Forum > Algemeen Forum

Dilemma i.v.m. meubel

(86 reacties. Pagina 8 van 9)
Moderator(s): Dré
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
15-6-2005 00:18
Nog heel ff geduld max, ben vanmiddag zo als je weet begonnen aan de binnenrackjes van mn nieuwe meubel flightcase. Zal binnenkort wel ff wat foto's plaatsen, wellicht dat dit iets voor jou is...

Wordt in ieder geval een platte case met een mixer en dubbele cdspeler dr in. Uitklap meubel moet ik nog even uitdenken.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
24-6-2005 20:57
Zo weer bijna twee weekjes verder en weer flink wat ideeën gevonden.
Heb bijna het perfecte meubel alleen ben ik er nog niet uit hoe ik de achterkant zal gaan maken en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Het idee is ontstaan toen ik op internet dit meubel zag staan. Nu heb ik geinformeerd bij de eigenaar van dit meubel echter hebben zij een frame waar zei de kisten inzetten, maar zoals ik al eerder zei kan ik zulke meubels niet de trap op krijgen dus ben ik nu op zoek naar een alternatief zodat ik eenzelfde meubel kan bouwen maar dan inklapbaar.

Tot nu toe heb ik al wel een voorkant en zeikant uitgetekend, zie hier. Nu alleen de achterkant nog, en nu ben ik dus op zoek naar goede ideeën.

Wat ik kan doen is bij elk meubel met en scharnier een uitklapbaar tafel blad maken en dan uitklapbare poten zoals deze Dit heeft ook forummember Reemski als ik het goed heb. Hier kan ik dan de losse flightcase's op kwijt.

De maten houdt ik lekker simpel: een halve plaats is 122*61, dus aan de hand van deze maten heb ik het meubel getekend. 60 breed, en 110 hoog. Wil uiteindelijk vijf van deze inklpabare meubels gaan bouwen. Zodat ik bij de kleine set-ups drie meubels gebruik (1.80m breed) en bij de grote shows vijf meubels (3.0 m breed).

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, alvast bedankt!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
24-6-2005 21:27
Max ga je complete bouwtekeningen online gooien? Heb je er moeite mee als mensen je meubel (in andere stijl natuurlijk) na zouden maken. Je ideeën tot nu toe bevallen wel en ik zit ook met transport en opslagproblemen. Tot nu toe zat/zit er nog geen meubel in maar dit ziet er voor mij veelbelovend uit.
I'll take you to the KoffieShop...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
24-6-2005 22:22

Powerbeat schreef:

Max ga je complete bouwtekeningen online gooien? Heb je er moeite mee als mensen je meubel (in andere stijl natuurlijk) na zouden maken. Je ideeën tot nu toe bevallen wel en ik zit ook met transport en opslagproblemen. Tot nu toe zat/zit er nog geen meubel in maar dit ziet er voor mij veelbelovend uit.
Bouwtekeningen zullen neit op het forum komen, resultaat wel.

Heb overigens even de twee ideeën die ik had voor de achterkant uitgetekend: klik & klak.
Maar echt overtuigd ben ik nog niet.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-6-2005 00:50
Waarom die onhandige "bak" van plm.10cm aan de voorkant.
De bovenkant nodigt uit om er glazen op te zetten.
Tevens maakt zo'n bak een breder ingeklapt pakket.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
25-6-2005 11:12
Schuin af laten lopen en daar ben je opzig vanaf. Zou handig kunnen zijn voor controllers e.d. Jammer dat er geen bouwtekeningen online komen. Alsnog bezwaar als ik hem ietsje na zou maken? (eigen aanpassingen en andere uitstraling is vanzelfsprekend en we zitten niet bepaald in elkaars concurrentiegebied...)
I'll take you to the KoffieShop...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
25-6-2005 11:15

Powerbeat schreef:

Alsnog bezwaar als ik hem ietsje na zou maken? (eigen aanpassingen en andere uitstraling is vanzelfsprekend en we zitten niet bepaald in elkaars concurrentiegebied...)
Natuurlijk niet wink ;).

Tja, dat uitstekende gedeelte leek me handig voor visitekaartjes,
wellicht dat ik het nog smaller kan maken?

Ideeën altijd welkom.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-6-2005 23:50

Max schreef:

Tja, dat uitstekende gedeelte leek me handig voor visitekaartjes,
wellicht dat ik het nog smaller kan maken?
Indien je het nog smaller maakt (b.v. 5cm i.p.v.10), kunnen glazen nog beter omvallen.
Een dergelijke "uitstekende bak" uitsluitend voor visitekaartjes is wel erg veel van het goede. (daar zijn mooie plexiglas bakjes voor.)

Martin.
kvm entertainment
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
5-7-2007 14:50
Mensen, na dit topic doorgespit te hebben (en tot de conclusie gekomen dat driekwart van de geposte foto's helaas niet meer werkt,) zit ik alsnog met een probleem.
Ik ben van plan twee combicases aan te schaffen van 6 HE hoog en 12 HE om te toploaden. Eentje voor m'n licht, eentje voor m'n geluid. Versterkers komen er niet in te zitten, dit scheelt al in het gewicht.
Tot daar geen enkel probleem.
Maar hoe kan ik deze het beste een eindje de lucht in krijgen?
Ik heb al gekeken naar keyboardstatieven, echter lijkt me dit veel te hoog en te zwaar beladen. (Als iemand het tegendeel kan laten zien op een foto, zeg 't maar.)
Trussmeubeltje in elkaar bouwen is geen optie, wordt veel te duur.
Tafeltjes pikken op locatie heb ik eigenlijk ook niet veel zin in... ben inmiddels wel gewend aan het gemak van de dikke rooie discobar, deze gaat er uit i.v.m. opslagproblemen (massief 150x50x30 cm en passend onderstel van 70 cm hoog)
Het liefst wil ik nu iets kant-en-klaars, dat makkelijk mee te nemen en op te zetten is.
Afrokken is geen probleem, houten plaatwerk mag desnoods ook, zolang het een beetje compact kan blijven.
Liefst ook in drie units. (Geluidscase, laptopkoffer, lichtcase)
Heb al in de shop rondgekeken, helaas ook daar niks gevonden.

Heeft iemand een oplossing?
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
5-7-2007 14:59
Verschillende opties:
- 1 grote case voor alle kabels, effecten, 4 barren etc waar je de rest opzet. voorbeeld
- Schragen met 2 balken waar je de flightcases opzet, indien goed gebouwd zeer stabiel en redelijk compact.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)