Forum > Off-Zone

inprikken tape actjes

(49 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
4-12-2007 19:26
Je kent het wel, staat ergens een feestje te draaien en er komt een tape act artiestje.
Goed, leuk en aardig, half uurtje of uurtje pauze.

maargoed, ik weet niet of er algemeen bekend is wat die mannen zo voor een optredentje van een uurtje vragen, naar ik meen begint hun gage bij ongeveer het dubbele van een drive in show prijs (ervan uitgaande, standaard showtje, 5uurtjes).

meestal sjouwen ze hun eigen geluid mee naar binnen, maar het komt dus ook voor dat ze willen inprikken.

Wij maken hier nooit echt een probleem van, beetje overdreven ook om een extra geluidsset naar binnen te sjouwen.

Maargoed, ik zat hier laatst eens over na te denken, maar in hoeverre vinden jullie het normaal om hiervoor een vergoeding te vragen?

Die mannen komen even een uurtje optreden voor pak een beet vanaf 700 euro ofzo, in een tijd 5x zo kort als die van jou, en dan willen ze nog eens gebruik maken van jouw zuur verdiende geluidsset...als je echt zakelijk nadenkt zou het, vind ik eigenlijk, terecht zijn om hiervoor dus een vergoeding te vragen.
Ze verdienen immers geld over jouw geluidsset...

ben benieuwd.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
4-12-2007 19:31
Tja, ik ken zat tape artiesten die echt geen 700 euro kosten hoor.
Over het algemeen maak ik er nooit zo'n probleem van, behalve als ik ook een taperackje ervoor mee moet nemen.
Maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Voor de rest heb ik zo iets, ik ben toch ingehuurd voor een bepaalde tijd als iemand simpel op mijn mixer een lijntje wilt kan dat wel...
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
4-12-2007 21:09
Vertaal het eens naar iets groters... Een tape-actje op een groot festival waar het geluid al staat. In die gevallen worden ook geen kosten gerekend. Waarom? De opdrachtgever huurt een geluidsset bij jou. In jou geval is het een geluidsset+DJ.
Het is lastig om dit in te dekken. Wat je zou kunnen doen is er rekening mee te houden in je eigen gage. Weet je van te voren dat er een tape-act komt doe je er een paar % bovenop.

Al met al is het geven en nemen; er zal ook vast een keer komen dat jij inprikt op een installatie die al aanwezig is.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-12-2007 21:10
Niet heel gek hoor, vragen wel meer drive-in shows of geluidsbedrijven "inprik-fee". Uiteraard wel vantevoren vastgesteld.
Light Image
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
4-12-2007 22:01
Ik heb er nooit moeilijk over gedaan, was waarschijnlijk al doorgesproken dat er ingeprikt kon worden. Maar het is geen extra moeite, en zo help je je collega's toch weer een handje. En nu maak ik er wekelijks zelf gebruik van. Wanneer er de mogelijkheid is om in te prikken op een set die aan de norm voldoet doe ik het graag hoor.
Dj coenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2005
Laatste: 14-1-2014
Berichten: 19
4-12-2007 22:09
Wij doen er nooit moeilijk over hoor. Twee (mono)kanalen hebben we altijd wel over. En ik vind het ook altijd wel collegiaal als ze zonder mokken bij jou inprikken. Sommige technici kunnen zo moeilijk doen over de gebruikte geluidset enz.

En over de prijs, tsja, de dure tape-acts zijn vaak ook wel bekender. Niet dat ze dan ook beter zijn, ken genoeg 'goedkope' tape-acts die beter zijn dan de bekendere!
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
4-12-2007 22:18
Ik val waarschijnlijk onder die moeilijk doende technici. Maar als je zelf bijvoorbeeld een D&B c7 in je wagen hebt ga je niet inprikken op een goedkope serie uit de dap stal. Zeker niet met iets waar het toch af en toe wel stevig moet...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-12-2007 22:19

Wesley vd H schreef:

Ik val waarschijnlijk onder die moeilijk doende technici. Maar als je zelf bijvoorbeeld een D&B c7 in je wagen hebt ga je niet inprikken op een goedkope serie uit de dap stal. Zeker niet met iets waar het toch af en toe wel stevig moet...
Ah, jij bent er zo een die binnenwandelt, een paar keer een natte vinger in de lucht houdt en aanvoelt dat een C7 het in die locatie duidelijk beter gaat doen? laugh :D laugh :D

(Niet serieus en beledigend opvatten aub laugh :D )
Light Image
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
4-12-2007 22:21
haha ik kan een grapje hebben hoor, maare nouja als het eindresultaat beter wordt van C7 dan maar even slepen toch?
Laatst ingeprikt op een grote kling & Freitag set, ging er goed op, maar ongeEQ'd best smerig. Ach het laag was prima, en dat was net wat de act wel moest hebben.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-12-2007 22:24

Wesley vd H schreef:

haha ik kan een grapje hebben hoor, maare nouja als het eindresultaat beter wordt van C7 dan maar even slepen toch?
Laatst ingeprikt op een grote kling & Freitag set, ging er goed op, maar ongeEQ'd best smerig. Ach het laag was prima, en dat was net wat de act wel moest hebben.
Toevallig de Chipz tour? laugh :D
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)