Forum > Geluid

Op maat gemaakte oordoppen

(92 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
29-1-2010 16:09

Frank76 schreef:

Waarschijnlijk bedoel je minder slecht? Minder schadelijk?
Alles boven de 80 dB is schadelijk als je er langere tijd in verblijft. Moet je dus al een 40 dB filter hebben wil je de 120 dB die maar al te vaak gehaald wordt reduceren tot niet schadelijk.
Dat klopt maar als je geen oordoppen of berscherming in hebt merk je het een stuk meer de volgende dag.
En wat is nou 160,- over alle evenementen/feesten waar ik kom.... Wat tegenworodig op sommige evenementen aan dB geproduceert moet worden is ook niet meer normaal!
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
29-1-2010 20:20

floriole schreef:

dj-nsp schreef:

Ze zijn gemaakt door mij orthodontist laugh :D
Ik weet niet wat jouw orthodontist doet, maar mijn orthodontist die maakt mijn beugel... shut up :X
sorry laugh :D
Nee hij gebruikt het voor het gieten van kiezen en afdrukken enz.
hij wou het is uitproberen vandaar
?Quote?
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
12-4-2013 11:43
Ik ben al even op het forum aan het zoeken naar info over op maat gemaakt oordoppen.
Nou zijn er veel verschillende fabrikanten en behoorlijk wat berichten spreken elkaar tegen.
Daarnaast zijn de meeste berichtjes redelijk verouderd en kan me niet voorstellen dat de ontwikkeling in dit soort dopjes stil zal hebben gestaan.

Ik ben op zoek naar een setje op maat gemaakte oordoppen, die gewoon goed zitten en ook kan gebruiken tijdens het draaien. Ik moet ze dus comfortabel kunnen gebruiken met een hoofdtelefoon en het geluid moet goed genoeg blijven om te kunnen mixen. Dit merk ik nu vooral met de huidige oordoppen die ik heb van Alpine, hierbij is het geluidsbeeld vrij belabberd om mee te kunnen werken.

Wie heeft er ervaringen met mogelijke nieuwe series van verschillende merken?
ClemensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2011
Laatste: 17-8-2020
Berichten: 54
12-4-2013 17:33
Ik heb altijd oordoppen van comfoor gehad dit waren harde oordoppen.
Nu heb ik een ander merk deze zijn soft.
Ik heb het idee dat de meesten liever soft gebruiken ik zelf vond eigenlijk de harde kunstof van comfoor wel fijn.
Maar beiden zitten goed en heb ze zonder problemen uren achter elkaar in.
Een aantal collega's die wel eens een oor ontsteking hebben gehad kunnen ze vaak niet zo lang in hebben.
Maar een aanrader zitten gewoon beter dan de gele doppen of koptelefoon.
Je moet wel even met de oordop leverancier doornemen waar je ze voor gebruikt het filter die er in zit kan daar op worden afgestemd.
MetaMindStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-12-2004
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 32
12-4-2013 20:18
Ik heb er van variphone, ik zie men collega's ook altijd deze gebruiken.

Ik vind ze comfortabel zitten, geluidsbeeld is goed maar let wel dat ze niet lineair zakt maar in een curve.
Dit voor stemherkenbaarheid...

ohja het zijn de zachte en ik heb er de -6db in zitten, altijd al voldoende geweest. (enkel voor een feestje van de FUSE was -12db beter :) )
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
14-4-2013 11:16
Gebruiken jullie deze doppen ook daadwerkelijk tijdens het draaien of bijvoorbeeld een bandje te mixen?
Ik wil namelijk wel dat het geluidsbeeld hetzelfde blijft..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-6-2024
Berichten: 9469
14-4-2013 17:47
je kan doppen op maat laten maken.
Ook op audio gebruik.
Volledige demping van een bepaald aantal Db's zonder verdere filtering/kleuring.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
14-4-2013 18:06
Als je zelf op de FOH met oordoppen in gaat mixen moet je mogelijk eerst eens nagaan of er geen andere (veel effectievere) oplossingen zijn (lees: geluid zachter!)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
15-4-2013 11:42

Brokencore schreef:

Als je zelf op de FOH met oordoppen in gaat mixen moet je mogelijk eerst eens nagaan of er geen andere (veel effectievere) oplossingen zijn (lees: geluid zachter!)
Met dit verschil dat het publiek er wellicht een paar uurtjes per maand in staat en jezelf wellicht een paar uurtjes per dag (en dat maakt wel een verschil).

Overigens is het bij het FOH mixen met oordoppen wel belangrijk dat je ze enige uren van tevoren indoet (zodat je oren kunnen wennen aan de veranderde kleurbalans en je dus het publiek niet trakteert op takkeherrie hoog).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
15-4-2013 12:22
Eens, enkel dat publiek kan een factor 10 dichterbij het podium staan (FOH 20 meter, publiek 2 meter). Daarbij is het gemiddelde publiek niet genoeg bekend met de gevaren van gehoorschade, de FOH technicus wel.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)