Forum > Algemeen Forum

Contract Voorbeeld

(124 reacties. Pagina 3 van 13)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-8-2005 00:58
@Sylvia
Precies, Dat is eigenlijk de reden dat ik uitsluitend een all-in prijs afspreek.
Of er nu wel of geen trap is maakt dan niet uit.
Voor dergelijke zaken heb ik dus geen contract nodig.
Een mondelinge afspraak, gevolgd door eventueel een brief is voor mij meer dan genoeg.

Ik zit er gewoon domweg niet mee, ik vindt een geslaagd feest vele malen belangrijker.

Krijg je niets te eten, jammer dan, een uitbater is dat ook niet verplicht. Mocht hij wel wat geven dan is dat mooi meegenomen.

Martin.
kvm entertainment
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
11-8-2005 19:18
Voor zover bedankt even voor de info en wil me verder niet mengen in het wel of niet verstrekken of gebruiken van een contract, maar was, zoals de topic aangeeft op zoek naar eventuele voorbeelden zodat het wiel niet opnieuw uitgevonden hoeft te worden door een collega dj... dus gaarne info omtrent topic-onderwerp
Let the beat controled by DJ
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
12-8-2005 02:10
@tom, vind het wel leuk dat je hier iedereen aanvalt en bekritiseerd maar ik vroeg je 3 dagen geleden naar een copie van jou contractvoorwaarden. nog steeds niet gekregen...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
12-8-2005 09:54

renesnelleman schreef:

Voor zover bedankt even voor de info en wil me verder niet mengen in het wel of niet verstrekken of gebruiken van een contract, maar was, zoals de topic aangeeft op zoek naar eventuele voorbeelden zodat het wiel niet opnieuw uitgevonden hoeft te worden door een collega dj... dus gaarne info omtrent topic-onderwerp
Met mijn voorbeeld hierboven moet je toch een heel eind kunnen komen?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
12-8-2005 10:57
Als je me boekt, dan krijg je een kontrakt van me.
Ik ga jouw niet een kontrakt wat mij heel wat inspanningen, en kosten heeft gekost,
zo maar gratis even weggeven.
Flarden van mijn kontrakt kun je hier en daar wel vinden.
En dan zie ik weer meteen bij anderen deze flarden overgeneomen worden...... shut up :X

Jij vraagt commentaar op je kontrakt, en dat krijg je.
Dat betekent dan niet dat ik de inhoud van mijn kontrakt moet neerzetten.

Maar ook wij hebben ondanks dat ik een redelijk waterdicht kontrakt heb,
regelmatig de nodige problemen op lokaties.
Voordeel van een goed kontrakt, is dat als er dan opdrachtgevers moeilijk gaan doen,
dat we iets duidelijks hebben waar we op terug kunnen vallen.

Praktijk voorbeeldje:

In ons kontrakt staat dat de plaats van optreden 2 uur van te voren vrij moet zijn van obstakels, ook de route naar die plaats moet vrij toegankelijk zijn.
(we bouwen in een uurtje op als alles binnen staat)

Komen we 1800 uur aan op een bruiloft (aanvang muziek 20.00 uur), staat de buffettafel (net geheel opgedient met groot buffet) precies op de (enige) plaats waar wij konden/mochten uitpakken.
Men zei ook: daar staat de muziek altijd, dus u moet even wachten met opbouwen.

Een gemiddeld buffetdiner duurt ongeveer 90 minuten. En dan geven ze echt gas.....

Dus kunnen wij nooit om 8 uur muziek hebben.
In eerste instantie de ceremoniemeester boos op ons.
Even in overleg, men kan niet verwachten dat wij in een kwartier opbouwen.
En zoals u kunt lezen in het kontrakt, moeten wij ook erbij kunnen enz.
Dan heb je gelijk geen discussie meer. Eventueel ergens anders in de zelfde kleine zaal van 6x10 meter opbouwen was ook niet zo geslaagd als iedereen zit te eten. Maakt te veel herrie, en deur die aldoor open en dicht gaat is ook niet leuk als het buiten waait.

Met een goed kontrakt heb je (vind ik) veel minder discussie, als er zaken niet goed geregeld zijn. Wij geven van te voren duidelijk aan, welke voorwarden geschapen moeten zijn, om alles soepel te laten verlopen.
Men tekent ervoor, dus men weet het van te voren.

Ik ben daar misschien een beetje zwart wit in,
maar ik stel geen absurde eisen in mijn kontrakt hoor.
Men belt wel eens om uitleg, en als we die dan geven, heb ik nog nooit meegemaakt dat ze het niet wilden tekenen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
12-8-2005 13:48
Dit is mijn stukje in het contract in de rubriek plaatsing:
Het basiscontract is door een juriste ooit nagekeken maar hier zijn nadien nog wat dingen aan toegevoegd dus ik weet niet zeker of het zo waterdicht is maar het is alleszinds beter dan niks.

