Forum > Muziek

muziek voor 50 jarig feest

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2003
Laatste: 10-2-2005
Berichten: 58
9-6-2003 23:03
ik weet dat hier al de nodige topic's over geweest zijn maar die gingen toch meer over de 30-40 jarigen.

ik moet binnenkort draaien op een feest voor iemand die 50 word.
de muziekkeuze ligt van the eagles tot gitaar rock muziek en de iets nieuwere liedjes.
heeft iemand nog liedjes die het daarbij altijd goed doen of cd's waar veel goede nummers opstaan.
Staat een boom in het bos..gaat ie zitten..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 9469
10-6-2003 00:16
Als je er geen ervaring mee hebt, succes en sterkte zou ik dan zeggen.
En meer zeg ik er niet over, want dat heeft me al een paar keer de nodige negatieve opmerkingen opgeleverd laugh :D
En lees mijn post maar eens door bij de muziekkeuze van bruiloften wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JugfireStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2003
Laatste: 12-1-2005
Berichten: 12
10-6-2003 00:23
Zoek een paar foxtrotjes en walsjes.
Daarnaast werkt het meestal wel wanneer je wat 80er em 90er jaren muziek erbij draait.
Op zulke feesten is het meestal wat proberen om de mensen aan de gang te krijgen.
Vaak zijn er veel mensen die willen praten en dan kun je dus niet ineens van die harde muziek gaan draaien.
Beetje apres ski draaien voor sfeer wil ook wel eens werken.
Proberen en afgaan op wat je van de mensen op het feest als input krijgt.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1855
10-6-2003 01:23

Tom schreef:

Als je er geen ervaring mee hebt, succes en sterkte zou ik dan zeggen.
En later lachen we erom.
erzijn al een aantal van dit soort Topic´s
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-6-2003 14:28
Ook hier wordt weer de fout gemaakt te denken dat alle 50-ers hetzelfde zijn. Niet dus. Sommigen houden van klassiek, anderen van rock & roll, weer anderen van hardstyle en terror (o ja?).

Je kan om te beginnen eens overleggen met je klant wat hij van de avond verwacht.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 9469
10-6-2003 17:56
Als ik dit soort topics lees, knarsen mijn tanden angry
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
10-6-2003 19:18

Victor schreef:

Ook hier wordt weer de fout gemaakt te denken dat alle 50-ers hetzelfde zijn. Niet dus. Sommigen houden van klassiek, anderen van rock & roll, weer anderen van hardstyle en terror (o ja?).
Mag jij er 1 aanwijzen! laugh :D ben er nog geen één tegengekomen namelijk. wink ;)

6 september hebben wij ook zo'n soort feest. Een famillie-feest dat draait om de verjaardag van oma (80). Dus wij kregen ook te horen dat oma wat nummers heeft van sentimentele waarde. Deze nummers krijgen wij van de organisatie. Ook is het verstandig om in overleg te gaan met de organisatie welke muziek er absoluut niet mag worden gedraaid (zoals de terror van hierboven razz :p )
...
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
10-6-2003 20:16
ik probeer altijd een beetje nederlands om te beginnen (ik draai pas kort dus ik weet het ook nog niet zo goed maar ik probeer het altijd hiermee) :

ned. : rob van daal
benny neyman
grad damen
robbie ronalds
frans bauer
beetje apres ski

engels : deep purple
meatloaf
tina turner
simply red
abba
queen
pointer sisters


zoiets moet je zelf mar downloaden en kijken wat je leuk vind
D'n huisschilder
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1370
11-6-2003 19:28
Tom,

ik geef je gelijk dat je een bruiloft niet moet verkloten..

aar nu reageer je alsof de hele volwassenfeestenbranche een wereld appart is.. Ik ben ook zo groen als een blaadje begonnen (en gelukkig zo jong dat ik nog niet wist wat op je BEK gaan was).. Dus elk feest gewoon doen, zo zenuwachtig als ik maar kon zijn.

Maar zo rustig sta ik nu. Elk persoon is weer anders. En echte ouwelui-feesten sla ik liever over. Daar is mijn muziekkennis net even te beperkt voor. Maar alles onder de 45.. No problemo...

Van elk feest leer je weer iets. Hoe zou je het anders leren? Zonder praktijkervaring.

EN JA..... Ik ben ooit een man tegengekomen van een jaar of 75 die een stevig gabbernummertje aanvroeg.. En nog eens flink uit zijn dak ging ook...!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 9469
11-6-2003 23:51

Reemski schreef:

Tom,

ik geef je gelijk dat je een bruiloft niet moet verkloten..

aar nu reageer je alsof de hele volwassenfeestenbranche een wereld appart is..
Dan lees je het toch niet helemaal goed.
Ik moet met mijn tanden knarsen vanwege de tips die sommige geven;
alsof dat de nummers zijn die het altijd zouden doen.....

En ja, het lijkt mij nog steeds een beetje raar dat een jongen van 16 jaar alles weet van de muziek van pakweg de 60er en 70er jaren.
Dan moet het wel een hele fanatieke zijn wink ;)

Tuurlijk, als je "the middle of the road" draait met je muziek, dan kan je voor elk willekeurig gezelschap een prima avond afgeven, maar of het nou een "night to remeber" was....... shocked 8O

En ik heb nog niet zo lang geleden voor een 50 jarige gedraait
(was PR manager van de ESA), die Rammenstein "top of the bill" vond laugh :D
De rest van zijn gasten totaal dus niet, maar die man ging toch uit zijn dat op dat ene nummer laugh :D laugh :D
En daar moets de rest, die er in een kring omheen waren gaan staan vreselijk om lachen en joelen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)