Forum > Algemeen Forum

Contract Voorbeeld

(124 reacties. Pagina 6 van 13)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-8-2005 17:27

Tom schreef:

Vooruit betalen doen sommige vaste opdrachtegevers op hun eigen verzoek bij mij.

Ziet het eventuele personeel ook niet wat er verrekend word.

Maar op mijn website is te lezen:
We doen er écht alles aan om uw feest zo goed mogelijk te doen slagen. Daarom onze keiharde garantie aan u:
"Niet tevreden? Dan hoeft u niet te betalen!"
U betaalt ons aan het einde van de avond. Op deze wijze bent u verzekerd van kwaliteit tot het laatste pilsje of kopje koffie met een broodje.
En zo doen we het dan ook alijd.
En als je nou eens een klus doet waar je materiaal voor hebt ingehuurd? Opdrachtgever is niet tevreden (zegt hij). Dan zit je in de onkosten? Blijf het een riskante regel vinden. Wanbetalers zijn immers in ons wereldje een ontzettend bekend probleem, wat hiermee bij jou wel heel makkelijk opgelost is (voor de klant dan).
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
14-8-2005 18:14
Wij huren nooit iets, we hebben zelf genoeg spullen laugh :D

En als men iets (luchtkussen bijvoorbeeld) speciaals erbij wil, laten we het de opdrachtegever meestal zelf huren.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
14-8-2005 19:03
Ik vind het ook riskant.

Stel, de opdrachtgever is inderdaad niet tevreden, omdat het niet zo'n gezellige avond was. Maar ligt dat dan altijd aan de drive-in show? Misschien was het wel te rustig, of waren de mensen wel te moe (dat heb ik weleens meegemaakt: bedrijffeest, personeel had hele dag gezopen en in Six-flags rondgelopen...), of had men er zich gewoon wat anders van voorgesteld.

Moet dat dan betekenen dat ik niet betaald krijg, en dus met mijn kosten van transport en personeel blijf zitten (om over mijn eigen uren nog maar te zwijgen)? Ik dacht het niet!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-8-2005 19:56
2 x bewerkt. Laatst door KVM op 14-8-2005 20:04

Victor schreef:

Ik vind het ook riskant.
Het is zonder meer riskant.
Stel, de opdrachtgever is inderdaad niet tevreden, omdat het niet zo'n gezellige avond was.
Zelfs al is de avond gezellig, kan de opdrachtgever nog ontevreden zijn.

Bij een bruiloft stond de hele tent op z'n kop met Jannes, frans bauer en jan smit (om er een paar te noemen) Dat tot min of meer ergenis van het bruidspaar, zij wilde meer wat chiquer repetoire. Als advies kan ik dan alleen meegeven dat ze toch eens op zoek moeten gaan naar andere vriendenkring.

Natuurlijk zijn er ook andere muzieksoorten uitgeprobeerd, maar als er dan niemand of bijna niemand danst, dan is de keuze snel gemaakt.
Het gaat er immers om het grootste deel te vermaken, om op die manier toch weer wat extra avonden te scoren.

[EDIT]Het bovenstaande verhaal is misschien er kort door de bocht samengevat, maar er is hierbij wel degelijk rekening gehouden met de wat "oudere" mensen.(kleinste groep).

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-8-2005 19:59
Ik snap wel wat Tom probeert te doen: unique selling point enzo. Geen drive of dj zal een niet-goed-geld-terug-garantie geven. Maar ook ik zou dit niet doen. Er kan teveel misgaan waar je zelf geen invloed op hebt, plus je hebt de kosten al gemaakt.

Ik laat vaak mensen na afloop betalen, als ze dat zelf willen, nooit gelazer mee trouwens. Maar je hebt meer dan genoeg klanten die zelf graag vooraf betalen, omdat ze niet met een stapel euro's op zak willen feesten.

Voordeel van achteraf contact afrekenen: meer kans op fooi.
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
14-8-2005 20:24
Mensen bedankt voor de info... en zeker die link met Word-document.. daar kan ik vast wel iets mee en vergelijken met datgene wat ik zelf gebruik !!!
Let the beat controled by DJ
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-8-2005 21:30

renesnelleman schreef:

Mensen bedankt voor de info...
Op zich is misschien een groot gedeelte niet geheel een antwoord op jou topic vraag, maar het bevat wel zeer nuttige informatie wat de eventuele "valkuilen" kunnen zijn, of zaken die je beter niet kan vermelden.

Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik dit vroeg:
Uit het contract:
8. Als er obstakels zoals en trap of een hoog podium zijn, dient de opdrachtgever dit van tevoren bij ons aan te geven.
I.v.m. wat? / geef hier eens uitleg over.
Bij sommige geldt achteraf een meerprijs, een toch wel onaangename "verassing" voor de klant.

