Forum > Algemeen Forum

Pro-case Van flightcase naar DJ-meubel

(64 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
2-6-2005 21:47

total tommy schreef:

Moetende mensen maar uitkijken, Ik loop hun biertje ook niet omver!
Dat ben ik niet met je eens... dronken mensen kijken niet uit... helaas TE vaak meegemaakt sad :(
Beauty hides in the deep
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-6-2005 21:48

total tommy schreef:

Moetende mensen maar uitkijken
Duidelijk weinig on the road-ervaring met opdrachtgevers. Geeft niks, daar niet van.

Maar als ik op een bruiloft sta te draaien met een gammel meubel en de fotograaf stoot tijdens de openingsdans van het paar tegen mijn meubel aan zodat de eerste schuifelplaat van hun getrouwde leven overslaat, dan maakt de opmerking "moet-ie maar uitkijken" helemaal niks meer goed.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
8-6-2005 14:34
En vandaar ook dat we vroeger zo gek waren om met complete 75kg per stuk wegende veerstystemen te werken om overslaan van platen te voorkomen.

Wat zijn we een eind vooruit gekomen dat we nu kunnen zeggen "joh, kijk uit..."...

Kan ook zijn dat Sylvia en ik wat achterlopen en dat iedereen zich tegenwoordig helemaal keurig gedraagt, niet meer te hard rijdt, niet meer in het openbaar plast, niet meer inbreekt, niet meer de belasting ontduikt. Dan vraag ik me toch af waarom er nog steeds een tekort is aan politie...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
8-6-2005 22:32
te weinig overheidgeld, Meer politie is mee bekeuringen!
Simpel toch!

Haha Ik snap ook echt wel dat zo'n plaat over kan slaan, maar bij simpele bruiloftjes en feestje zijn toch echt wat anders dan 400 man feestpubliek die niet uitkijken! Dan komt er echt wel een hekwerkje omheen!

Ik vind de stevigheid van de case zeker meevallen! Had er minder van verwacht. happy :)
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-6-2005 23:20

total tommy schreef:

Haha Ik snap ook echt wel dat zo'n plaat over kan slaan, maar bij simpele bruiloftjes en feestje zijn toch echt wat anders dan 400 man feestpubliek die niet uitkijken! Dan komt er echt wel een hekwerkje omheen!
Gisteren nog zo'n "simpel bruiloftje" gedaan. Pakweg 100 aanwezigen, cd-spelers en mixer ingeprikt op de vaste installatie en in flightcase op daar aanwezige grote tafel gezet. (En geloof me, die tafel staat een stuk steviger dan zo'n meubel.)

Even plassen tijdens Foxy - Get off (op autocue want daarna zou een stukje worden opgevoerd), kom ik terug: twee kinderen van 5 hangen met hun glazen cola boven mijn cd-koffer, twee handtasjes en een tas met beamer zijn geparkeerd op de paar vierkante centimeter vrije ruimte die ik nog had op die tafel. Bezopen schoonvader van de bruid staat met zijn glas bier boven mijn CDJ's te wijzen naar iets achter mij, vijf rijen dik mensen voor de tafel waarvan er drie tegen de tafel staan te leunen in afwachting van het stukje en er ligt een akoestische gitaar half onder mijn tafel.

Wat ga je doen?

Kids een lel geven, dronken schoonvader eruit zetten, op de gitaar gaan staan, beamer en handtassen wegplukken en elders parkeren, op tafel leunende mensen vertellen dat ze 1 meter naar voor moeten omdat mijn spullen het anders niet houden?

En echt, dit was een zeer gezellige, doorsnee bruiloft. Ik vraag mij af hoeveel bruiloften jij hebt gedraaid dat je denkt dat een intiem feest in een kleine ruimte eenvoudiger is dan een paar 100 scholieren?
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
8-6-2005 23:35
laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-6-2005 23:43
Die schoonvader was een godvergeten ramp. Waarschijnlijk al vanaf 's middags dronken omdat z'n dochter ging trouwen...met een vrouw.

Eerst zeuren dat ik zijn laptop moest bewaken en dat ik het dan maar even via de mic moest omroepen als ik ging plassen, daarna dat gezwaai met z'n bier boven mijn gear en ook nog moeilijk doen over het volume, terwijl zijn dochter achter zijn rug naar me staat te gebaren dat het harder moet.

Qua schokbestendigheid ZO blij dat ik tegenwoordig geen CDJ-500 spelers meer bij me heb. Hoeveel avonden ik toen mensen uit de buurt van de tafel moest zien te houden, constant zelf op de tafel gaan hangen omdat er ook nog een houten vloer onder lag. Mij niet gezien met wiebelige dingen.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-6-2005 10:09
Wij hebben gelukkig ook een behoorlijk stevig meubeltje maar dat kreng is ook erg zwaar (prima te doen met zn tweeen overigens, en er is altijd wel iemand die even 2 minuten wil helpen). Het is gewoon een voorplaat met daarachter een inklapbare tafelconstructie, naar eigen ontwerp laten maken. Op het tafelblad plaatsen we dan een flightcase met de cd-spelers en mengtafel en twee cd-koffers, en dan blijft er nog wat ruimte over om drankjes op te zetten.

Zaterdag op een feestje gedraaid waar we alles al hadden opgeruimd, stonden er nog twee mannen hartstikke bezopen tegen dat meubel te leunen (zonder iets erop). Pas toen ik alles ingeklapt had kwamen ze erachter dat ik misschien toch wel weg wilde laugh :D

Maar inderdaad, op bruiloftjes kan het er net zo erg aan toe gaan als bij studentenfeesten ed, al heb je bij die laatste catagorie meestal wel meer last van dronken figuren die voor de 25e keer om hetzelfde nummer komen zeuren...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
9-6-2005 14:51

Sylvia schreef:

D...Mij niet gezien met wiebelige dingen.
mmh.. Wiebeldingen, dat is juist niet zo! tegenaanlopen moe tje niet doen met een plaat erop, maar als je de apparatuur (platenspelers) ook op die tafel hebt staan en iemand leunt er tegen aan zal die ook overslaan, + dat mijn cd spelers (lades) naast me staan en niemand daar tegenaan kan leunen! kijk maar:https://www.totaltommy.com/pages/Draaitafel.htm
en ik heb niet vaak bruiloften gedaan. maar ik kijk er op een iets andere manier tegen aan dan jullie. wink ;)
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
9-6-2005 17:18
Het ziet er in ieder geval netjes uit. De praktijk zal leren of het je ook goed bevalt. Mijn eerste meubel was iets soortgelijks (was wel in de pre-CD-speler tijd uiteraard) en beviel HEEL slecht. Alleen bruikbaar op een goed afgeschermd podium. Vrij snel daarna kwamen de meubeldelen met daarin voor elke draaitafel een 75kg extra veersysteem (en zelfs dan gebeurde het HEEL soms nog wel eens dat de boel oversloeg).

Zeker als je gelijkvloers staat te draaien zul je zien dat het een erg onwerkbare situatie op zal leveren.

Maar... Tijd zal het leren ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)