Forum > Webshop

stealth laser effect

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
9-11-2005 18:24
Geeft de stealth laser alleen het effect wat hier te zien is?
https://www.euro-beat.be/stealth_laser.htm
of doet het meer?
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-11-2005 19:19
Nee, minder.

Ik heb de stealth laser meerdere keren in het echt gezien, en moet zeggen dat ik hem heel erg vind tegen vallen. Hij straalt met dunne rook lang niet zo ver als op de foto te zien is, en de effecten zijn ook HEEL matig. Het lijkt een beetje (in de winkel) of de spiegeltjes niet goed genoeg reageren, en in het echt kan ik er niet veel leuke effecten in zien. Heel mager.

Ik zou eerder voor een Spooky Blue gaan, of een Showtec Club Laser (heb ik zelf ook, en ben er ZEER tevreden over!)

(Ik heb geen Spooky, en nog nooit gezien/getest of wat, dus kan er niks over zeggen)

De Stealth regeert verrassend slecht op geluid, vooral in vergelijking met de Showtec. De patronen gaan zo snel, dat ze niet te herkennen zijn (als ze er al zijn...). Ook is hij in tegenstelling tot de Showtec (en de spooky) niet via DMX bestuurbaar, wat heel erg jammer is.

Bij de Stealth denk je echt, sjeeses, die moet je op je kamer hangen, niet hier!! De stralen zijn heel dun, waardoor ze niet goed zichtbaar zijn, zeker niet op een vloer of muur, wel met meer rook, maar dan komt hij maar 2 meter ver.

De Showtec (is vast niet voor niks 300 duurder) heeft een VEEL betere lichtopbrengst, en heeft dikke stralen waarmee hij figuren maakt (ook hele mooie bewegende!!!), die VEEl mooier uit komen. Bij deze Showtec laser krijg je de reactie van mensen van: WOW, DAT IS MOOI!!!, zelfs ik stond er zo met open mond bij! En laat dat nou precies hetgene zijn wat je met een laser wilt berijken!

Een stealth valt bij mij meer onder de suppersnele scanners (maar toch laser, en geen gloeipitjerazz :p), terwijl de Showtec met trots het predicaat "LASER" van mij mag voeren. Deze straal komt ook veel verder, en is een stuk beter zichtbaar.

Dus voor €300,- meer van leuk effectje, tot volwaardig laser. Doe net als ik, en vergeet die stealth. Niet doen. Lijkt leuk, maar zodra je gaat vergelijken valt hij in het niet.

Mijn tip voor jou? Ga op zoek naar een goede 2e handse. De Showtec heb ik ook 2e hands gekocht, en hij bevalt mij uitstekend. Na de spiegels eens ontvet en schoongemaakt te hebben, verbaasde ik mij over de enorme lichtopbrengst ervan, waarbij de stealth 100% in het niet valt. Houd het 2e hands topic in de gaten, of koop de Showtec Club Laser nieuw in de webshop hier. Je kan ook nog even naar de Spooky Blue kijken, hier heb ik veel positieve reacties op gehoord, en heeft een Dré choice, wat ook wel weer iets zegt (de Showtec niet, omdat Dré deze amper verkocht heeft).

Hoop je voldoende geinformeerd te hebben, en anders mag vragen altijd, voor foto's mag je mij mailen, kan alleen wel even duren, omdat ik het best druk heb, en foto's updaten heel lang duurt bij mij (oude camerarazz :p).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
9-11-2005 19:50
Wat zal een betere aankoop zijn? zo'n laser of een groep scans "The Winner"
www.new-line.nl/v/13216
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 1855
9-11-2005 19:52

j.le.conte schreef:

Wat zal een betere aankoop zijn? zo'n laser of een groep scans "The Winner"
www.new-line.nl/v/13216
Hangt van je toepassing af.

Met een set Scan's kun je een heel stuk meer dan met een Laser.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-11-2005 19:56
(Linkje maak je door: [ url] www.nogiets.nl [ /url] neer te zetten (zonder spaties dan, staat in de forumhelp linksbovenin))

Ik zou ZEKER gaan voor die Winners, zeker voor die 4.

Een laser is een fantastisch mooi effect, maar Winners zijn voor zoveel meer dingen te gebruiken.

Winners kun je als licht effect gebruiken, maar ook om iets uit te lichten, en eventueel zelfs als basisverlichting. Deze scanners zijn voor hun geld ook een van de betere, en als je geen scanners hebt, en twijfeld tussen 4 (!) scanners of een laser, moet je bijna wel de scanners nemen!!!

Typ eens "Winner" in in de zoekbalk, en verbaas je over de foto's en filmpjes die er zijn. Enorm mooi!!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
9-11-2005 20:01
1 x bewerkt. Laatst door J.le.conte op 9-11-2005 20:05
maar deze kunnen dus op de music of dmx gestuurd.

Wanneer deze op de muziek gaan bewegen ze niet tegelijk toch? alleen wanneer je dit via een controlpanel doet?

Wat is een geschikt niet al te duur dmx systeem hiervoor?

(ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind niet zoveel zoekresultaten)
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 1855
9-11-2005 20:03
maar deze kunnen dus op de music of dmx gestuurd.
De Winner scan's kunnen zowel stand alone werken (dus op muziek) als via DMX.
Wanneer deze op de muziek gaan bewegen ze niet tegelijk toch? alleen wanneer je dit via een controlpanel doet?
Waneer je alle scan's doorlinkt dan lopen ze alle 4 synchroon.
Wat is een geschikt niet al te duur dmx systeem hiervoor?
Je zou kunnen kijken naar een SM1612 van JB-systems, simpele DMX sturing die vaak gebruikt wordt bij deze set scans. (Heb toevallig op dit moment ook deze sturing te koop; zie het Tweedehands topic).
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
9-11-2005 20:07
maar je kan ze dus ook alleen doorkoppellen met kabeltjes zonder dat er een controlpanel of apparaatje tussen moet?

Zijn dit xrl kabels?
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
9-11-2005 20:08
Ik zou lekker de sturing van Max overkopen, of even kijken naar een Showtec Scanmaster uit de webshop.

Bij deze sacnners kan je instellen of ze hetzelfde doen, ofdat ze ieder (wel tegelijk) iets anders doen, en dat is een heel mooi systeem!!! Je kan ook een afstandsbediening (€26,nogwa geloof ik) aansluiten, dan kan je ze ook zelf aan en uit doen.

Ik zou zeggen; bekijk de filmpjes op het forum eens goed (hint: zoekmachine), en laat je overtuigen!

Heb je nog vragen na het lezen over de Winner, en bekijken van de filmpjes, dan kan je hier terugkomen!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 1855
9-11-2005 20:08

j.le.conte schreef:

maar je kan ze dus ook alleen doorkoppellen met kabeltjes zonder dat er een controlpanel of apparaatje tussen moet? Zijn dit xrl kabels?
Jep. Dat kan met deze kabels.

Toch raad ik je aan een bijpassende sturing te kopen zodat je veel meer uit je scan's kunt halen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)