Forum > Algemeen Forum

Dilemma i.v.m. meubel

(86 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
16-5-2005 21:15
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem, dus vandaar dat ik het hier even post.

Ik heb nu ca. 1,5 jaar een ProDJuser slant 114 flightcase met een Dateq Apollo en een Denon DN D4000. Deze set bevalt me erg goed, en draai hier altijd met veel plezier mee. Alleen waneer ik op pad ga moet ik steeds om tafels vragen en dat is hetgene wat mij erg stoort omdat ik dit gewoon erg onproffesioneel vindt overkomen. Nu heb ik al verschillende opstellingen geprobeerd met het opstapelen van kisten maar helaas, dan is het weer te hoog en dan weer te laag dus dit werkte ook niet.

Ik heb al gekeken naar verschillende meubels maar veel bleef er niet over, mooie hoge 19" meubels of andere karren zit er niet in omdat ik én geen vrachtwagen heb én het bij mij de trap op naar boven moet (dus bieden losse kisten de uitkomst...)

Dus blijft er niet veel over dan een platte lange kist (zoiets maar dan voor een 19" mixer.) die ik op een keyboard statief kan zetten of op twee trusspaaltjes. Nu vindt ik dit een erg mooie oplossing MAAR dat zou betekenen dat ik over moet stappen op twee Topload / Frontload cd-spelers, alleen is dit struikel blok voor mij omdat ik eigenlijk veel plezier beleef aan de Denon. Ik mix er zoieso niet mee dus heb niets aan een uitgebreide cd-speler met 1001 functies. Nu vindt ik de CDJ 100 ook een erg fijn cd-spelertje, maar ik ga er niets op in princiepe niet op voorruit en het kost me weer extra geld, zowel de aanschaf van de cd-spelers als de kist.

Dus nu ben ik eigenlijk op zoek naar een alternatief:

- Is er een oplossing dat ik mijn slant kan gebruiken zonder tafels
- Is er een platte kist waar ook de Denon mooi ik kan of iets wat hier op lijkt.

Alvast Bedankt,
Max van Meel
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
16-5-2005 21:17
leg een plank op je key-board stand/trusspalen?! Maar bewerk die dan wel mooi! Zit niks anders op vrees ik,...
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
16-5-2005 21:36
1 x bewerkt. Laatst door Roy op 16-5-2005 21:38
Je kunt een platte kist natuurlijk ook prima combineren met je lichttafel. Dit heb ik ook gedaan en dan krijg je zoiets:
https://www.royalmusic.nl/case/kistjekutfoto.jpg (letop: foto is eigenlijk veel te groot, maar kon vanuit deze pc niet resizen) Ipv het vakje links van de 10" mixer kun je hier natuurljk een 19" mixer inzetten.
[url=https://www.royalmusic.nl/pics/bertil/PICT4558.JPG]
Van de andere kant ziet het er dan zo uit.[/url](even niet gelet op de witte kabels e.d.)
Maar dat is MIJN mening...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-5-2005 21:36
Neem zo'n kist met in het midden plaats voor een 19" mixer, en ernaast plaats voor draaitafels. Dan even passen dat de controller van je denon boven de mixer kan. Dan kun je het denon-deck bijv. op de plek van de linkerplatenspeler bouwen, en rechts kun je plaats maken voor mapje met belangrijke CD's/lichtcontroller/bier/etc happy :)

Edit: www.new-line.nl/v/10894 Zoiets.
Light Image
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
16-5-2005 21:55
Niet zo moeilijk doen...Gewoon twee trusspaaltjes pakken incl. grote baseplate, daar één losse plank bovenop van (ongeveer) 100 x 50 cm. Op die grote plank zet je je DJ case en lichtcase, en uiteindelijk één nette plaat ervoor monteren (met breed klitterband) en een doekje erachter langs.

Resultaat: een klein meubel, overal inzetbaar, allemaal losse kisten en érg mobiel! Kosten: rond 250 euro ex.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
16-5-2005 22:34

Niek Bolscher schreef:

Niet zo moeilijk doen...Gewoon twee trusspaaltjes pakken incl. grote baseplate, daar één losse plank bovenop van (ongeveer) 100 x 50 cm. Op die grote plank zet je je DJ case en lichtcase, en uiteindelijk één nette plaat ervoor monteren (met breed klitterband) en een doekje erachter langs.

Resultaat: een klein meubel, overal inzetbaar, allemaal losse kisten en érg mobiel! Kosten: rond 250 euro ex.
Welke lengte trusspaal zou ik dan kunnen nemen?
100cm is te hoog i.v.m. de Slant case, maar 50cm is weer heel erg laag.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1855
16-5-2005 22:37
Zag zojuist ook deze foto, dat is een erg mooie oplossing voor de CDJ's, maar ik ben al aan het kijken geweest of dit ook iets voor mijn DN D4000, maar ik ben bang dat ik mijn control unit niet samen met de Apollo in het 19" gedeelte krijg, en weet ook niet waar ik de lade-unit moet laten, dus dat houd ook op.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
17-5-2005 10:06
Waarom niet een lange plnk welke je op één of 2 keybordstatieven zet, hierop kun je dan je DJ-set en lichtsturing kwijt, en afhankelijk van de lengte ook nog CD-koffers. Vervolgens rok je het zaakje netjes af met een doek waar je logo op staat (moeders even lief aankijken wink ;) ) en klaar is max. (plank wel even zwartverven uiteraard)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BOFHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-8-2003
Laatste: 13-9-2006
Berichten: 49
17-5-2005 11:36
Ben zelf, ook vanwege ruimtegebrek tijdens vervoer, in de weer gegaan met een meubel op basis van schragen.

Ook een Slant-case, ook een D4000 razz :p (let niet op de computerboxmonitor; aan 't klooien met de sound-to-light functie van de light operator 24 checkcheckdubbelcheck)

De onderste balken vallen in de schragen, in combinatie met dwarsbalken werd hiermee het hele meubel gefixeerd. Jammergenoeg past m'n nieuwe versterkerrack (wegens nieuwe geluidsset) niet meer, het gewicht onderin was namelijk goed voor wat extra stevigheid.

De bovenste balken zijn vallen ook in de schragen door uitkepingen. Tactisch geplaatste metalen stripjes voorkomen dat ze over de schragen gaan glijden.

Het deksel van de slant case ligt niet vast, maar heb nog nooit meegemaakt dat deze ging schuiven. Mede ook doordat de latjes voor het doek en de slantcase het deksel tegenhouden.

Al met al ben ik erg tevreden met deze oplossing. Eenmaal ingeklapt blijft er bijna niets van over en het lijkt toch wat laugh :D
:wq
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
19-5-2005 12:31

Max]Welke lengte trusspaal zou ik dan kunnen nemen?
100cm is te hoog i.v.m. de Slant case, maar 50cm is weer heel erg laag.

Gewoon jouw ideale draaihoogte bepalen, minus de hoogte van de baseplate, flightcase, etc. Dus gok zelf ongeveer een centimeter of 65 cm.

Max schreef:

Zag zojuist ook deze foto, dat is een erg mooie oplossing voor de CDJ's, maar ik ben al aan het kijken geweest of dit ook iets voor mijn DN D4000, maar ik ben bang dat ik mijn control unit niet samen met de Apollo in het 19" gedeelte krijg, en weet ook niet waar ik de lade-unit moet laten, dus dat houd ook op.
Links ernaast. FF wennen, maar goed te doen. En dan rechts je lichtcase.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)