Forum > Webshop

DAP SoundMate Easy

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
6-11-2005 09:27
Gisteren heb ik de Soundmate Easy naast de HK Lucas (lijkt veel op Soundmate I) beluisterd. Grootste verschil is met name de geluidskwaliteit. Die van de Soundmate Easy is prima en is meer Hifi achtig, terwijl de HK Lucas een stuk krachtiger en presenter klinkt. Opvallend is dat op achtergrondweergave nog voldoende lage tonen overblijven (lijkt op de oude Seeburg en Wurlitzer jukeboxen), terwijl op normale tot redelijke stevige geluidssterkte nog redelijk wat druk aanwezig is, en dat vind ik knap voor een enkele 10" woofer. De limiter werkt prima en je mag rustig met een microfoon te hard praten of zingen. De attack en hersteltijden van de limiters zijn prima gekozen, al had naar mijn idee de hersteltijd van de limiter van de lage tonen wat sneller mogen zijn. Ga je met de mixer boven de +15 dB VU terwijl de regelaars op de subwoofer voluit staan, dan druk je door de limiter heen en is er hoorbare vervorming in de lage tonen. Neemt niet weg dat je nog een speelruimte hebt van pakweg 20 dB en dat is heel ruim en dicht in de buurt van het clippen van een mixer.

De Soundmate Easy heeft een goede geluidskwaliteit voor de Horeca en kleine optredens etc, maar is (uiteraard) een stuk minder krachtig dan de grotere broertjes. Voor vele kleinere muzikanten (keyboard, accordeon, akoestische gitaar etc) is dit een erg leuk setje om in de station car mee te nemen.

De specs mag je wederom met een korrel zout nemen, maar hiervoor geldt het hoorbare resultaat, en die mag er zijn.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
6-11-2005 09:33

Victor schreef:

Of de SoundMate Easy veel minder is weet ik niet. Ga anders gewoon voor de SM1. Voor die € 120 meer kan je geen risico lopen, lijkt me.
Soundmate 1 is meer geschikt voor de mobiele DJ.

Soundmate Easy is meer geschikt voor mobiele muzikanten.

De Soundmate Easy klinkt wel veel mooier dan de Soundmate 1, maar gaat niet zo hard. Het is vooral een keuze maken tussen de doelgroepen. Een accordeonist was in ieder val onder de indruk van de Soundmate Easy. Ook een keyboard, zoals de Yamaha PSR-9000 klinkt prima.

TCMC
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
11-11-2005 13:30
Dan heb ik nog even een klein vraagje, is deze set ook goed voor op je kamer, ik hou van een "hifi sound". Maar ik zou hem ook graag af en toe mee willen nemen naar een klassenfuif (35 mensen) is dit ook nog mogelijk? oh ja, mijn kamer is +- 3 bij 4 meter, kan ik het hier wel in kwijt:p? En voor zag is hij dus ook geschikt (hou ik wel van ashamed :$ ). Op dit moment gebruik ik op mijn kamer 2 hifi boxen van 100rms (db's niet vermeld op de speaker), als ik hiermee zong ging de speaker over zijn x-max, een "kraak" geluid dus en dat wil ik hier natuurlijk niet mee ;-). Toen ik deze set in de webshop dacht ik, wat een slechte spec's, is dit ook zo. Of zijn de spec's ook nog (nagatief) gelogen?

Tim Leferink
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
11-11-2005 20:44

timleferink schreef:

