Forum > Geluid

Pioneer CDJ-850 topic

(67 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
4-6-2012 21:03
Noem me ouderwets maar voorlopig ben ik nog 200% creatiever met draaien als ik een map met cd's voor me heb. Veel sneller switchen op toevallige tracks die in het zicht komen.
DjREsound
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-6-2012 21:37
Tsss wat vreselijk ouderwets razz :p

Ik heb jaren met cd's gedraaid maar als je door je playlists en mapjes op je computer bladert heb je hetzelfde idee. Maar met de computer is het veel makkelijker om snel even een nummer in de lijst van nummers die je nog wilt draaien te zetten, en het blijft een stuk overzichtelijker dan met cd's.

Ik vind een computer dan ook veel fijner werken dan een CDJ 2000 met een USB stickie.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
4-6-2012 22:07

DjREsound schreef:

Noem me ouderwets maar voorlopig ben ik nog 200% creatiever met draaien als ik een map met cd's voor me heb. Veel sneller switchen op toevallige tracks die in het zicht komen.
Het snelste is dan natuurlijk een combinatie. Een nummer zoeken via een toetsenbord dat plots in je hoofd op komt, en de CD's voor de inspiratie. happy :)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
4-6-2012 22:14

big bang schreef:

Het snelste is dan natuurlijk een combinatie. Een nummer zoeken via een toetsenbord dat plots in je hoofd op komt, en de CD's voor de inspiratie. happy :)
yep helemaal mee eens, het gevaar van de playlists vind ik dat je vaak op dezelfde nummers uit komt, die wel is waar altijd werken, maar voor je zelf ook wel eens gaan vervelen.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 1230
4-6-2012 22:17
Ik draai voornamelijk digitaal. Dat wil zeggen DVS of met controller.
Mijn voorkeur gaat echter nog altijd uit naar vinyl. Ik vind dat gewoon leuker, een hoger "entertainment gehalte" zoals iemand hiervoor zo mooi zei. Verder vind ik het fijner om oor een bak met platen te zoeken omdat je dan een hoes eerder herkent als een titel en zo sneller kunt kiezen welke plaat of welk genre. Bij mij staan de platen namelijk op genre...
Free beats!
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
10-6-2012 09:08
I love vinyl, maar menig kind van 16 kijkt je dan onbegrijpelijk aan. Ik kan heerlijk genieten van sommige B2B feestjes waarbij de gemiddelde tracks nog gewoon 5 minuten duren. De opbouw over de gehele avond is dan meestal de truc. Blijft het mooiste, alleen ik zoek nooit meer te sjouwen met al dat gewicht! En bovendien wordt er vrijwel niets meer op vinyl uitgebracht.
DjREsound
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 1230
10-6-2012 17:30
Het gevoel van vinyl is ongeëvenaard, de bijkomende (slechte) geluidskwaliteit en transportproblemen ook. DVS is voor mij dan ook een gulden middenweg. Maar als je ergens op een obscure fuif een discobar terugvind die bestaat uit twee barkrukken en een tuintafeltje dat vers gepikt is uit de tuin van de buren ben ik wel blij met mijn laptopje en kleine Mixvibes controller...
Free beats!
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
12-9-2012 09:44
Tja, ik draai alleen op eigen spullen/booths, tenzij ik de verhuurder ken en weet dat deze goed spul neerzet. Dus dat is voor mij geen reden om een laptop te gebruiken.

Op het moment ben ik trouwens weer enkele maanden verder met mijn CDJ850-K spelers... ze draaien gewoon top. Ik draai ook geregeld op CDJ2000's maar het maakt geen verschil in feestkwaliteit. Enige mindere is dat je minder digits op je afleesscherm hebt voor de titels en voor die namen mogen ze van mij ook de tracknummers zetten (die onthoud je namelijk als je een cd pakt, niet altijd de artiest). Nu is het óf tracknummers óf titels, en ik wil liever beide. Verder fijne uitgeklede basis spelers! USB werkt ook snel en prima, gewoon 2 x 16gb sticky er in en gaan met die banaan. Ik heb er nog geen HD aan gehangen dus daarmee heb ik nog geen ervaring. Taglist maken is voor achtergrondmuziek op recepties of zo ook erg handig.
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)