Forum > Muziek

HipHop

(86 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
15-6-2003 14:54
Ik heb echt een behoorlijke hekel aan hiphop, maarja soms moet je het wel draaien he. Mijn voorkeur ligt bij rock en een beetje dance, en soms ook wel uit de top 40. Verder ook leuke nummers uit de jaren '80 enzo
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
KristofStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 1-11-2003
Berichten: 22
18-6-2003 18:25
Tjonge wat een anti-hiphopsfeer!
Hoe leggen de heren dan het huidige succes van de hiphop/rmb uit?
Hiphop is niet 'slecht', is gewoon kwestie van smaak en je kan er niet onderuit dat hiphop/rmb dezer dagen bij VEEL mensen in de smaak valt, VELE meer als bijvoorbeeld techno.
Sommigen zeggen, tja die hiphop is toch zo vergankelijk, straks is hun liedje letterlijk en figuurlijk uit. Maar dat is toch bij elk genre zo? Elk genre heeft zn topmomenten waar het heel commercieel is, en gaat dan weer underground, komt later weer op (maar dan al sterk geëvolueerd) enz... Een vizieus cirkeltje.
Trouwens hiphop gaat al járen mee, beasty boys for example was er een van de grondleggers van, toch een klepper van een groep.
Conclusie : hiphop is zeker niet minderwaardig!
Blijkbaar zijn dj's niet echt gesteld op hiphop, ik vraag mij af waarom. Misschien wel omdat dance plezanter is om te mixen?
Laat het weten als je er een antwoord op hebt!
KristofStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 1-11-2003
Berichten: 22
18-6-2003 19:29

Kristof schreef:

Misschien wel omdat dance plezanter is om te mixen?
Vind ik trouwens zelf ook hoor, hiphop daar heb je niet veel aan om het te mixen (vind ik, maar misschien is dit omdat ik nog wat te onervaren ben met mixen...). Met dance kan je lekker lange overgangen maken.
Als ik hiphop luister is het gewoon hup cdtje derin, en laat hem de hele cd maar lekker afspelen.
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
18-6-2003 20:13
Hiphop vind ik iets minder op dat die "zwarten" altijd psies moeten bewijzen hoeveel centen ze wel hebben. Scratchen daar-en-tegen vind ik uitermate koel, omdat je daar tenminste ferm veel behendigheid voor nodig hebt.
KristofStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 1-11-2003
Berichten: 22
18-6-2003 20:35
Tja woei, jouw redenering vind ik toch maar een beetje aan de zwakke kant... niet persoonlijk bedoeld, er zijn er immers zovelen die dit argument aanhalen.
'Ze scheppen op met hun juwelen, daarom vind ik hiphop niet goed.'
Niet echt een logische redenering.
Ik zal nu bij mezelf een voorbeeld geven : Eminem. Ik HAAT die vent zn imago, ik kan hem echt niet bezig zien, hij denkt dat hij de showbiss naar zn hand kan zetten, enz... Toch vind ik dat hij al supervette nummers gemaakt heeft, zeer terechte kaskrakers. Ik luister regelmatig naar zn liedjes.
Kdenk dat er te veel vooroordelen gemaakt worden : ah weer een neger met juwelen rond zen (dikke) nek, het zal wel slechte hiphop zijn...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
18-6-2003 23:18
Oke mijn reactie dan:
Hiphop is niet mijn muziek, ik hou er niet van. En dat is mijn mening.
Als ik hiphop hoor begin ik te gruwelen en wil ik zo snel mogelijk weg. Dit is niet omdat die muziek zo verschrikkelijk is, maar het is het sfeertje dat er altijd hangt Als je kijkt naar de videoclips bijvoorbeeld. Altijd diezelde dingen waar ik me aan erger. Deze details zijn in dit forum al meerdere malen genoemd geloof ik wink ;)
Door internet beperkt
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
19-6-2003 00:33

Kristof schreef:

Hoe leggen de heren dan het huidige succes van de hiphop/rmb uit?
RMB? je bedoeld R&B wink ;)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
19-6-2003 00:37

Kristof schreef:

Hoe leggen de heren dan het huidige succes van de hiphop/rmb uit?
Een kwestie van weten wat de gemiddelde breezah wil horen wink ;) En ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen, die bevestigen de regel.
Door internet beperkt
KristofStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 1-11-2003
Berichten: 22
19-6-2003 06:31
Ja sorry R&B natuurlijk.
Ik hou dan niet van het sfeertje bij dat extreme gedoe zoals hardcore, metal enzo. Extreme muziek doet extreem handelen...
Kbegrijp niet echt goed waarom hiphop zo'n slechte sfeer kan zijn bij sietse? Het is niet omdat je de muziek slecht vindt?
Het is toch dikwijls zo dat bij hiphop de ladys eens iets van zich laten zien wink ;)
HebebeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 2-9-2004
Berichten: 30
19-6-2003 13:32

Kristof schreef:

...
Ik hou dan niet van het sfeertje bij dat extreme gedoe zoals hardcore, metal enzo. Extreme muziek doet extreem handelen...
...
Hoe bedoel je precies.. extreme gedoe?

Ik ga vaak zat naar festivals (en dan ook de metalfestivals zoals graspop) maar de sfeer is toch altijd super hoor.
Hoe Kan Dat Da

Terug naar forum Afgesloten topic