Forum > Webshop

Vraag over service bij garantie

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-5-2003 14:32

Roytje schreef:

Je kunt dit natuurlijk oplossen door zelf de verzendkosten te betalen maar de reparatie gewoon iets duurder te maken.
Er zijn GEEN kosten bij reparaties onder garantie. Dus valt er ook niets te verhogen.
Hoewel ik dit een hele gemene truc vind, en ik het zelf zeker niet zou doen. Maar dan heb je waarschijnlijk wel meer klanten.
Liever minder klanten door eerlijk te doen dan meer klanten door gemeen te doen. Dat laat ik liever aan anderen over.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-5-2003 17:58
Dre,maak je niet zo druk!via internet kopen is prijstechnisch leuk,jouw client heeft iets gekocht voor een leuke prijs,alles heeft zn voor en tegen.
mocht er iets niet in orde zijn dan moet je daar samen uit zien te komen,is het een grote/goede afnemer dan doe je wat water bij de wijn.
ik koop regelmatig bij je en verwacht een normale garantie/service,wil ik een top service dan koop ik niet bij jou maar een lokale leverancier met bekend staande service/garantie,ben ik ook 20 tot 40% duurder uit.
it's all in the game.groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-5-2003 00:40
Volgens mij is jou regeling goed hoor Dre.

Ken bedrijven waar het beroerder geregeld is en dat zijn er een stuk minder dan waarbij het beter geregeld is happy :)

Kijk als jij een fout maakt tijdens het verzenden omdat je de spullen niet hebt gecontroleerd dan is het "normaal" dat je daar de kosten voor dokt.
Ik heb ooit is zo'n iets met attalos gehad (tegenwordig United dance huppelepup) en ik kon gewoon dokken voor de verzendkosten naar de importeur (Interstate audio amsterdam -> Ging toen om de TT1 van Numark) en dat terwijl hun een fout hadden gemaakt en mij een verrotte draaitafel mee hadden gegeven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
8-5-2003 03:55
Tja er zijn inderdaad wat zaakjes op internet (vooral computerzaken) die alle kosten klakkeloos voor hun rekening nemen.

Zo heb ik ooit een dvd speler gekocht, maar vond 'm toch tegenvallen na 2 dagen gebruik. Ik mocht 'm gewoon terugsturen en een ander kiezen zonder ook maar 1 cent verzendkosten extra shocked 8O. Zo ook ooit (bij een andere shop) met geheugenreepjes waarvan er één kapot bleek te zijn.

Tja, nu is dat wel erg coulant maar m.i. snijden ze zichzelf er alleen maar mee in hun vingers. Mensen gaan eerder spullen terugsturen, ook al ligt de fout misschien bij hen zelf (het kost toch niks, dus opsturen maar!)

Ik vind het prima zo! Niks aan veranderen happy :)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
BazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 27-6-2003
Berichten: 28
8-5-2003 09:19
Ten eerste is de regeling zoals hij nu is de normaalste zaak van de wereld.
Daarbij komt ook nog dat Dré al super service verleend. Probeer het maar een zo goedkoop te krijgen en daarbij een service waar menig multi national een puntje aan kan zuigen. Dré staat altijd klaar om problemen op te lossen en als er dan gezeurd gaat worden om €25 (want meer kan het niet zijn!) dan vindt ik het een beetje slap, maarja.
Live life like the Bazz!! Geld moet rollen en als het niet kan rollen dan moet het vliegen!!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-5-2003 09:27
nou hallo dat zou wel 50 piek zijn, nou echt normal vind ik dat niet maar goed tis bijna altijd goedkoper, tezij het lengtevracht is angry wat is dat duur zeg...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
8-5-2003 09:30
Het gaat in dit geval om zo'n € 6,50 verzendkosten (maar het gaat mij vooral om het principe).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-5-2003 09:52
hmm nouw ja toch zou het mij wel wat lijken, als je boven de 200 euro bestelt ofso geen verzendkosten... maar daar wasdacht ik een reden voor gegeven waarom dat geen goed idee was he....
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
8-5-2003 10:40
ik vind je regeling ook zeer redelijk.

jij betaald toch de verzendkosten TENZIJ de klant het apparaat zelf kapot heeft gemaakt(ik neem aan dat hij dan ook de reparatiekosten moet betalen?) of het buiten de garantie valt.

ik ke persoonlijk wel winkels die minder goed te werk gaan.

even iets wat ik zelf heb meegemaakt:

wij hebben 2 maanden geleden voor 550 euro een dvd speler(panasonic) bij de mediamarkt gekocht. na een week of zes stop ik er een cd cd in een doe het klepje dicht.......krak...trrrrrrrrrrrrr.......geen beweging meer in het laatje te krijgen we zijn dus teruf gegaan naar de mediamarkt en hebben de dvd speler daar ingeleverd we hadden nog garantie dus..geen probleem

maar....
2 weken later:
brief van de mediamarkt,de dvd speler is door externe factoren kapot gegaan we hadden volgens huh het laatje geforceerd en er was tabak in de dvd speler aangetroffen(terwijl er in ons huis niet gerookt wordt)en of we ff 151 euro ex. btw wilden betalen dus hebben we een week of 3 geleden een brief naar panasonic gestuurd om ons beklag te doen en te vertellen dat wij er niks verkeerds mee gedaan hebben, nog steeds geen reactie (dit ligt niet aan de mediamarkt maar aan panasonic die om wat voor reden dan ook onder de garantie uit wil komen)

om even terug te komen op het onderwerp bij de mediamarkt moet je het ook welf brengen en je moet het ook weer zelf ophalen dus zoals ik al zei je hebt een erg goede regeling.
schnappi???
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-5-2003 10:42
zwaaaaaaaaarr off topic

vind je 550 euro niet wat veel, een goede pioneer of wat an ook heb je voor 200 pleuro...

verder ontopic happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)