Forum > Algemeen Forum

Contract Voorbeeld

(124 reacties. Pagina 2 van 13)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
10-8-2005 17:17
@ Tom:
ik ga de uitdaging aan! Je hebt mail...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-8-2005 17:42
@ Victor

In dat geval zijn "slechts" bepaalde dingen het vermelden waard.

Dat je kan aantonen dat de stroomvoorziening niet geheel in orde is of het podium te krap is, zijn natuurlijk "leuke" dingen maar meestal moet je het zelf (of samen) oplossen. Dan heeft het wapperen met een contract weinig zin, of het probleem samen oplossen, hetzij zoeken naar een alternatief of in het ergste geval vertrekken.

Bepaalde dingen vindt ik niet het vermelden waard, die zijn toch al bij de prijs inbegrepen.

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-8-2005 18:06
Tuurlijk probeer je het samen op te lossen.

Maar je wilt toch niet hebben dat je klant achteraf een deel van de rekening niet betaalt omdat je 20 minuten te laat begon vanwege dat zoeken naar een oplossing, als de fout niet jouw probleem is?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-8-2005 18:27
Dat ligt uiteraard aan de situatie. Er is niet altijd een ideale oplossing voor handen, maar over het algemeen mede door ervaring hoeft het geen 20min. te duren. Bovendien ben ik altijd zeer ruim op tijd. Het is aangenomen werk dus ook niet op de cent nauwkeurig. Dat er eventueel wat minder lampjes branden vanwege een slechte stroom voorziening, dat is dan jammer voor de klant. Een vooraf mondelinge vermelding met eventueel een bevestiging is voor mij meer dan genoeg.

Als om wat voor reden dan ook 1 kant van de eindtrappen het niet doet ga je toch ook snel zoeken naar een alternatief? Dit valt welliswaar onder "overmacht" maar eigenlijk zou het niet zo gek zijn dat de klant jou een contract geeft met zijn bepalingen.

Bepaalde zaken in een contract vindt ik gewoon te ver gaan.
Wat dat aangaat ben ik benieuwd wat tom in een anderhalf a4 tje te melden heeft. Ik denk dat het het een en ander te schoffelen valt.

Ik heb hier wel "contracten" liggen van theater buro's, gewoonweg een iets uitgebreide rekening die ruim van te voren de deur uitgaat.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
10-8-2005 19:48

luc2366 schreef:

@ Tom:
ik ga de uitdaging aan! Je hebt mail...
Ik heb je inmiddels teruggemailt,
maar zie hier ook al de nodige argumenten staan waar ik op doel.....
Als het op hard gespeelt zou moeten worden red je het echt niet me die paar regels....
Maar goed zelf weten.

Er is trouwens wel een verschil tussen jouw verhuur ding,
en mijn complete drive-in show, met dj's en invulling van de avond....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
10-8-2005 20:14

Tom schreef:

Er is trouwens wel een verschil tussen jouw verhuur ding,
en mijn complete drive-in show, met dj's en invulling van de avond....
vind ik niet. of je nu een losse draaitafel of een complete discobar moet neerzetten - er schuilen dezelfde gevaren.
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
10-8-2005 20:39
Het handige aan een contract is dat je een stok achter de deur hebt.
In de praktijk doe je uiteraard je uiterste best om er het beste van te maken maar mocht er dan iemand klagen heb je tenminste een schriftelijk bewijs.

Zo ook over het bedrag en de eventuele overuren. Als dit duidelijk op papier staat kan hier geen discussie over zijn.

Ikzelf gebruik 1 A4 blad in welliswaar zeer klein lettertype waar volgens mij zeker het voornaamste opstaat.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-8-2005 21:12
Ik denk dat het nut van een contract toeneemt naarmate de show die je aanbiedt groter wordt. Zodra je voor een paar honderd tot enkele duizenden mensen aan het werk gaat, worden de (financiële) belangen van alle betrokken partijen groter en zal er in het geval van onvoorziene onduidelijkheden harder op de man worden gespeeld. Er zal iemand moeten opdraaien de eventuele kosten.

Bij kleine showtjes, ik neem maar even mijzelf als voorbeeld met feesten tot pakweg 150 man, heb ik nog nooit behoefte gehad aan een contract en de klanten hebben er ook nooit om gevraagd. Ik stuur mensen een bevestiging van de afspraken per e-mail met daarin de begin- en eindtijd, opbouwtijd, eisen mbt ruimte en stroom (altijd eerst besproken, nooit zomaar medegedeeld), tariefopbouw en wijze van betalen. Dit werkt tot nu toe prima, er wordt niks ondertekend.

Maar iemand als Cyberdance zie ik dat niet op zo'n manier meer doen laugh :D .
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
10-8-2005 22:54
zoalng alles goed gaat, hebben we het niet over een kontrakt,
maar ow wee als het fout gaat...

Dan moet je van goede huize komen, wil je dingen die niet staan beschreven,
toch benoemd te krijgen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-8-2005 00:24
Het gaat vaak genoeg fout. Maar het valt altijd op te lossen, zoniet uit te leggen voor de feesten die ik doe. De problemen die ik tegen kom zijn vergelijkbaar met wat jij laatst had in die jeugdherberg: trap omhoog met je zware spullen, boxen binnen of buiten, geen rook, lastig personeel op lokatie, te krap programma, niks te eten.

Je doet in zo'n geval wat je kunt om er toch nog wat van te maken, en wat niet lukt, dat lukt gewoonweg niet. Persoonlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat een klant vervolgens niet wilde betalen. Als ik mijn best heb gedaan, de klant hier ook van heb kunnen overtuigen en mijn geld heb gevangen: fine by me.

Wil de klant niet betalen, dan loont het toch niet om voor een paar 100 euro naar de deurwaarder te stappen.

Is mijn goede naam aan gort door het gepruts van een ander, en heb ik de klant noch die ander ervan kunnen overtuigen dat de oorzaak niet bij mij lag, dan hoef ik daar sowieso niet meer zo nodig voor te draaien.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)