Forum > Webshop

JBL Eon

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
25-6-2006 22:12
Dré, jullie verkopen wel JBL maar de toch wel popluaire Eon serie staat niet in de webshop zover ik kan zien. Is daar een reden voor?
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
27-6-2006 18:16
Heb de nieuwe G'2's ook. Ben er zeer over te spreken!!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
27-6-2006 19:08
Net de eerste serie de deur uitgedaan. Eons gaan hard. Dat zondermeer. Maar voor bands vind ik ze te schel. In combinatie met een sub al een stuk meer om aan te horen, (hebben ook de Eonsub) maar meer geschikt voor Dixo werk. Heb een aantal van die kasten naast elkaar gehad, en was niet erg te spreken over de Eon.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 998
27-6-2006 20:19
Ik heb gekozen voor de LEM D400 i.p.v. de EON G2's. Ik vind de D400's toch een stuk mooier klinken. Ik vind het lastig te beschrijven waarom nou precies mooier, maar in elk geval is het hoog wat minder schel.
Vorrige week nog eens mijn kastjes naast 2 G2's gehad op een feestje, en ik blijf absoluut bij mijn mening. Ga voor de D400.

Maar dat verklaard uiteraard niet waarom de G2's (nog) niet in de shop staan.
Dance the night away!
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 108
28-6-2006 10:21
Wij gebruiken 2 eonG2's met volle tevredenheid als monitoring.
Ik had ze hier destijds willen bestellen, maar kon ze ook nog steeds niet vinden...

Verder heb ik de D400 ook eens mogen beluisteren en deel je mening. Dit komt waarschijnlijk door de DSP die erin zit.
Helaas stond/staat er bij de specs van de D400 "Alignment delay: 189 ms" waardoor hij als monitor niet echt meer geschikt was..
Think Different ..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
28-6-2006 10:41
Alignment delay is een feature waarmee je de top kan vertragen zodat de output gelijk aankomt met die van bijvoorbeeld een hoorn sub. Uiteraard is dat regelbaar en zelfs geheel uitschakelbaar.

Wat de Eons betreft: de eerste serie (die inmiddels echt al heel oud is) was afaik door JBL meer bedoeld als omroepsetje (vandaar ook de ingebouwde microfooningang) en voor weergever bij sportschool-workout of een braderie. Zeker niet voor serieuze pa-toepassingen. Ik gebruik ze nog wel eens, bijvoorbeeld laatst tijdens een activiteitenmiddag op het kinderdagverblijf waar mijn vriendin werkt of als monitortje. Daarvoor zijn ze prima.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
28-6-2006 10:53

kaos schreef:

Verder heb ik de D400 ook eens mogen beluisteren en deel je mening. Dit komt waarschijnlijk door de DSP die erin zit.
Helaas stond/staat er bij de specs van de D400 "Alignment delay: 189 ms" waardoor hij als monitor niet echt meer geschikt was..
Scherp ;-)

Ik heb het getalletje wel gezien maar er geen notie aan gegeven. Ook heb ik de D-400 (en de T-4A) nu een aantal keren mogen gebruiken met microfoon toepassingen. Ik heb totaal geen delay kunnen detecteren (terwijl 189msec toch wel hoorbaar zou moeten gaan worden). Ik heb het net even doorgenomen met de importeur. Die lijkt het ook erg stug. Het ZOU kunnen dat deze delay van toepassing is op de instellingreeks die gekozen kan worden indien er subs gebruikt worden.

Ik heb de importeur gevraagd wat de alignment delay is tussen LF en HF EN wat de delay is tussen ingang en uitgang (bij full-range gebruik). Zodra ik die specs heb kom ik er zeker even op terug ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 108
28-6-2006 10:59

Victor schreef:

Alignment delay is een feature waarmee je de top kan vertragen zodat de output gelijk aankomt met die van bijvoorbeeld een hoorn sub. Uiteraard is dat regelbaar en zelfs geheel uitschakelbaar.
Dat maakt alweer een hoop goed, mij was verteld dat de DSP niet uit te schakelen was en altijd voor een delay zorgde.
Ik heb er zelf niet echt mee kunnen spelen om het uit te testen.

Verder zijn de D400's een stuk handelbaarder dan de eon's. Dat is op dit moment mijn grootste ergenis aan de eon's. Ze Zijn redelijk aan het gewicht (logisch als ze actief zijn) maar hebben maar 1 handvat.
Je (ik) bent snel geneigd om hem ook aan de andere kant vast te pakken waar de knopjes zitten. (Die zie ik nog wel es afbreken binnenkort)
Ook zul je hem door het ene handvat snel op zijn kant leggen wat het uiterlijk niet ten goede komt.

edit voor Dre: ben benieuwd!
Think Different ..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
28-6-2006 11:47

kaos schreef:

Dat maakt alweer een hoop goed, mij was verteld dat de DSP niet uit te schakelen was en altijd voor een delay zorgde.
Ik heb er zelf niet echt mee kunnen spelen om het uit te testen.
Ik ken de LEM's niet, maar als alignment delay niet regelbaar/uitschakelbaar is is het wel een hele vreemde feature, die vaak meer kwaad dan goed zal doen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
28-6-2006 14:58
Das ook irritant aan die Eons, dat ene handvat. Heb ze omgeruild voor Opera serie, die hebben links, rechts en bovenop een lekker pakkend handvat.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)