Forum > Webshop

stealth laser effect

(48 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
13-11-2005 14:46
Heb je de zoek machine al uitgevonden wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-11-2005 16:03
Een complete cursus is het niet, maar wel een zeer verhelderend verhaal voor n00bs: klik.
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
13-11-2005 17:47
ok bedankt, ik snap het principe nu inderdaad beter.
Dan heb ik nog wel 1 vraag.
Er wordt een voorbeeld gegeven dat elk schuifje bij een scan een bepaalde functie heeft. Maar dit is denk op dit tafeltje www.new-line.nl/v/12908 Onder 1 schuifje te regelen? Anders kan je er geen 8 scans op aansluiten.
Dit "136 DMX addresses" houdt denk ik toch in hoeveel kanalen die dus heeft, dus elke functie (pam, tilt, gobo enz.) heeft zijn eigen adres? en dat kan zeker met een switchknopje en 1 schuifje geregeld worden?

En heeft iemand ook nog een leuk bericht over professionele studio netwerk? Dus hoe zoiets helemaal via de computer bediend wordt. Zover ik ooit info heb gelezen is dat je dan zo'n vierkant apparaat moet kopen waar alle opdrachten/functies vanaf je computer in opgeslagen worden en deze de dmx lampen aanstuurt?
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
20-11-2005 15:36

DJ Delay schreef:

Bij de Stealth denk je echt, sjeeses, die moet je op je kamer hangen, niet hier!! De stralen zijn heel dun, waardoor ze niet goed zichtbaar zijn, zeker niet op een vloer of muur, wel met meer rook, maar dan komt hij maar 2 meter ver.
Ik weet toevallig dat jij de "stealth laser" in de kroon heb zien hangen, je kon zelf wel zien dat hij daar 15, 20 meter verkomt.

Maar inderdaad, het grootste nadeel is het ontbreken van dmx-sturing.
Maar waarom kijk je niet naar de nieuwste laser van jb-systems.
( site van fabricant )

Die laser is een stuk goedkoper dan de stealth en heeft dmx-sturing.
Daarnaast zou je ook kunnen wachten op de kleurenlaser van jb ( 2 diodes, en dan dus 3 kleuren).
Wat de prijs van dat ding word weet ik niet maar misschien wil Marky daar al wat over zeggen? sneaky :V (hint. hint.)
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
21-11-2005 17:32

DJ Delay schreef:

Bij de Stealth denk je echt, sjeeses, die moet je op je kamer hangen, niet hier!! De stralen zijn heel dun, waardoor ze niet goed zichtbaar zijn, zeker niet op een vloer of muur, wel met meer rook, maar dan komt hij maar 2 meter ver.

Ik weet toevallig dat jij de "stealth laser" in de kroon heb zien hangen, je kon zelf wel zien dat hij daar 15, 20 meter verkomt.
Ik heb hem inderdaad zien hangen (2 stuks zelfs), en dat viel me erg tegen. Ik heb er erg lang onder en naast gestaan, en als je er onder staat, zie je de stralen niet over je heen gaan, je moet er echt inkijken. Als je meekijkt met de stralen van de JB, dan zie je ze niet. Ik weet niet of de optiek van de laser goed schoon was, misschien dat er een dikke laag residu van de rookvloeistof op zat, waardoor het zo tegenviel. Dit is eigenlijk ook geen echte goede vergelijking.

Ik heb zaterdag een feest gehad met de Clublaser aan de truss. Er stonden 8x 60watt lampjes aan, die door de laserstraal schenen, en er boven 4x 300watt parren (niet volop open, maar dmx). Ook een dubble derby van 2x 300Watt, en een Showtec Silverline strobe. Deze stonden allemaal aan toen ik de zaal in liep. Ik stond te kletsen met een paar man, toen ik letterlijk schrok van een dikke groene laserstraal die langs mijn hoofd scheerde (met mijn kijkrichting mee, niet er tegenin!). Hij prikt met gemak overal doorheen. Vooral als je er tegen in kijkt natuurlijk (logisch).

Dat er dan ook een DMX sturing bij zit, is helemaal mooi meegenomen. Ik weet niet in hoevere de JB te sturen is, maar toen hadden ze er daar 2 hangen. De ene haperde regelmatig, en liep zeker niet gelijk met de andere, wat ik erg tegen vond vallen. Ik zou hem persoonlijk NOOIT koppen, tenzij je hem echt voor een prikkie 2e hands kan kopen.

