Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kristof

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 22 bijdrage(n) van Kristof (Pagina: 1 van 3)

Topic: Enkele vragen over boxen (15-9-2003 09:12:00)
Tja ik begrijp het ook niet, alles zat in de doos zoals het hoorde, zonder te zijn open geweest hoor!
Is er normaal dan wel een handleiding bij?
Topic: Enkele vragen over boxen (14-9-2003 21:16:00)
Ok thanks voor de info.
Weet er nog iemand het antwoord op mn laatste vraag?
En nog iets : vandaag zette ik alles aan (boxen, mengpaneel, cdspeler), ik zette een liedje op en mn ene box deed raar : alsof hij haperde! Khad alle draden eens verwisseld, steeds hetzelfde probleem met dezelfde box: hij haperde. Slechts als je de stekker waarmee de box op het stopcontact is aangesloten, aanduwde dan was het geluid ok. Als je die dan terug losliet, dan verzachte de muziek en begon het weer te 'haperen'. Toen kwam mn vader thuis, hij duwde wat aan en rond de stekkers, en toen was het terug in orde.
Weet er iemand wat de oorzaak is van dit haperen? Ergens slecht contact? Moet ik terug mee naar de winkel (nog steeds in garantie trouwens)?
Topic: Enkele vragen over boxen (13-9-2003 21:51:00)
Hallo,
ik heb sinds vandaag 2 nieuwe boxen : de apx-152p van american audio (300 Watt rms, actief).
Er zat geen handleiding bij, ik heb er enkele vraagjes over :
Is het ongezond voor mn materiaal (de box die speelt, de box die afstaat, het mengpaneel), als er slechts één box van de twee staat te spelen (als de andere dus afstaat)?
Op elke box is er een stekker om boxen parallel te schakelen. Stel nu ik sluit op elke van de 2 apx-152p nog één parallel op, dan neem ik aan gebeurt er niets met het aantal ohm? (dus niet :2 zoals bij passief). Het vermogen is dan de 2 vermogens opgeteld, dus 600 Watt RMS? (Of vindt er dan verlies van kwaliteit, van vermogen plaats?) Kunnen er zo dan steeds boxen parallel bijgezet worden, zodat het vermogen steeds stijgt met 300 Watt? Ik neem aan dat dit niet 'oneindig' kan...
En dan nog een laatste : als ik de boxen nu zacht zet, verbruiken ze dan evenveel of minder elektriciteit dan als ze luider staan? (mijn logische gedachte : ze verbruiken minder, maar ik ben niet zeker)

Ik hoop dat ik enkele antwoorden krijg met wat uitleg erbij. Al bedankt op voorhand, Kristof
Topic: hardstyle & trance (6-7-2003 18:35:00)

Nick schreef:

Racistisch hoeft kan ook zijn op grond van godsdienst, haarkleur, klederdracht enz. enz. ik heb die 'groep' nog nooit gehoord maar je kan ook racistisch zijn als je mensen uitscheld die andere schoenen aanhebben.
Huh? Racistisch ben je als je mensen van een anders ras minderwaardig acht. Heeft niets met godsdienst, haarkleur, klederdracht, schoenendracht,... te maken.
Topic: HipHop (29-6-2003 20:11:00)
Op een hiphopfuif wordt er vaak softdrugs (cannabis) gebruikt, al dan niet legaal (bij ons in belgie enkel als je +18 jaar bent, niet in het bijzijn van -18 jarigen, als je geen overlast veroorzaakt bla bla bla...). Geen harddrugs (dan toch zelden).
Tja en dan heb je de discussie : is softdrugs toelaatbaar of niet..
Topic: Wat met mn hifiboxjes (28-6-2003 19:58:00)
Wat zijn dan wel goeie monitorboxen (voorbeeld uit de webshop)?
Ook parallel aangesloten?
Topic: Wat met mn hifiboxjes (28-6-2003 13:01:00)
Ik had een paar maand geleden het hele geluidforum al eens gelezen, kben nu trouwens bezig aan een tweede keer. Er staat hier en daar wel wat over subs/tops/parallel/in serie, maar meestal zijn dat maar flarden informatie en moet je zelf maar verbanden proberen leggen en is het ook meestal gokwerk voor beginnelingen!
Er is inderdaad al in verschillende topics daarover gepraat, maar meestal is dat niet echt eenvoudig uitgelegd.
Toch bedankt voor het beetje info, hoewel ik nu nog niet volledig begrijp wanneer je een box als top kunt gebruik en wanneer een als sub.
Topic: Wat met mn hifiboxjes (28-6-2003 10:38:00)
Hallo

Sinds een half jaartje probeer ik wat muziek te mixen met mn cdspeler, mengpaneel, en deze aangesloten op mn philips hifi-miniketen met uitgangsvermogen van 2x100 W RMS. Aangezien ik graag op feestjes wil gaan draaien, ga ik mn geluid uitbreiden en boxjes bijkopen (2x dap pr-115 waarschijnlijk), en natuurlijk ook ampje derbij.
Nu is de vraag : kan ik nog iets met mn hifi boxen doen? Kan ik die als top of sub gebruiken? Waarom wel/niet? Of misschien als monitorset?
En hoe moet ik die dan aansluiten? Parallel of in serie met de andere boxen? En waarom dan?
Thanks
Topic: DMX????uhhh tja..... (25-6-2003 22:26:00)
Ja prachtige, simpele, verstaanbare uitleg GoeieGast. Tenminste nog iemand die de 'kleintjes' onder ons vooruit wil helpen.
Ik weet ook wel dat er al véél topics over dmx zijn geweest, maar er is toch nog nooit iemand met zo'n heldere algemene uitleg geweest.
Sommigen zouden schrik krijgen om nog iets te durven vragen...
Dus : als iemand geen zin heeft om weer eens zo'n 'domme' vraag te beantwoorden : niet beginnen lullen dat er al elvendertig keer over gepraat is geweest, dat je de zoekfunctie moet gebruiken bla bla bla... NEEN gewoon NIET antwoorden dan!
Topic: nieuwe boxen (25-6-2003 19:42:00)
Weet er iemand of er ook een belgische site is zoals marktplaats.nl om tweede handsgerij te kopen/verkopen?