Forum > Webshop

JBL Eon

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 998
28-6-2006 15:27
De D400's hebben ook maar 1 handvat. Werkt naar mijn mening prima.
Dance the night away!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
28-6-2006 15:29
Maar als je ze op een statiefje mikt vind ik dat tweede toch een pluspunt. laugh :D
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 998
28-6-2006 15:32
Als ik ze op een statief zet (en dat is ongeveer altijd) dan pak ik met 1 hand het handvat en de andere hand onder de box. Op die manier krijg je hem ook wat hoger getild dan met beiden handen aan een de handvaten. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Dance the night away!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
28-6-2006 16:30

Victor schreef:

Alignment delay is een feature waarmee je de top kan vertragen zodat de output gelijk aankomt met die van bijvoorbeeld een hoorn sub. Uiteraard is dat regelbaar en zelfs geheel uitschakelbaar.
Niet op de D-400. Er zit één meerstanden schakelaar op waarmee je diverse EQ instellingen kunt kiezen (maar niet een losse regelaar voor de delay).

Even afwachten dus wat de reactie van de fabrikant zal zijn (over het hoe en waarom).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
28-6-2006 16:31

GoeieGast schreef:

Maar als je ze op een statiefje mikt vind ik dat tweede toch een pluspunt. laugh :D
Als je ze op een statiefje moet mikken is juist dat ene handvat aan de zijkant erg handig (zit namelijk andersom dan een normaal handvat). Hij gooit daardoor heerlijk op een statiefje (beter dan z'n 2 handvatten T-4A broertje dat ik nu gebruik).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EdwinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2006
Laatste: 6-7-2006
Berichten: 2
3-7-2006 12:51

kaos schreef:

Victor schreef:

Alignment delay is een feature waarmee je de top kan vertragen zodat de output gelijk aankomt met die van bijvoorbeeld een hoorn sub. Uiteraard is dat regelbaar en zelfs geheel uitschakelbaar.
Dat maakt alweer een hoop goed, mij was verteld dat de DSP niet uit te schakelen was en altijd voor een delay zorgde.
Ik heb er zelf niet echt mee kunnen spelen om het uit te testen.

Verder zijn de D400's een stuk handelbaarder dan de eon's. Dat is op dit moment mijn grootste ergenis aan de eon's. Ze Zijn redelijk aan het gewicht (logisch als ze actief zijn) maar hebben maar 1 handvat.
Je (ik) bent snel geneigd om hem ook aan de andere kant vast te pakken waar de knopjes zitten. (Die zie ik nog wel es afbreken binnenkort)
Ook zul je hem door het ene handvat snel op zijn kant leggen wat het uiterlijk niet ten goede komt.

edit voor Dre: ben benieuwd!
Beste Andre en Victor,

De 189 milli-sec delay die vernoemt wordt in de specs van de D 400 is de maximaal bruikbare delay waarde die toepasbaar is als alignment delay tussen de 12" en de hoog driver.
Dit schept wat verwarring omdat die waarde niet word toegepast.
Het is dus alleen maar een indicatie van wat de dsp zou kunnen (een beetje overbodige info dus want dit is niet instelbaar door de gebruiker).

De toegepaste alignment delay om de 12" woofer op de driver positie te krijgen is 292 micro-sec (geen milli-sec).

De algehele processor delay (ad conversie-dsp-da conversie) is niet groter dan
1,429 milli-sec (dit is dus de delay die onstaat over het gehele frequentiebereik vanwege het conversie/dsp proces.

Als conclusie is de processor delay dus geen obstakel als je de LEM D 400 als floor monitor wilt gebruiken.

Edwin in 't Veld
Heuff Sound & Vision import
Importeur van LEM
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
3-7-2006 13:14
Aha, het gaat dus puur om de alignment van de drivers in de kast zelf, en niet om alignment met subs die je erbij kan gebruiken (want in dat geval zou je de hoeveelheid delay natuurlijk moeten kunnen instellen). Gezien de kastconstructie kan de benodigde hoeveelheid delay nu inderdaad nooit groot zijn.

Bedankt voor de verduidelijking.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
6-7-2006 11:24
Om even terug te komen op de JBL Eon.

Heb nu 2x de G2 even getest. Waarvan de laatste keer erg goed getest. En ik moet zeggen dat ik 100% tevreden over het resultaat. Een mannetje of 100/150 met 2 JBL Eon ging prima. Als ze tegen een mooie prijs in de webshop komen ben ik waarschijnlijk de eerste die ze aanschaft sneaky :V
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
6-7-2006 17:42
Ik heb hier al een tijdje de Eon G2 en de Eon staan, allebei 10" en zijn best leuk. Ik gebruik ze voor monitoring en spraakversterking en dat gaat echt goed, ik heb niks geen last met vertraagd geluid en ook de tonen zijn goed helder.

Ik vind wel dat ze erg snel clippen, en dan stuur ik nog niet eens zo gek ver in het rode uit.
Vergeet niet te lachen
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
6-7-2006 21:31

Dj Mark schreef:

Ik vind wel dat ze erg snel clippen, en dan stuur ik nog niet eens zo gek ver in het rode uit.
Dat zegt niks als je niet weet hoeveel volt uitgangsspanning je mixer levert bij standje "0 dB" op de meters. Het zou puur toeval zijn als de uitgangsspanning van je mixer precies overeenkomt met de ingangsgevoeligheid van de Eon's.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)