Forum > Geluid

T.amp Proline

(89 reacties. Pagina 9 van 9)
Moderator(s): Dré
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
25-12-2010 21:45
DTosh, bedankt voor je reactie ! happy :) Zo te lezen bevallen ze goed.. vooral dat lichte spreekt mij wel aan!
Als ik over een paar weken nog geen amp 2ehands heb gevonden denk ik dat ik er maar één ga aanschaffen!
Dus als iemand nog een leuke 2ehands amp heeft laat het horen wink ;) laugh :D
Well all right..
EgnnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2012
Laatste: 9-1-2019
Berichten: 9
3-12-2013 16:44
Vergelijking:
T.Amp vs Mackie vs C-mark: identiek van binnen en van buiten. T.amp is een OEM kopie van Mackie (welke onderdeel van het oude Amcron/Crown is. De hele oude crownbakken zijn identiek van binnen qua componenten en opbouw).
C-mark is engelse OEM product ook hier van afgeleid, echter met andere vermogens als de andere merken. BST / Boost / Koolsound zijn hier ook weer een aftreksel van, ook weer OEM echter met mindere kwaliteit en voor minder geld. Kleinere trafo (belachelijk klein bemeten), condensatoren ook verschillende opbouw en aantallen / waarden.

Mackie en Proline kunnen op 2 ohm stabiel gebruikt worden, TA niet

Grootste overeenkomsten zijn de gebruikte Toshiba SA1943/SC5200 transistoren die in alle bovengenoemde merken zijn gebruikt, echter in andere aantallen gebruikt. Deze transistoren zitten ook weer in de merken Reloop, Omnitronics, McCrypt, Hollywood, T-Amp, Boost, BST, LDPA, DAP, Mackie, Koolsound en 4 Acoustic.

C-mark MR, T-amp TA en Mackie FR series:
Opbouw: volledig gescheiden opgebouwd, 2 versterker blokken, gescheiden koeling (L/R),
Limiters: JA
Frequency Response: 20Hz - 20KHz, S/N Ratio (A Weighted): -103dB, Input Sensitivity: 0.775V, Balanced: >20K&#937;, Unbalanced: >10K&#937;, TDH (Below Rated Power): 0.05%@1KHz, distortion: <0,03% - with protection

Boost, Koolsound en BST:
Opbouw: 1 versterker blok, niet gescheiden, ook geen gescheiden koeling (L/R), Veel te weinig eindtorren om het verliesvermogen veilig te kunnen dissiperen. Halfgeleiders worden ver buiten hun SOA (Safe Operating Area) ingezet.
Limiters: Geen
Frequency Response: 20Hz - 20KHz, S/N Ratio (A Weighted): -103dB, Input Sensitivity: 0.775V, Balanced: >20K&#937;, Unbalanced: >10K&#937;, TDH (Below Rated Power): 0.05%@1KHz, distortion: <0,03% - with protection

Boost, BST, Koolsouns en 4 Acoustic komen uit dezelfde chinese fabriek Prozomax, BST failliet gegaan omdat ze voor die prijs geen service konden bieden! Een belachelijke prijs, meer defect terug dan er buiten ging. Achter BST en Koolsound 1-en-dezelfde persoon, de service is ruk, Van de Koollight-producten zou ik NOG MEER m'n handen afhouden

Ik heb op dit moment zowel de T.amp TA 2400MKII, T.amp Proline 3000MKII en een Mackie FR-M1400 in mijn bezit voor mijn 3weg systeem.

TA 2400MKII:
leuke versterker voor goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik gebruik ze voor aansturing van mijn beestachtige speakers RCF 15MB351 die bijna niet stuk te krijgen zijn. (zelfs niet met crown VZ5000).
Bij gebruik op aggregaat echter wel uitkijken, daar kunnen ze niet best over. 1 keer is de aggregaat uitgevallen waardoor de versterker was overleden. Service van de duitsers echter wel weer super. Zonder gezeur kostenloos volledig nieuw binnenwerk in gekomen.

Proline 3000MKII:
Gebruik ze voor mijn dubbel 18 subs (Ciare 18.00w3 inside)
Full pull blijven ze stug doorgaan, gaan diep en laag, drukken goed door en klinken vol t.o.v andere bovengenoemde merken (die wollig klinken en full pull rommelig beginnen te worden).
Leuke van deze versterkers is de goede beveiligingen.
Hij is dan ook niet onder de indruk van uitvallende aggregaten (blijft heel), en vooral niet voor verkeerd aansluiting op krachtstroom.
In een krachtkabel was F3 en N verkeerd omgedraaid, er kwam een volledige lichtshow uit de versterker maar nog steeds werkend en betrouwbaar (na inspectie door technische dienst).
Kortom degelijke versterker die bijna niet kapot te krijgen is. Hij gaat uit ervaring door waar andere versterkers stoppen/overlijden.

Ook heb ik al 2 stuks C-Mark MR3000 gehad. C-mark wordt veelal in bioscopen gebruikt in engeland.
Kwaliteit redelijk, echter steeds problemen met de voeding. Stoppen knallen er uit zonder reden, op de raarste momenten. Bij full pull signaal bleven stoppen erin, bij weinig vermogen knalden ze eruit.
signaal +6db geen probleem, signaal -18db , -12db en -3db wek.
Die C-Mark heb ik zo snel mogelijk de deur weer uitgedaan.