Plaatsing en bediening
U dient aan de ingang van de zaal voldoende plaats te voorzien om te parkeren en te laden en te lossen. Op de plaats van de installatie dienen enkele tafels aanwezig te zijn en dient ruim voldoende plaats te zijn om alle gehuurde apparatuur te plaatsen. Wanneer de zaal moeilijk bereikbaar is (trappen of lange afstand tussen de plek waar de installatie moet staan en de losplek of andere obstakels) dient u dit bij de boeking te melden! Indien dit niet gemeld wordt kunnen we niet garanderen tijdig klaar te zijn met het opstellen.
Er moet bij het opstellen en afbreken steeds minimum één helper aanwezig zijn. De stroomvoorziening moet degelijk zijn en mag niet afwijken van 50Hz en de aanwezige spanning moet tussen de 215V en de 240V bedragen. Ook dient de stroomvoorziening op max 20m afstand van de opstelplek te liggen.
Indien aan bovenstaande voorwaarden niet voldaan zijn kunnen we besluiten om een gedeelte van de apparatuur of alle apparatuur niet in gebruik te nemen totdat het probleem verholpen is.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-8-2005 13:51

Dieter(Pulse) schreef:

U dient aan de ingang van de zaal voldoende plaats te voorzien om te parkeren en te laden en te lossen.
Hoeveel is voldoende?

Dieter(Pulse) schreef:

Op de plaats van de installatie dienen enkele tafels aanwezig te zijn en dient ruim voldoende plaats te zijn om alle gehuurde apparatuur te plaatsen.
Zelfde vraag: hoeveel tafels en ruimte?

Dieter(Pulse) schreef:

Er moet bij het opstellen en afbreken steeds minimum één helper aanwezig zijn.
Dus een klant van jullie moet jullie meehelpen?!
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
12-8-2005 13:52
Dat laatste stukje over de stroomvoorziening komt nog bovenop de op voorhand vermeldde benodigde stroomvoorziening (bijv 32A CEE 3fasige krachtstroom).
Dit heb ik er bijgeschreven na wat knoeien met generators bij vorige carnaval.

Zo schrijf je er telkens wat bij telkens je een situatie tegenkomt waar je nog niet aan gedacht had.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
12-8-2005 14:00

Sylvia schreef:

Dieter(Pulse) schreef:

U dient aan de ingang van de zaal voldoende plaats te voorzien om te parkeren en te laden en te lossen.
Hoeveel is voldoende?

Dieter(Pulse) schreef:

Op de plaats van de installatie dienen enkele tafels aanwezig te zijn en dient ruim voldoende plaats te zijn om alle gehuurde apparatuur te plaatsen.
Zelfde vraag: hoeveel tafels en ruimte?

Dieter(Pulse) schreef:

Er moet bij het opstellen en afbreken steeds minimum één helper aanwezig zijn.
Dus een klant van jullie moet jullie meehelpen?!
Voldoende plaats om te laden en te lossen?
Tsja, dat is inderdaad vaag maar je kunt toch moeilijk exact gaan beschrijven hoeveel ruimte je nodig hebt. Er is ook nog zoiets als redelijkheid.
Hoeveel tafels en hoeveel plaats?
Er staat enkele tafels. Enkele is minstens 2 en daar kom ik normaal mee toe. Meer is handig maar moet niet. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat ze met een kleuterschool tafeltje of dergerlijke afkwamen eigenlijk dus het exacte formaat beschrijven lijkt me er nu ook wel over.
De benodigde plaats in de zaal is misschien wel wat te vaag maar dit hangt natuurlijk weer af van de geboekte set. Dit is dus ook moeilijk exact te beschrijven.
Een klant moet helpen?
Inderdaad. In geval van verhuur van een set komen we altijd met minimum 2 om deze op te stellen en is er dus geen extra hulp nodig.
Wanneer het echter om een discobar met DJ gaat en het is verder dan +/- 15km wordt het zeer onrendabel om hier speciaal een 2de persoon voor te laten meekomen. Dit helpen gaat echter niet verder als de versterkerrack en de speakers (allemaal +30kg/stuk) even helpen uitladen.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-8-2005 14:10
Weet je waarom ik het te vaag vind: je zegt wel keihard dat als er te weinig ruimte is, dat je dan een deel van de apparatuur niet opstelt. Dan vind ik het nogal wat om niet heel erg duidelijk te zijn in afmetingen. Als klant zou ik er niet gerust op zijn dat ter plekke door jullie nog even wordt beoordeeld of het er mee door kan.

Het enige waar ik hulp bij nodig heb tijdens opbouw (alleen) is het plaatsen van mijn 2 boxen op het statief. Ik vraag hier in de eerste instantie altijd een barman voor, pas in de allerlaatste instantie ga ik in de klantenkring op zoek. De opbouw is mijn probleem, niet dan van de klant en ik zou het nooit in een contract zetten.

Misschien doen jullie hele andere feesten dan ik, maar ik weet zeker dat mijn klantenkring behoorlijk in de stress zou schieten van zo'n contract.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)