Dergelijke zaken (wel of niet aanwezig) kan je dus ook beter incalculeren.

Martin.
kvm entertainment
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 172
15-8-2005 16:49

renesnelleman schreef:

Mensen bedankt voor de info... en zeker die link met Word-document.. daar kan ik vast wel iets mee en vergelijken met datgene wat ik zelf gebruik !!!
Misschien even handig dat je ons ook laat zien wat jij nu op papier hebt staan dan? Ben ik wel benieuwd naar.

Teven heb ik het bestand weer een beetje aangepast, zie https://www.ikwilfeesten.nl/contract test.doc.

Hoe denken jullie over de annuleringspercentages die ik gebruik? Te hoog/te laag?
Tom's mening weet ik nu.

Vooral punt 9 even aangepast wink ;) .

Verder wil ik eigenlijk dit papier standaard aan de achterkant van de factuur bedrukken. Kan ik dan bv aan de voorkant, waar men "tekent" voor het totaalbedrag en tijdsbepalingen etc, gewoon erbij zetten van:
(naam opdrachtgever) gaat akkoord met bovengenoemde afspraken (factuur dus), en is tevens op de hoogte van onze (contractuele???) voorwaarden (te vinden op de ommezijde van deze bladzijde).

?
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-8-2005 14:32
Wat mij vooral opvalt is dat bij dergelijke contracten helemaal geen verantwoordelijkheid wordt genomen/geven door/aan de opdrachtnemer/opdrachtgever voor schade. En dan bedoel ik schade in de breedste zin van het woord: schade aan je eigen apparatuur, schade aan de omgeving, gevolgschade enzovoorts.

Stel je eens voor dat iemand een stack luidsprekers omgooit (uit baldadigheid) welke bovenop iemand valt en de dader komt weg in de paniek. Dan sta je met lege handen. Of beter gezegt, met 3 problemen:
1. Schade aan je eigen apparatuur
2. Een gewonde door jouw apparatuur
3. Een enorm gat in de gloednieuwe parketvloer van de opdrachtgever
Al deze schade is op dit moment het probleem van de opdrachtgever.
Ook is de opdrachtgever verantwoordelijk voor schade tijdens vervoer/opslag en diefstal van mijn zaken. Overigens valt het bovenstaande allemaal onder de verzekeringen van de opdrachtgever, als deze verzekerd is voor inbraak en WA.

En dan nog iets: stel dat je apparatuur in beslag wordt genomen omdat er sprake schijnt te zijn van geluidsoverlast... Wat dan? Wie is dan verantwoordelijk?

Het zijn natuurlijk extremen en je hoopt ze nooit mee te maken, maar als het gebeurt kun je er maar beter voor ingedekt zijn. Verantwoordelijkheden zijn opgenomen in m'n algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zitten altijd bij het verhuurcontract, samen met een gespecificeerde rekening (waar alle apparatuur tot op de kabel nauwkeurig op staat).
Voordeel van de gespecificeerde rekening: je krijgt na carnaval ook al je kabels terug laugh :D

Maar ik heb ook weer geleerd van dit topic: Ik had namelijk geen bepalingen als hinder/overmacht met betrekking tot stroomvoorziening/lokatie, dus die ga ik eens even toevoegen, denk ik!
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-8-2005 14:36

tom1984 schreef:

[... schreef:

Hoe denken jullie over de annuleringspercentages die ik gebruik? Te hoog/te laag?
Tom's mening weet ik nu.
Je annuleringspercentages zijn persoonlijk. Als je moet leven van het geld wat je hiermee verdiend, zou ik ze hoger doen. Anders zou ik me er totaal niet druk om maken.

tom1984 schreef:

[... schreef:

Vooral punt 9 even aangepast wink ;) .

Verder wil ik eigenlijk dit papier standaard aan de achterkant van de factuur bedrukken. Kan ik dan bv aan de voorkant, waar men "tekent" voor het totaalbedrag en tijdsbepalingen etc, gewoon erbij zetten van:
(naam opdrachtgever) gaat akkoord met bovengenoemde afspraken (factuur dus), en is tevens op de hoogte van onze (contractuele???) voorwaarden (te vinden op de ommezijde van deze bladzijde).
Deze regel kun je inderdaad op je factuur vermelden. Ik heb echter 3 pagina's voorwaarden en om die reden heb ik gewoon een contract (factuur + voorwaarden + afspraken) op meerdere pagina's staan. Dat is verder overigens nooit een probleem geweest.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)