Gr patrick
een probleem is geen probleem zolang er oplossingen zijn. Aangezien overal een oplossing voor is, zijn er alleen uitdagingen .
EgnnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2012
Laatste: 9-1-2019
Berichten: 9
3-12-2013 16:45
Mackie FR geen commentaar, werkt volgens specs zoals ze horen te werken
een probleem is geen probleem zolang er oplossingen zijn. Aangezien overal een oplossing voor is, zijn er alleen uitdagingen .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
4-12-2013 09:32

egnn schreef:

Vergelijking:
T.Amp vs Mackie vs C-mark: identiek van binnen en van buiten. T.amp is een OEM kopie van Mackie (welke onderdeel van het oude Amcron/Crown is.
Mackie is onderdeel van LOUD Technologies (net zoals o.a. Martin Audio en EAW). Amcron/Crown is onderdeel van de Harman groep (net als o.a. JBL, AKG, Martin, Soundcraft, DBX). Volgens mij is Mackie dus geen onderdeel van het oude Amcron/Crown.

Betreffende BST/KoolSound: Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EgnnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2012
Laatste: 9-1-2019
Berichten: 9
16-1-2014 12:34
Dre,
je hebt gelijk...
Voor de geinteresseerden en de volledigheid:

Mackie idd onderdeel van LOUD Technologies...ooit eens begonnen samen met TAPCO (Technical Audio Products COmpany) (die bekend stonden om de megtafels), in samenwerking met AudioControl (home hifi, car audio, home cinema's).
TAPCO is in 1979 overgenomen door EV, en tegenwoordig is de merk weer op de markt sedert 2003 (budgetserie PA apparatuur) onder leiding van Mackie. in 1996 is de alom bekende Carl Perkins in het designteam van Mackie toegevoegd.

Mackie is in sept 2003 van naam veranderd, en heet tegenwoordig Mackie Designs Inc. Now Loud Technologies.
Merken waarin Now Loud Technologies (NLT) aandeel heeft:
-TAPCO
-EAW , Eastern Acoustic Works, (overgenomen in febr 2000). PA apparatuur en luidsprekers.
-Martin Audio, (overgenomen op 11 april 2007 $33,6 mil dollar.). MA is bekend geworden door de PA systemen van Pink Floyd en Supertramp in de vroegere jaren.
-RCF
-RCF Precision
-SIA Software
-Acuma Labs
-St. Louis Music, bestaat sinds 1968, sinds 2005 is St. Louis Music overgenomen door Now Loud Technologies.

Hiermee kreeg NLT de volgende merken in handen:
-Alvarez (officieel onderdeel St. Louis Music, Inc., sinds 1968). Productie van banjos, acoustische gitaren en bas gitaren in Japan bij Kazuo Yairi.
-Ampeg (sinds 1986), electrische gitaren, basgitaren en versterkers.
-Crate Amplifiers (sinds 1978) PA versterkers
-Blackheart (sinds ) gitaar versterkers

Kortom, Mackie maakt er momenteel een rommeltje van, gezien de kwaliteitsmerken die ze in huis hebben vallen sommige producten en merkonderdelen tegen.
een probleem is geen probleem zolang er oplossingen zijn. Aangezien overal een oplossing voor is, zijn er alleen uitdagingen .
EgnnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2012
Laatste: 9-1-2019
Berichten: 9
16-1-2014 14:21
Crown:

1947: International Radio and Electronics Corporation (IREC), lanceerde bandrecorders onder handelsnamen:
-Magnecord
-Recordio
-Pentron
-Crestwood

1960: Naamsverandering in: "Crown International".
1971: grote brand verwoest 60% van de fabriek (tijdens Thanksgiving), tijdens ontwikkelingen van de D-60 versterker.
1975: Naamsverandering in: "Crown International Inc.", omdat op alle distributiemerken inmiddels het crownlogo is toegepast.
2000: Crown International Inc. overgenomen door Harman International

Harman International is eigenaar van de volgende merken:
-AKG Acoustics - microphone/headphones
-Audio Access - A/V controllers
-Becker - car infotainment (gekocht voor $60 miljoen dollar)
-BSS Audio - signal processing
-Crown International - pro amplifiers (gekocht voor $162,5 miljoen dollar)
-dbx Professional Products - signal processors
-DigiTech - guitar products
-HardWire - guitar pedals
-HiQnet - audio digital network, based on Ethernet
-harman/kardon - home/car audio
-Infinity - home/car speakers
-iOnRoad - Personal driving assistance app
-JBL - home/car speakers & amplifiers, professional speakers
-Lexicon - digital processing
-Mark Levinson - home/car audio
-Martin Professional - stage and architectural lighting and effects fixtures
-Revel - home speakers
-Selenium - home, car and professional speakers, amplifiers, sound tables/mixers
-Soundcraft - mixing consoles
-Studer - mixing consoles
-Magnecord
-Recordio
-Pentron
-Crestwood

Hiermee is sinds 1995 de marktoorlog tegen BOSE overwonnen.
een probleem is geen probleem zolang er oplossingen zijn. Aangezien overal een oplossing voor is, zijn er alleen uitdagingen .
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
16-1-2014 14:23
Sinds kort valt ook het Nederlandse Axys/Duran onder de harman group.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
GoldsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2008
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 47
16-1-2014 18:22
Volgens mij valt RCF niet meer onder Mackie
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
22-1-2014 08:33
En voor wanneer degelijke service voor Mackie?
EgnnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2012
Laatste: 9-1-2019
Berichten: 9
5-12-2014 14:08
Rcf group is tegenwoordig weer losstaand, met sinds 2007 AEB industriale s.r.l als inversteerder (AEB is eigenaar van dB rechnologies)
een probleem is geen probleem zolang er oplossingen zijn. Aangezien overal een oplossing voor is, zijn er alleen uitdagingen .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)