Forum > Algemeen Forum

Wie draait er in een club en hoe kom je daar?

(47 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
3-6-2003 12:15
hallo,

ik wil later graag in discotheken draaien, ik wil graag ervaringen van dj's horen die elke week in een club draaien en hoe die daar terecht zijn gekomen.

greetz Robert
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
3-6-2003 13:31
2 x bewerkt. Laatst door Dré op 3-6-2003 23:56
Onze vriend DSalembier heeft daar eens wat over neergetikt.

Dat kun je hier lezen:
www.new-line.nl/forum/read/?m=32567#32567

Ook wil ik effe zeggen dat in een discotheek gaan draaien niet zo snel gaat. Het is een lange weg en vaak moet je nog 'een lange arm' hebben ook.
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
3-6-2003 13:33
Deze vraag heb ik ook eens gesteld volgens mij...

De antwoorden die ik toen kreeg verschilden van; Gebruik de zoekfunctie!!!! tot; oefenen, oefenen, oefenen en jezelf verkopen. Hiermee word bedoeld, ga langs een club/(dans)cafe en laat (evt. gratis) horen wat je kan. Beetje gebekt zijn en zelfverzekerd overkomen.

Succes!
last night..........A DJ saved my life!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
3-6-2003 15:12
1/ Veel vriendjes hebben is makkelijk.
2/ Bied aan op een verloren uurtje gratis bij wijze van demo te draaien.
3/ Kom in kontakt met reeds werkenden Dj's, misschien dat ze eens een dagje vrij willen hebben wink ;)
4/ Praat eens in de disco met de eigenaar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
3-6-2003 16:27
Als je een demo maakt (op cd bijvoorbeeld), zorg dan dat je opvalt.
Als je m in een gewone jewel case stopt, heb je 99% kans dat ie op de "grote hoop" belandt. Wat je kunt doen is bijvoorbeeld je cd in een DVD case stoppen, mooi hoesje er omheen :)
En als je het echt speciaal wilt doen: Maak m interactief... d.w.z. met Macromedia Director een menu maken waarin je bijvoorbeeld een interactieve bio zet, een filmpje, foto´s en je mix (be creative).
(je kan dit ook in html doen overigens)
En vaak je gezicht laten zien op de "bekende" plekken (platenzaak, club etc)...
De mensen achter de toonbank hebben vaak de connecties....

Succes :)
*boom tss boom tss*
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
3-6-2003 21:27
Ik heb nog nooit een Dj aangenomen om zijn demo.
Die kan je thuis in alle perfectie op je pctje in elkaar zetten.

Hoe onderscheid je een ama van een pro?
Zet hem voor een real live crouwd, en laat hem zijn kunstje maar eens doen.
Amuseerd het publiek zich binnen 3 nummers, mag hij een uur doorgaan.
Blijft het goed na een uur, mag hij het de week erop weer proberen.
Doet hij dan het zelfde kunstje opnieuw, liefst met andere platen, kan je spreken van enig talent. Kan hij het week na week, dan is het een talent.

Zo doet een gemiddelde baas dat, en niet anders.
Gokken kost te veel.

Dus zie dat je komt op te treden!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
3-6-2003 22:48
ff reactie op je topic:
ik ben nu Leerling DJ in alcazar (www.alcazar.nl)
Hoe ik daar terecht ben gekomen? GELUK... er was een actie dat mensen die wilden draaien konden komen en uit die mensen werden er een paar geselecteerd.. ik zit nu bij de laatste 14 en ze willen er 7 overhouden...
nu mag ieder een x in alle verschillende zalen 'meedraaien'; plaatje draaien, plaatje voor andere DJ uitzoeken e.d.

happy :)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
3-6-2003 23:20

Snake schreef:

Onze vriend DSalembier heeft daar eens wat over neergetikt.
Dat kun je hier lezen:
www.new-line.nl/forum/read/?t=44
Ook wil ik effe zeggen dat in een discotheek gaan draaien niet zo snel gaat. Het is een lange weg en vaak moet je nog 'een lange arm' hebben ook.
Dré, mss nog eens die post bewerken en de rechtstreekse URL neertypen?
www.new-line.nl/forum/read/?m=32567#32567
Lijkt me handiger ... ik moest ook ff zoeken om mijn eigen post terug te vinden hoor laugh :D

