Forum > Algemeen Forum

Komkommertijd, leuke verhaaltjes uit de oude doos.

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
23-5-2002 23:19
1/ Leuk voorval:
We zijn ooit een keer ergens binnengekomen met onze grote uitpak op verzoek van de opdrachtgever.
Was in een kantine van een sportcentrum.
Men had van te voren gezegt dat het een "flinke zaal" was en dat er "veel mensen" zouden komen.

Nu draaiden wij toendertijd meestal voor minstens 250 man, en gingen er van uit dat als er veel mensen zouden komen dat het er minstens 500 zouden zijn.
Dus grote set ingeladen.(frondbreedte 7 meter happy :) )
We hadden de "zaal" niet van te voren gezien, maar na telefonisch overleg moest het toch echt wel een grote zaal zijn volgens de mevrouw die de zaal die avond zou bemannen.

Affijn, we kwamen daar binnen en de "zaal" was nog geen 50 vierkante meter laugh :D
We konden onze spullen op het biljard zetten, want dat deden alle drive-in disco's bij hun.
(alle 1500 kg aparatuur laugh :D )
De dame die ons ontving raakte helemaal in paniek toen we onze boxen naar binnen rolde laugh :D Een zuiltje bestond toen uit 2 w bins, met daarop twee toppen. Was 125 breed en 220 hoog
En dat dan keer twee. De zaal was gelijk half vol wink ;)

We vroegen ons al af waar die 500 man moesten staan shocked 8O

Daarna kwam degene binnen die ons besteld had en die was wild enthousiast; "dat zal wel ff beuken vanavond."

Affijn, uiteindelijk kwamen er 50 man en die hadden de avond van hun leven. Het waren juppen, dus geld speelde geen rol. Ze wilde gewoon een grote disco, want die kleine met twee huiskamerboxjes waren ze zat.

Ik zal nooit dat gezicht vergeten van die arme mevrouw van de zaak waar we binnenkwamen shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
23-5-2002 23:21
Als je nou ook zo'n verhaal hebt, post het dan hieronder. Ik zal er nog meer posten de komende tijd, maar nu zijn jullie aan de beurt wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
24-5-2002 00:46

Tom schreef:

Als je nou ook zo'n verhaal hebt, post het dan hieronder. Ik zal er nog meer posten de komende tijd, maar nu zijn jullie aan de beurt wink ;)
Ik heb er wel een paar maar daarvoor moet ik even de tijd nemen (en een tripje "down memory lane").

Morrugen want nu ga ik naar bed ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
24-5-2002 16:05
Ik heb uiteraard ook geen haast, maar je had me gevraagt om te "beginnen".
Bij deze wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
28-5-2002 21:00
Het zal zo'n 15 jaar geleden zijn geweest...

We moesten ergens een feestje verzorgen voor een motorclub. Toen we een half uurtje bezig waren kwam er zo'n ongeschoren type naar ons toe gelopen (van het type, als ik je in het donker tegenkom loop ik een straatje om). Sido stond op dat moment te draaien en dacht "daar komt een motorhead verzoekje".

Wat schertst de verbazing... Deze meneer wilde graag Madonna horen met Borderline (of zo). OK zei Sido maar dan moet je er wel op dansen want volgens mij past dit niet echt bij de avond.

Na een kwartiertje draaide Sido het nummer. De man bleef mooi aan de kant van de dansvloer staan terwijl wat dames voorzichtig op het nummer gingen dansen. Sido pakte na een minuut of zo de microfoon en riep "Je hebt dit nummer aangevraagd, nou moet je ook wat laten zien". De stevig gebouwde en bebaarde meneer kwam naar Sido toegelopen terwijl Sido zich al aan het voorbereiden was op de klappen die zouden komen (daar leek het echt op)...

Toen de man vlak voor Sido stond deed hij z'n riem los en liet z'n broek zakken. "Zo, zij hij, nu genoeg gezien???".

Toen we eenmaal van de schrik bekomen waren konden we er wel om lachen.

