Forum > Webshop

JBL Eon

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
7-7-2006 00:29
Bij zowel een Yamaha O2R als een A&H Mix Wizzard vind ik dat ze erg snel in de clip schieten. +6db op de tafel en de Eon's zitten alweer grotendeels in het rode te werken.

Kan op zich m'n Nuo5 er ook wel eens achter gooien, kijken wat die doet.
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-7-2006 09:11

Dj Mark schreef:

Bij zowel een Yamaha O2R als een A&H Mix Wizzard vind ik dat ze erg snel in de clip schieten. +6db op de tafel en de Eon's zitten alweer grotendeels in het rode te werken.
Waar staat de input-gain van de Eon's dan op? En waarom zou je +6db uitsturen op je mengtafel, zullen we het maar gewoon op 0dB houden???
Light Image
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
10-7-2006 12:07
Is het dan niet de bedoeling dat ze in de limit schieten ??? wink ;)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
12-7-2006 23:26

JeroenVDV schreef:

Dj Mark schreef:

Bij zowel een Yamaha O2R als een A&H Mix Wizzard vind ik dat ze erg snel in de clip schieten. +6db op de tafel en de Eon's zitten alweer grotendeels in het rode te werken.
Waar staat de input-gain van de Eon's dan op? En waarom zou je +6db uitsturen op je mengtafel, zullen we het maar gewoon op 0dB houden???
Input staat gewoon op Line, dingen staan zelden op Mic.

Ik ben een voorstander van de 0dB grens, en probeer altijd zoveel mogelijk op die 0dB lijn te mixen (zowel PA als Dj), maar ik mag voor een test wel graag even in-het-rode uitsturen, om te kijken wat ze doen.
Vergeet niet te lachen
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
12-7-2006 23:42
Bij een bepaald voltage zitten de Eons op hun max. En dat geldt niet alleen voor Eons, maar voor alle geluidsapparatuur. Wat verwacht je dan? Dat je de Eons pas maximaal instuurt als je je mixer ver in het rood een spanning van +20dBV laat ophoesten?

PS De "0dB" grens van je mixer (ik neem aan dat je bedoelt 0dB op de meters) zegt niets over de geleverde uitgangsspanning. En dus kan 0dB op de ene mixer een Eon de clip injagen terwijl ze daar op een andere mixer ver onder blijven. Wat zou JBL daar volgens jou aan moeten doen?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
13-7-2006 00:07

Victor schreef:

Bij een bepaald voltage zitten de Eons op hun max. En dat geldt niet alleen voor Eons, maar voor alle geluidsapparatuur. Wat verwacht je dan? Dat je de Eons pas maximaal instuurt als je je mixer ver in het rood een spanning van +20dBV laat ophoesten?

PS De "0dB" grens van je mixer (ik neem aan dat je bedoelt 0dB op de meters) zegt niets over de geleverde uitgangsspanning. En dus kan 0dB op de ene mixer een Eon de clip injagen terwijl ze daar op een andere mixer ver onder blijven. Wat zou JBL daar volgens jou aan moeten doen?
Agree, maar bij vergelijking van andere actieve monitoren op dezelfde mixer en dezelfde instelling, vind ik dat de Eon's sneller in de clip zitten. Da's dus mijn ervaring met de Eon 10" top/monitor (G2 versie)
Vergeet niet te lachen
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
13-7-2006 13:06

Dj Mark schreef:

Victor schreef:

Bij een bepaald voltage zitten de Eons op hun max. En dat geldt niet alleen voor Eons, maar voor alle geluidsapparatuur. Wat verwacht je dan? Dat je de Eons pas maximaal instuurt als je je mixer ver in het rood een spanning van +20dBV laat ophoesten?

PS De "0dB" grens van je mixer (ik neem aan dat je bedoelt 0dB op de meters) zegt niets over de geleverde uitgangsspanning. En dus kan 0dB op de ene mixer een Eon de clip injagen terwijl ze daar op een andere mixer ver onder blijven. Wat zou JBL daar volgens jou aan moeten doen?
Agree, maar bij vergelijking van andere actieve monitoren op dezelfde mixer en dezelfde instelling, vind ik dat de Eon's sneller in de clip zitten. Da's dus mijn ervaring met de Eon 10" top/monitor (G2 versie)
Even kaal gezegd: Andere actieve monitoren zijn andere producten. Andere producten hebben andere specificaties en dus andere capiciteiten en verhoudingen. Hoe heb jij gepoogd te meten of het gegeven geluidsniveau gelijk is op het moment dat de speaker de clip in drijft? ( of dus niet )
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
13-7-2006 17:32
Ging me nog niet eens om een vergelijkende test van monitoren, ging me er meer om wat andere monitoren zouden doen bij een zelfde setup en uitgangssignaal en bij dezelfde omstandigheden ging mijn Eon sneller in de clip dan een andere monitor (heb er meerdere gehad, weet niet eens meer welke, veelal gehuurd).

Wil er niet teveel over doorgaan, test-omstandigheden waren niet ideaal en ook niet gericht op het uittesten van monitoren en welke sneller op een harder uitgestuurd signaal reageren door te gaan clippen, viel me gewoon op dat de Eon sneller clipte.
Vergeet niet te lachen
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
13-7-2006 17:36
Dan heeft de eon een hogere ingangsgevoeligheid. Niets meer, niets minder. Kwestie van gain aanpassen, zoals altijd.

Ik zie wel vaker opmerkingen over versterkers die "snel clippen". Dan stuur je simpelweg te hard in. Die constatering heeft verder niets met de geluidskwaliteit of maximale SPL te maken. Het enige dat je kan constateren is dat ingangs- en uitgangsspanningen van apparaten niet gestandaardiseerd zijn. Maar dat wisten we al.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)