Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BENjpt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 97 bijdrage(n) van BENjpt (Pagina: 1 van 10)

Topic: Probleem met multikabel (10-5-2004 21:25:00)
Glasvezel?!! Haha je bedoelt dat stoffe draadje.. haha laugh :D
Topic: ideen eigen lichtsysteem (8-2-2004 13:14:00)

Hurricane schreef:

maurice schreef:

als je multiidms heb heb je meestal ook een controller en dus geen standaart preheat meer nodig happy :)
correctie:

Een preheat is verdomde handig! weet niet of je weet wat preheat inhoud maar voor je lampen is het wel zo handig omdat ze niet meteen van koud naar warm hoeven te springen en dus sneller op 100 % staan
Bullshit. Preheat is puur ter bevordering van de levensduur van je lampen. Hoe snel je lampen op 100% branden hangt af hoe snel jij je fader openschuift en hoe je fadetime staat ingesteld. laugh :D
Topic: Switchpack geeft spanning?? [o.i.d.] (21-1-2004 18:56:00)

Dré schreef:

BENjpt schreef:

Lezen is een kunst...STROOM KIEST WEG VAN MINSTE WEERSTAND
Doe voor jezelf eens een testje. Pak een weerstand van 10k en een weerstand van 100k en zet die parallel. Volgens jouw redenering is de gezamelijke weerstand nu 10k (stroom kiest immers de weg van de minste weerstand en 100 is meer dan 10). Volgens de wetten der natuurkunde zal de gezamelijke weerstand echter ca. 9.1k zijn.

En waarom is dat? Omdat stroom NIET de weg van de minste weerstand zoekt MAAR stroom door elke weerstand kleiner dan oneindig zal lopen zolang er sprake is van spanning over die weerstand.

De tekst "stroom kiest de weg van de minste weerstand" is dan ook een van de meest onzinnige maar helaas te vaak uitgesproken teksten ooit ;-)
Ok misschien wordt het dus verkeerd geinterpreteerd, wat ik er mee wil zeggen is NIET dat er door die 100k niks zou lopen en door die 10k alles. Wat ik wel bedoel te zeggen is dat er door die 10k 10x zoveel stroom zal lopen als die 100k, mits parallel. (serie blijft stroom natuurlijk gelijk).
Topic: Switchpack geeft spanning?? [o.i.d.] (20-1-2004 19:38:00)

Victor schreef:

BENjpt schreef:

Kan je uitleggen waarom 33K? Volgens mij is het een kwestie van een weerstand parallel aan de strobo (of whatever), die vele malen hoger is dan de weerstand van je apparaat zelf.
Dat doet'ie toch op deze manier?
Ik beweer ook niet van niet..mijn vraag was waarom 33K (drieendertig K).

Victor schreef:

BENjpt schreef:

Wanneer je pack uitstaat heb je voldoende weerstand en wanneer je aanschakelt is de weerstand van je apparaat lager (was tie al) en zal deze zijn benodigde stroom krijgen (stroom kiest weg met minste weerstand).
Stroom kiest niet de weg van de weerstand... etc.
Lezen is een kunst...STROOM KIEST WEG VAN MINSTE WEERSTAND

Victor schreef:

Ik vraag me alleen af of de nog geen 2 watt die de 33k weerstand opneemt voldoende is om het lek-effect van het switchpack te voorkomen. En ik vraag me ook nog steeds af waarom iemand een strobo op een switchpack zet (tenzij het een strobo is zonder afstandsbedieningsaansluiting).
Ik weet ook niet of die 1,6 Watt voldoende is.. zie in relatie mijn vraag over waarom 33K..
Topic: Switchpack geeft spanning?? [o.i.d.] (19-1-2004 23:16:00)

SP-Audio schreef:

Ik heb gewoon een weerstand van 33K Ohm 8w over de + en de - gezet, werkt perfect. Maar nog maals, die weerstand wordt warm.
Kan je uitleggen waarom 33K? Volgens mij is het een kwestie van een weerstand parallel aan de strobo (of whatever), die vele malen hoger is dan de weerstand van je apparaat zelf. Wanneer je pack uitstaat heb je voldoende weerstand en wanneer je aanschakelt is de weerstand van je apparaat lager (was tie al) en zal deze zijn benodigde stroom krijgen (stroom kiest weg met minste weerstand).

ps. fase en nul klinkt beter als + en - met wisselspanning.

gr.
Topic: Statief met truss: hoe bevestiging (10-1-2004 22:05:00)
Wij doen het altijd zo, om eerlijk te zijn heb ik het ook nog nooit anders gezien als je de truss op een halfcoupler zet. Sterker nog, aangezien je schoren tussen de truss ook aan het eind zitten kun je hem geen eens laten hangen, het moet wel erboven op.
1 ding kan ik je verzekeren het gaf geen krimp!
Topic: velleman space 250 (22-12-2003 18:39:00)
Heb dus ook 2 van die velleman dingen.. nou ongeacht of het een exacte kopie is van de mx4 (waar die wel heeel veeeel van weg heeft happy :) ).. ik ben zeer tevreden over licht opbrengst en werking. Ik heb de 24V 250W versie en idd is deze ook in 150W HMI leverbaar.. sterker nog de behuizing van de scan is daar op voorbereid. Wat betreft de kleuren, deze velleman heeft wel splitcolor (post victor). Ik heb al die showtec types ook in werking gezien en mijn mening is dat je met velleman (zelfs nog minder geld dan andere OEM) een betere koop hebt. En so what ALS ze na 1,5 jaar kuren tonen.. voor 200 euro wil ik die scan na 1,5 jaar wel een keer openschroeven. laugh :D

Groeten van een tevreden gebruiker.

ps. dimmer/shutter en focus (handmatig) van de lamp werken ook perfect, zoals eerder vermeld is de shutterfunctie ook apart van het gobowiel.
Topic: Te doen bij brand (16-12-2003 19:10:00)

Tom schreef:

1/ Als er echt brand is bel als eerste de brandweer, nog voor dat je gaat blussen
Vermeld adres, aard van de brand.
2/ breng de mensen in veiligheid
3/ probeer te blussen
4/ zoek de dichts bijzijnde vluchtweg
5/ maak dat je weg komt
Tom,

1 ding weet ik wel zeker. Punt 2 gaat voor punt 1!!! Ook de brandweer zelf hecht grotere waarde aan mensen in veiligheid brengen boven gealarmeerd worden.

gr.
Topic: Parlampen van showtec (8-12-2003 22:01:00)

Imcowelter schreef:

Maar het is natuurlijk altijd voorzichtig zijn met lampen. Niet vervoeren als ze nog warm zijn enz. Maar ik vind het het prijsverschil waard. Je wilt per slot van rekening wel kunnen vertrouwen op je basisverlichting en niet dat er tijdens een feestje in een keer 2 lampen uitvallen.
Met de parlampen die ik dusver gebruik, vervoer ik ze ook wel eens 'warm'.. nog nooit fout gegaan. En dat er 2 lampen uitvallen tijdens een feest lijkt me een kans die net zo hoog/laag is als met GE par. Als ze werkend staan kan er weinig mis gaan tijdens het feest met een showtec par t.o.v. een GE par. Mij gaat het dus met name om het aantal branduren, maar gezien de meeste reacties hier is de showtec dus niet echt een aanrader...?

gr.
Topic: Parlampen van showtec (8-12-2003 17:48:00)
Iemand al ervaring met deze: www.new-line.nl/v/11332
De prijs scheelt behoorlijk... ben wel benieuwd naar robuustheid en levensduur?
gr.