Forum > Webshop

stealth laser effect

(48 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
10-11-2005 18:44

j.le.conte schreef:

(nog vraag over de controller die me eerst werd aanbevolen: deze is dus te gebruiken om vele lichten op aan te sluiten van simpele lichteffecten -> parren -> scans -> eventuele movingheads? en dat alles gewoon in serie schakelen via xlr kabels?)
Ik neem aan dat je deze sturing bedoeld? Hier kan je probleemloos zowel scan's al moving heads mee bedienen. Echter is deze niet bedoeld voor parren. Wil je dan toch een sturing waar je zowel Parren als Intelligent licht (Zoals Scans en Moving heads) mee wilt aansturen zou je kunnen kijken naar deze.
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
10-11-2005 19:03

Max schreef:

j.le.conte schreef:

(nog vraag over de controller die me eerst werd aanbevolen: deze is dus te gebruiken om vele lichten op aan te sluiten van simpele lichteffecten -> parren -> scans -> eventuele movingheads? en dat alles gewoon in serie schakelen via xlr kabels?)
Ik neem aan dat je deze sturing bedoeld? Hier kan je probleemloos zowel scan's al moving heads mee bedienen. Echter is deze niet bedoeld voor parren. Wil je dan toch een sturing waar je zowel Parren als Intelligent licht (Zoals Scans en Moving heads) mee wilt aansturen zou je kunnen kijken naar deze.
Die laatste bedoelde ik ook eigenlijk. Of zou je me eerder toch een goedkoper type aanraden? Komt het nou door de meer kanale waardoor die duurder is of wat zit er verder extra bijin?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
10-11-2005 22:52
Die laatste zijn eigenlijk 2 controllers in één. Een gedeelte doe zo ongeveer wat een scanmaster doet, het andere gedeelte is een parren gedeelte, dus om programma's mee te schrijven voor lampen/ effecten die je op een switchpack/dimmerpack aansluit en soms wat sipele effecten als en strobo. Strobo is bij mij meestal maar net waar ik ruimte heb, maar dan heb ik het wel over een SGM studio12 SC wink ;) (overigens niet van mij, maar van mijn verhuurder razz :p).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
11-11-2005 15:06
www.new-line.nl/v/12908
Nog even 1 vraag over deze controller:
Op de kanalen die voor scan bedoeld zijn, kan je hier ook de gewone parren en lichteffecten op aansluiten of moet dat perce op het andere gedeelte.

Ik heb namelijk al een controler (8 dimm en 8 switch) dan zou ik mijn lampen met deze controller appart dus eigenlijk er niet op kwijt kunnen. Wel waarneer die standaard lampen dus ook op de scan kanalen kunnen.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
11-11-2005 16:22
Het kan, je kunt bijvoorbeeld een switchpack als één scan behandelen, maar ideaal is het zeker niet. Wat je wel/niet kunt kun je beter vragen aan iemand die de tafel al heeft. Als je echter, zoals je zegt, al een parrentafetje hebt, un je misschien beter toch een Scanmaster achtig apparaat kopen, aangezien de lightdest 136 namelijk niet veel meer is dan een parren controller en een scancontrollertje in één apparaat, met één DMX uitgang. Je kunt dus nog steeds geen gecombineerde programma's schrijven of iets wat daar in de buurt komt...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
11-11-2005 22:57
- 4x winner
- 4x XLR kabel
- controller
Je vergeet de belangrijke Terminator!!!

Deze is er voor om je DMX lus af te sluiten, en voorkomt storingen. Je kan eigenlijk niet zonder, als je het 100% goed wilt doen!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
12-11-2005 08:59
Heb ik eigenlijk nog even iets:

Wat voor soort XLR kabels moet je kopen? om een verbing te leggen tussen de scans, een verbinding tussen scan en controller en een verbinding tussen een dimmpack (dmxbalk) en controller/switchpack/scan?
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
12-11-2005 10:19

j.le.conte schreef:

Heb ik eigenlijk nog even iets:

Wat voor soort XLR kabels moet je kopen? om een verbing te leggen tussen de scans, een verbinding tussen scan en controller en een verbinding tussen een dimmpack (dmxbalk) en controller/switchpack/scan?
Zoals al eerder gezegt was: AES-EBU DMX Kabels
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
12-11-2005 10:33
Kabel van je controller, naar je 1e scan, naar de 2e, naar de 3e, naar de 4e, en dan op de 4e scan een terminator. dat zijn dus 4 kabels.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
J.le.conteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 31-10-2006
Berichten: 36
13-11-2005 14:32
Goed nouja ik heb net veel onzzinige vragen aan jullie gesteld maar dit komt omdat ik er eigenlijk weinig verstand van hebt.

Daarom wil ik nog 1 ding vragen:
Is er ergens een nederlandse site waar alles wordt uitgelegd over lampjes die dmx gestuurd worden wat je er allemaal voor nodig hebt en hoe het in elkaar steekt. Want je hebt toch ook dure movingheads die helemaal via de computer geprogrammeerd worden. Hier zou ik dus het 1 en het andere over willen leren. Dus daarom is mijn vraag: is er 1 goede nederlandse site waar dit hele gebeuren op wordt uitgelegd?

Alvast bedankt ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)