Forum > Geluid

Mixer Behringer DX 1000

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
13-2-2003 20:10

speakerfreak schreef:

12db, te weinig voor wat, voor normaal drive in werk is het best echt mixen ja dan is het wat weinig.
Ik gebruik hem voor me drive-in. EN als thuismixer.
Door internet beperkt
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
13-2-2003 22:17

DJ Sietse schreef:

Ik gebruik hem voor me drive-in. EN als thuismixer.
12 DB toonregeling is standaard voor DJ mixers. In vrijwel alle gevallen (dus ook voor DJ Jean, Jurgen, whatever) is het blijkbaar voldoende. Wanneer het voor jou niet voldoende is had je een mixer met 26 DB regeling moeten kopen...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
13-2-2003 22:37

Niek Bolscher schreef:

DJ Sietse schreef:

Ik gebruik hem voor me drive-in. EN als thuismixer.
12 DB toonregeling is standaard voor DJ mixers. In vrijwel alle gevallen (dus ook voor DJ Jean, Jurgen, whatever) is het blijkbaar voldoende. Wanneer het voor jou niet voldoende is had je een mixer met 26 DB regeling moeten kopen...
De Dateq's hebben in het laag toch wel wat meer dan 12dB (gelukkig). 16dB om precies te zijn. En precies DAAR is juist waar je het nodig hebt (dus ik zou niet te hard roepen dat 12dB meer dan genoeg is en dat alle profi mixers het ook hebben).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
13-2-2003 22:39
hier moet ik je even corrigeren dré... (uhoh)
volgens dateq site: Top and bass have a range of plus or minus 15dB (at 12kHz and 50Hz)
en dan heb je nog altijd de kill-switches, met -18dB ;)
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
13-2-2003 22:43

RonnieB schreef:

hier moet ik je even corrigeren dré... (uhoh)
volgens dateq site: Top and bass have a range of plus or minus 15dB (at 12kHz and 50Hz)
en dan heb je nog altijd de kill-switches, met -18dB ;)
OOPS...

Tja. Voor mij is de XTC een leuke mixer MAAR da's wel een THUISMIXER. Als ik het over een Dateq heb dan bedoel ik eigenlijk (snob die ik ben) alles vanaf de 7.2 en hoger (ook de Apollo e.d. zijn namelijk NIET true modulair opgebouwd en dus NIET echt road proof).

En DIE Dateq's (de Dateq's die je dus op feesten tegenkomt (zie eerder genoemde Jan referentie)) hebben precies de EQ die ik noemde.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
13-2-2003 22:50
hehe lol, ik d8 dat er in je post stond dat je het over de XTC had, maar niet dus... wink ;) ik wel iig...

[edit]
btw, XTC thuismixer?!?! wtf, dan vind ik 700 euro wel een heel beetje boel geld voor een thuismixer! happy :) maarja, zoals je zegt, in vergelijking met die 7.2 dingen is het maar een klein prutsdingetje.. (maar wel degelijk)
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 9469
13-2-2003 23:40
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 14-2-2003 00:29

speakerfreak schreef:

12db, te weinig voor wat, voor normaal drive in werk is het best echt mixen ja dan is het wat weinig.
Er zijn nog zat mixers in die prijsklasse die nog niet eens een volledige toonregeling hebben, en dan nog met beperkter bereik.
BTW,
wij draaien bijna niet aan de toon knopjes, hooguit als het een beetje dof nummer is, of als de zaal er om vraagt.
Als het om het algemene geluid gaat doen wij dat bijstellen met onze enhancer, of in het uiterste geval met de equalizer.

Ik vind persoonlijk mixen met de bas er in,
wel leuk, maar ik trek wel altijd de reeds spelende plaat ietsje terug bij de overgang. Zo werd er voeger gemixt.
Tegenwoordig maken jullie je het allemaal graag erg moeilijk wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
14-2-2003 00:18

Tom schreef:

Tegenwoordig maken jullie je het allemaal graag erg moeilijk wink ;)
Nou...

Als iemand die EN het mixen van NU en het mixen van TOEN heeft meegemaakt (wat... gedaan!) moet ik zeggen dat het mixen van toen geen ene r..t voorstelt vergeleken met het mixen van nu (wat op zich ook al niet zoveel voorstelt ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 9469
14-2-2003 00:26

Dré schreef:

Nou...

Als iemand die EN het mixen van NU en het mixen van TOEN heeft meegemaakt (wat... gedaan!) moet ik zeggen dat het mixen van toen geen ene r..t voorstelt vergeleken met het mixen van nu (wat op zich ook al niet zoveel voorstelt ;-)
Oeeeeeh tere plek laugh :D
Ik vind als je gewoon aan het draaien bent, en niet aan het "preformen" dat een mix zo dient te zijn dat het publiek zonder één misstap moet kunnen doordansen.
En als je je miz dan ook nog een beetje mooi (of orgineel) weet te timen, dan ben je al aardig op weg.

Favoriet mixje met leuk effect (gaat wel terug in de tijd razz :p )

John Paul John:
"I'm lost in your love", met daar achteraan/doorheen "Love is in the air"
De zinnen komen dan als het ware achter elkaar met een maat er tussen.
Daar achteraan weer: Loise Fernandes; "Lay love on you".

Try it, if you can laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
3-4-2003 23:56
Effe weer een topic omhoog schoppen.
Ik ben op zoek naar'n mengpaneel voor de drive in.
Na veel reacties en foto's gezien te hebben word de Behringer mijn keuze.
Maar heb even een vraagje.
We draaien nu met de Behringer MX1602 (Producing ding)
Als je daar de fader van een kaneel op de helft zet, hoor je haast niets uit te boxen, bij 3 kwart komt er pas echt geluid..
Is erg irritant als je aan het mixen bent.
Mijn vraag, is dit bij de DX1000 ook zo?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)