Forum > Algemeen Forum

Vooruitbetaling? Hoe doe jij dat?

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
4-6-2003 16:27
Goededag,

Ik liep laatst tegen een "probleempje" op, namelijk:

Ons beleid met verhuur is dat het bedrag (huur+borg) van tevoren, vaak met ophalen van de apparatuur, wordt betaald. Dit gebeurd vrijwel altijd contant. Echter komt het ook wel eens voor dat bedrijven alleen maar per bank/giro over kunnen/willen maken... nu hoeft dit geen probleem te zijn, maar wel als dit bedrijf bij wijze van spreken 2 dagen voor datum aangeeft apparatuur bij jou te willen huren. Overmaken is dan eigenlijk geen optie, omdat het dan niet binnen 2 dagen overgeschreven is. Ik praat dan met name over bedrijven, die administratie/betalingen vaak weer via een ander bedrijf doen. Hoe lossen jullie dit op? Stel je ze voor de keus: contant betalen of simpelweg geen apparatuur verstrekken? Of kijken jullie door de vingers en gebeurd het op basis van vertrouwen? Andere opties zijn ook welkom natuurlijk..

Ik ben benieuwd...

gr.
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-6-2003 16:35
nou ik denk dat, als je met bedrijven te maken hebt het wel op basis van vertrouwen kan doen want een bedrijf kan je toch wel weer terugvinden mochten ze niet betalen..
schnappi???
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
4-6-2003 16:49
Werk met een contract, daar kan je ze aan houden (laten tekenen na uitgave apparatuur)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
4-6-2003 18:01
Dikke l#l drie bier. Bedrijven en vertrouwen? Alsof er in bedrijven geen oplichters zijn.

Vooraf betalen en anders krijg je het niet mee. Kun je het niet op tijd overmaken dan moet je OF een betere boekhouder nemen OF het bedrag maar eerder overboeken. Kun je het niet contant betalen (en welk bedrijf heeft nou GEEN kas???) dan heb je pech en ga je maar naar een ander.

Laat je niet naaien en laat je al helemaal niet onderuit praten met mooie lulpraatjes over boekhouding yadayada.

Pas bij VASTE klanten (waar je dus een relatie mee opgebouwd hebt) kun je gaan spreken over betalen in zoveel dagen... Zet overigens de betalingstermijn altijd op de helft van wat je zou willen (dus als je het geld binnen 14 dagen wilt hebben, zet het dan op 8 dagen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
4-6-2003 18:11
14/ 2 = 7 laugh :D dre!

Maar ik ben het wel met dre eens... Je moet gewoon je geld hebben, op tijd, punt uit
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
4-6-2003 18:25
Ik heb 3 termijnen.

30 dagen
14 dagen
8 dagen

(Vandaar dus).

Sommige anderen hebben ook 3 termijnen.

Nu niet
Dan niet
Nooit niet

Probeer te voorkomen dat je hier mee te maken krijgt ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
4-6-2003 22:49
Wat is de zin van een borg?
Dat is om er voor te zorgen
a/ dat je je spullen terug krijgt
b/ dat men netjes met je spullen om gaat.

Als men achteraf betaald, heb je op beide dus geen zekerheid.
Probeer eens een huurauto mee te krijgen zonder vooruitbetaling.
Apparatuur is heel klauwgevoelig. Nette bedrijven kunnen ook heel on-netjes worden als het op betalen aan komt.

Hebben we allemaal een keer onze neus mee gestoten als bedrijf zijnde.
Voorbeeldje:
Reclame buro wat voor een klantaktie 2000 schoonloopmatten bij me nodig had.
Maar ze hadden wel een moster nodig om goedkeuring bij de klant te krijgen.
Ik mat verstuurd met rekening erbij, welke ze per omegaande zouden betalen.
Reclameburo wilde dus niet betalen...
Ik aanmaning gestuurd, en gebeld, gebeld, gebeld, wilden maar niet betalen. Gedreigt met deurwaarder, geen reaktie angry
Toen voor € 90,- deurwaarder er op af gestuurd, let wel, mat kostte slechts € 22,-
Ze waren enorm geschrtollen, en hebben toen dus moeten betalen: € 112,-
Ik had mijn geld, en de deurwaarder heeft er vreselijk om kunen lachen. laugh :D
Nooit meer wat van gehoort. Gek hè shocked 8O
We laten gewoon niet met ons sollen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
5-6-2003 09:13
Blijft een moeilijke zaak. In ons contract staat standaard dat men op het feest contant moet betalen, rekening houdende met de afnemers (particulieren). Veel bedrijven wensen inderdaad via bank te betalen. Achteraf ben ik daar sowieso nogal huiverig voor, en pas het alleen toe wanneer ik alle benodigde gegevens heb. En dan nog liever niet...

Het probleem is dat een bedrijf een factuur krijgt, maar nog niet wil betalen omdat men eerst wil zien of het geheel wel gesmeerd gaat lopen. Voor het zelfde geld kunnen we de hele personeelsavond ook verkl*ten. Dan is dezelfde show geleverd, maar betaald men dat echt niet...Contract of niet. De kwaliteit volstond simpelweg niet.

Moet ik dan een deurwaarder/incassobureau sturen, waarbij ik het risico loop meer kosten te maken dan de opbrengsten zijn?
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
5-6-2003 13:28
kosten deurwaarde doorverekenen. Jij hebt daar gedraaid, zij hebben contract getekend, dus ze moeten betalen, basta.
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
5-6-2003 13:35
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 5-6-2003 13:48

Niek Bolscher schreef:

Het probleem is dat een bedrijf een factuur krijgt, maar nog niet wil betalen omdat men eerst wil zien of het geheel wel gesmeerd gaat lopen. Voor het zelfde geld kunnen we de hele personeelsavond ook verkl*ten. Dan is dezelfde show geleverd, maar betaald men dat echt niet...Contract of niet. De kwaliteit volstond simpelweg niet.
Dat zal effe lekker worden. Juist om vage discussies te voorkomen: van tevoren betalen (in ieder geval 50%).

Het argument "de kwaliteit volstond niet" is toch al een eindeloze discussie. Waarom niet: was het niet gezellig (en was dat dan wel jouw schuld)? Niet de goede muziek (of vonden alleen een paar zeurpieten dat)? Stond het geluid te hard/te zacht? Sloeg er een stop door? Of waren de verwachtingen gewoon te hoog. Kom nou...

Een geïnteresseerde kan van te voren een keer komen kijken. Vertrouwt hij het dan niet: een ander boeken!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)