De showtec laser kwam in dikke rook tot het einde van de zaal, 25 meter verderop. De stealth kwam in minder dikke rook iets minder ver, maar zoals ik al zij, weet ik niet of de optiek en de spiegeltjes helemaal schoon waren.

Je moet ze echt een keer onder zelfde omstandigheden, met de zelfde rook enzovoort testen. Wie wil, bij mij ben je welkomlaugh :D.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
21-11-2005 18:06

DJ Delay schreef:

Ik heb zaterdag een feest gehad met de Clublaser aan de truss. Er stonden 8x 60watt lampjes aan, die door de laserstraal schenen, en er boven 4x 300watt parren (niet volop open, maar dmx). Ook een dubble derby van 2x 300Watt, en een Showtec Silverline strobe. Deze stonden allemaal aan toen ik de zaal in liep. Ik stond te kletsen met een paar man, toen ik letterlijk schrok van een dikke groene laserstraal die langs mijn hoofd scheerde (met mijn kijkrichting mee, niet er tegenin!). Hij prikt met gemak overal doorheen. Vooral als je er tegen in kijkt natuurlijk (logisch).

Ik weet niet in hoevere de JB te sturen is, maar toen hadden ze er daar 2 hangen. De ene haperde regelmatig, en liep zeker niet gelijk met de andere, wat ik erg tegen vond vallen.
Je weet ook niet of die lasers toen werden aangestuurd of dat die gewoon zelf op de muziek meeliepen.
Dan is het niet zoraar dat het een erg zenuwachtig effect geeft.

alleen wat ik raar vind is dat bij een feest met een 'laser' ook van die 60 watt lampjes gebruikt worden.
Dat zou mogelijk gebruikt worden voor wat versiering van het meubel ofzo maar toch niet echt als effect.

en wanneer staan nou die lampen aan, samen met de parren, de double derby, strobo en een laser.
Daarbinnen word je dan toch gek? wink ;)
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
22-11-2005 15:20
Je weet ook niet of die lasers toen werden aangestuurd of dat die gewoon zelf op de muziek meeliepen.
Dan is het niet zoraar dat het een erg zenuwachtig effect geeft.
Niet zenuwachtig, de linkse bewoog amper, terwijl de rechtse wel goed mee ging met de muziek.
alleen wat ik raar vind is dat bij een feest met een 'laser' ook van die 60 watt lampjes gebruikt worden.
Dat zou mogelijk gebruikt worden voor wat versiering van het meubel ofzo maar toch niet echt als effect.
Laser was van mij zelf, rest hing aan het dak, aan een truss en was van de eigenaar (met iemand die nog geeneens een simpel paneeltje kon aansturen... die Showtec 24). Die 60 watt lampjes stonden altijd aan, en werkten als een soort lichtorgel, in het dak ingebouwd, en knipperden dus op de maat van de muziek.
en wanneer staan nou die lampen aan, samen met de parren, de double derby, strobo en een laser.
Daarbinnen word je dan toch gek? wink ;)
Werd je ook, maar die vent kon dat ding echt niet bedienen, of stond te slapen! (parren stonden op een kleine spiegelbal gericht)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Djjerom24Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2005
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 41
27-11-2005 17:16
Ik ben zeer tevreden over de stealth laser vooral als je er twee hebt maar ik ga hem wel krachtiger maken denk ik als me dat lukt.
Ik heb er ook een controller bij deze vindt ik heel makkelijk in gebruik.
En als ik jou was zal eerts twee of vier scanners kopen
en dan van martin de scx 500 een zeer vette scanner
ik vind hem beter dan de winner
d.j zijn is vet
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
29-11-2005 20:47
Waarom dan, leg uit, onderbouwde meningen zijn wel zo fijn.

Ik vind hem niet beter, de prijs past niet helemaal bij het geleverde apparaat, en er zit maar een 150watt pitje in. Neem dan gewoon 4 Winners.

Dan is het ook nog eens niet mogelijk om een Stealth laser op te voeren, en als het kan, wordt dat VELE malen duurder dan een betere te kopen. Waarom wil je dan een laser met meer kracht, als je tevreden bent over de Stealth? Je bent niet de eerste die zich vergist in de mogelijheden en kosten (en gevaren!) van een opgevoerde laser (ik hoor er ook bijashamed :$).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)