Diezelfde avond stond er verderop ook een feesttent waarin de Dutch Boys optraden. Diezelfde groep mensen heeft daar dus de volledige PA installatie kort en klein geslagen omdat de zanger van de Dutch Boys (kan ook een andere Nederlandstalige groep zijn) iets zei over de stemming van het publiek.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
29-5-2002 09:54
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 29-5-2002 09:57
Dei motorjongens zijn zo kwaad nog niet, als je ze af en toe hun zin geeft.
Zo'n verhaal heb ik idd ook. Wij hebben hier in de buurt ook een Motorclub.
Het nummer wat ze wilden horen was "Born to be Wild"
Geen probleem, ze gingen er ook telkens weer met z'n allen op uit hun dak. De kunst is dan om daarna een pakkend hard rock nummer te draaien zodat ze "door" dansen.
Iets van de Stones, Queen of CCR.
En daarna stiekum naar dansbare disco door te schuiven;
Get of van Foxy of zo iets. Heb ze een met een groep van ongeveer 20 ruige rockers aan het dansen/headbangen gehad op een nummer van tavares; Heaven must be missin' a angel.
Kreeg zelfs bier van ze om dat ze het zo gezellig vonden happy :)

Maar die zelfde groep was geen lief poesje hoor, ze stonden er om bekend dat ze wel eens een Dj "mee naar buiten" namen om hem uit te leggen dat hij ook wel "hun" nummers moest draaien. De kunst is dus om er een goede mix van te maken en nooit door te schieten naar 1 kant.
En DAT is nou wat ik zo leuk vind van het draaien,
de (duur woord) interaktie met het publiek.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
13-8-2002 21:51
mensen, ik wordt jaloers op jullie. Jullie maken tenminste nog eens wat mee. Ik hoop dat er nog wat leuke verhaaltjes komen, want ik vno ze echt leuk.
GA ZO DOOR zouk maar zeggen. (mochten jullie toevallig eens in Bergen op Zoom zijn.. stuurme dan een meeltje. Dan wil ik jullie ook wel eens ff int "echt" zien wink ;) )

Greetz en suc6, Peter
Volgende keer Peter!
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 160
18-8-2002 12:40
Met onze band waren wij eens uitgenodigd voor een personeelsfeest. Bij aankomst in de zaal en na de vraag waar wij onze konden opstellen werd er bij een dubbele deur 2 m2 ruimte vrijgemaakt d.m.v. het verschuiven van wat planten. Op onze opmerking dat ons mengpaneel daar wel genoeg aanhad en waar dan de rest van de spullen moest werd zeer verschrikt gereageerd en gevraagd "Maar wat hebben jullie dan allemaal voor spullen" namen wij de eigenares even mee naar de vrachtauto om de inhoud te laten zien. Na wat wilde blikken en opmerking van " wat veel" werd er in samenwerking een deel van de zaal (25 m2) ontruimd en konden wij ons gang gaan. uiteindelijk toch nog goed gekomen
Deze knop?? Dat is de talentknop!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
23-8-2002 01:01
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 23-8-2002 01:02
Ok, dan nu nog een verhaaldje voor het slapen gaan.

Was ergens in het begin van de 80er jaren.
Moest draaien in Meer en Vaart in Amsterdam voor Stork Metaal.
Was een feest verdeelt over een 6 tal zalen.
Het was gezellig en er waren meer dan 2000 mensen in het complex.
Er waren er meer dan 1500 bij ons in de zaal. We draaiden veel rock en roll en dat sloeg nogal in laugh :D
Iedereen kwam dansen en swingen.

Je kunt dus ook te veel succes hebben sad :(

want op een gegeven moment kwam iemand van de organisatie bij ons vragen of we de muziek uit wilden zetten zodat het publiek weer naar beneden ging,
want daar stond Lee Touwers
(toen op z'n hoogtepunt met "I can see clearly now")
al tien minuten te wachten in een lege zaal op zijn publiek laugh :D laugh :D laugh :D shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
10-3-2003 18:04
Ik las dit topic laannnggg geleden en het leek me wel weer even leuk om naar boven te halen. Ik heb zelf niet echt leuke dingen meegemaakt, maar er zijn vast mensen die wat wel hebben.

Spit it out! laugh :D
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)