Een lange arm hebben helpt inderdaad enorm veel, maar is niet echt noodzakelijk hoor... Tot over een paar jaar was ik ook maar gewoon een fuifbeest tussen de rest! Gewoon eerlijk blijven, nooit tevreden zijn over jezelf en leven voor de muziek!wink ;)

Hoe ik in contact kwam met Timbo De Luxe (deze naam kun je begrijpen na het lezen van bovenstaande URL wink ;))? Grappig verhaal op zich ...
Zenith ging bergaf ... Zenith werd herdoopt tot Mission Land ... Mission Land was een flop (vooral de muziekkeuze angry) ... Zenith - Yes, we are back ... toen zond ik een mailtje naar de Zenith waarin ik hen vertelde dat ze volgens mij beter diene kleine DJ niet meer achter de draaitafels lieten staan, maar wat bleek ... mails naar de Zenith kwamen blijkbaar terecht bij ... inderdaad: die kleine DJ shocked 8O afgang eerste klas laugh :D
Echter, het weekend daarop (met de opening) werd ik niet bekeken als God-weet-wat maar had ik een serieus gesprek met de Vrouw-des-Huizes en die kleine DJ (Timbo De Luxe dus, voor de duidelijkheid) en sindsdien bleef ik zowat kind-aan-huis wink ;)

Geen lange arm dus, maar puur geluk happy :) eventjes dacht ik wel dat mijn carriere hélemaal in de slop zat, nog vooraleer ik er ook maar kon aan beginnen laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
4-6-2003 00:02
Ik heb nog nooit een Dj aangenomen om zijn demo.
Die kan je thuis in alle perfectie op je pctje in elkaar zetten.
Nee, misschien niet maar je kunt wel al een schifting maken om te kijken of iemand uberhaubt in je zaak past (qua platenkeuze).
Wij hadden en redelijk deephouse tot techno georienteerd publiek. Als dan iemand happy hardcore komt draaien heb je de poppen eeeeeh NIET aan het dansen zeg maar laugh :D
Als iemand een perfecte "bedroom mix" maakt en er vervolgens een puinzooi van maakt, gaat HIJ / ZIJ op zijn / haar bek en is het vlug afgelopen.

Het is overigens heel moeilijk om in Nederland echt door te breken...
Namen als Dimitri, Marcello, Remy, Per, 100% Isis, Jean, Michel de Heij waren er al in het begin (vanaf 1990) en staan nu nog steeds... Daar zijn maar een handjevol nieuwelingen bijgekomen en ja, daar bedoel ik Tiesto en Gielen etc mee. Die draaien pas mee vanaf.. wat is het.. 1998 / 1999 of zo?
Heel veel jongens draaien best heel veel maar zijn bekender in het buitenland dan in Nederland (Sander Kleinenberg bijvoorbeeld).
Het is en blijft heel moeilijk maar als je ECHT wilt, moet er ook voor jou een plaats achter de draaitafels zijn :) Als je goed bent, kom je er wel :)
*boom tss boom tss*
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
4-6-2003 12:28
In bovenstaande dingen zit heel veel waarheid in, maar je moet idd ook veel geluk hebben en met de juiste mensen in aanraking komen. Een demo luisteren ze vaak niet eens. Beter is dus om via via (mond op mond reclame) op te vallen. Ik heb de mazzel dat ik enkele mensen ken die DJ zijn en misschien ooit nog een goed woordje voor me kunnen doen. Een vriend (waarvan ik de eerste stappen vwb draaien heb geleerd) heeft mij al eens voor een avondje ergens weten te krijgen..... Kwam als verrassing, maar heb er veel van geleerd (was in maart).

Ik sprak zaterdag jl. met de eigenaar van een club in Bergen aan Zee en die had wel eens van mij gehoord??? Lijkt me heel sterk, maar toch was het zo. En ik draai pas echt sinds feb dit jaar en sinds half maart op SL1200's. Hij vroeg mij dus even een keertje langs te komen.....

Gek genoeg kan dit dus wel. Of het ook iets oplevert, ik weet het niet en ik ga er vooralsnog ook nog niet van uit. Maar goed, niet gedraaid is altijd mis ;)

Daarnaast is het gewoon aan te raden om zo nu en dan op feessies van vrienden te draaien om op die manier ook wat meer feeling te krijgen met het publiek.

Succes!!

P.S. Vergeet niet, DJ'en is een DURE hobby en je zal echt flink moeten investeren om ook maar ergens op te vallen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)