Dan heb ik nog even een klein vraagje, is deze set ook goed voor op je kamer, ik hou van een "hifi sound". Maar ik zou hem ook graag af en toe mee willen nemen naar een klassenfuif (35 mensen) is dit ook nog mogelijk? oh ja, mijn kamer is +- 3 bij 4 meter, kan ik het hier wel in kwijt:p?
Nee, de sub is 4 bij 4 dus dat gaat niet passen. Wat wil je hier in hemelsnaam voor antwoord op horen? Afmetingen zijn overal te vinden dus oordeel zelf...
En voor zag is hij dus ook geschikt (hou ik wel van ashamed :$ ). Op dit moment gebruik ik op mijn kamer 2 hifi boxen van 100rms (db's niet vermeld op de speaker), als ik hiermee zong ging de speaker over zijn x-max, een "kraak" geluid dus en dat wil ik hier natuurlijk niet mee ;-). Toen ik deze set in de webshop dacht ik, wat een slechte spec's, is dit ook zo. Of zijn de spec's ook nog (nagatief) gelogen?
Ga dit topic eens doorlezen voordat je klakkeloos vragen gaat stellen. Één ding: dit setje zal in ieder geval harder gaan dan je huidige hifi-kastjes, maar wat verwacht je ervan?
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
11-11-2005 21:19
Nou eigenlijk verwacht ik ervan dat het zoveel mogelijk hifi geluid. En oke, maten was wel een domme vraag natuurlijk ashamed :$ ashamed :$ . Maar het ging mij erom of het geluid hard genoeg gaat om op mijn kamertje een fatsoenlijk geluid te produceren, ook als ik zing.

Tim Leferink

p.s. natuurlijk heb ik het toppic wel gelezen, maar ik ben nog best wel een newbie met al die ingewikkelde termenwink ;) .
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
11-11-2005 23:08
Neem maar van mij aan, dat zo'n setje voor op je kamer meer dan genoeg is!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
11-11-2005 23:47

timleferink schreef:

Nou eigenlijk verwacht ik ervan dat het zoveel mogelijk hifi geluid. En oke, maten was wel een domme vraag natuurlijk ashamed :$ ashamed :$ . Maar het ging mij erom of het geluid hard genoeg gaat om op mijn kamertje een fatsoenlijk geluid te produceren, ook als ik zing.

Tim Leferink
Het zingen met een mic door de Soundmate Easy gaat dus prima, mede omdat hier een compressor/limiter zit ingebouwd. Het geluid zal dus niet snel gaan kraken, maar ook aan limiters zijn grenzen, en wel dat de voorversterker zelf kan gaan vervormen.

Vergeleken met een goede Hifi set klinkt de Soundmate Easy iets agressiever, echter minder agressief dan vele PA setjes. Waarschijnlijk is dit bewust gedaan voor een betere verstaanbaarheid van spraak en om iets meer publiek te kunnen bereiken.

De lage tonen klinken erg aangenaam en zijn zelfs goed hoorbaar als het setje zachtjes staat te spelen, dit i.t.t. vele Hifi setjes waar de lage tonen weergave dan ver te zoeken is. Setje is dus geschikt voor op de slaapkamer enzo en ideaal voor home DJ-ing.

TCMC
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
13-11-2005 00:36
En af en toe een feestje dan? Stelt de soundmate easy dan ook nog wat voor? Hoeveel man zou je er mee aankunnen dan, als het een vrij kleine ruimte is op disco volume?

b.v.d. Tim Leferink
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
13-11-2005 13:58

timleferink schreef:

En af en toe een feestje dan? Stelt de soundmate easy dan ook nog wat voor? Hoeveel man zou je er mee aankunnen dan, als het een vrij kleine ruimte is op disco volume?

b.v.d. Tim Leferink
Kleine discofeestjes kun je wel op jouw kamer houden. Ook fuifjes tot 20-35 man is volgens mij geen probleem.
Je hebt in ieder geval leuke geluidkwaliteit en redelijk wat druk.

TCMC
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
13-11-2005 20:37
Wel erg weinig mensen.. maar zoals de ax series, kliken die meer hifi of minder? Ik kan namelijk ook wel overwegen om of 2X ax-115 te halen (+palladium p-1600)of 2X ax-10 en dan later 2X ax-15b (versterker(s)). Maar als de dap soundmate easy echt veel beter klinkt, is dat ook een serieuze optie.

Tim Leferink

Terug naar forum Reageer (zonder quote)