Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 7 van 21)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
9-7-2008 20:19
Mwoah, die rookvrije café's zijn juist extra opgestart voor de nietrokers, maar daar was geen interesse in.

Tuurlijk worden je longetjes er zwart van op ten duur, maar dat is vast voor geen enkele roker een reden om niet te roken. Ik denk niet dat astma personen meteen neervallen als er een pufje rook voor hun neus komt, en anders zijn er in discotheken genoeg plaatsen waar niemand te roken staat.

Zowiezo is het al niet zo slim als je erge astma hebt uit te gaan lijkt mij.

Wat betreft autorijden; diegene die de auto's zuiniger maken en de uitstoot verminderen zijn toch vooral die Amerikanen? En toch rijden ze allemaal in een benzine slurpende grote bak, goh..

Maar nogmaals; zo erg vind ik het rookverbod ook alweer niet, want buiten de café's is het (vind ik) gezelliger dan hoe het ooit binnen was, én we zijn niemand meer tot last..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-7-2008 20:29

Mr. Edie schreef:

Tuurlijk worden je longetjes er zwart van op ten duur, maar dat is vast voor geen enkele roker een reden om niet te roken. Ik denk niet dat astma personen meteen neervallen als er een pufje rook voor hun neus komt, en anders zijn er in discotheken genoeg plaatsen waar niemand te roken staat.
Hoeveel voorbeelden van onbegrip, onwetenheid EN a-socialiteit ga je nog geven?
Zowiezo is het al niet zo slim als je erge astma hebt uit te gaan lijkt mij.
Het wordt voor veel astma-patienten weer mogelijk uit te gaan sinds 1 juli, omdat het daarvoor onmogelijk werd gemaakt door rokers die denken dat je met astma best op een afstandje van rokers kunt blijven en nergens last van hebben (...).
Light Image
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
9-7-2008 20:33
Maak ALLE kroegen dan ook meteen even vrij voor mensen in rolstoelen, want die willen ook uitgaan, maar dat is niet te doen (vandaag meegemaakt...).
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-7-2008 20:35

Mr. Edie schreef:

maar dat is niet te doen (vandaag meegemaakt...).
Daar wordt ook hard aan gewerkt, maar dat heeft iets meer voet in aarde dan een stel verslaafden verbieden rook-meuk in hun mond te steken.
Light Image
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
9-7-2008 20:38
Een stel? Volgens mij rookt het grootste deel in café's/discotheken wel, dan kunnen wij ook zeggen; moeten die paar huilies maar ergens anders gaan staan, eigenlijk precies hetzelfde, niet? wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-7-2008 20:48
Heren, dit word een eindeloze discussie... wink ;)
Daarnaast worden er allerlei "groepen" aangehaald die er weinig mee te maken hebben.

Er is en blijft een grote groep die niet rookt, dat men last heeft van andermans rook kan ik voorstellen. Dat men dit niet zegt kan ik mij ook voorstellen.

Punt is dat je vrijwel nergens meer mag roken dus de horeca kon er ook nog wel bij.
Mij hoor je niet klagen, ik weet zeker dat ik in al die jaren meer gedampt heb dan welke forummer ook.

Martin.
kvm entertainment
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
9-7-2008 22:44
Over het algemeen kom ik in kroegen waar de afzuiging goed is, kan iemand op een half mtr afstand staan roken en ik ruik er niets van. Ja aan het einde van de avond ruiken mijn kleren naar de rook, maar tijdens de avond zelf merkte ik er niet veel van.

Maar is dat alles niet begonnen vanwegen de ARBO, en niet om de rokers te doen stoppen met roken, of om deze mensen "in een hoekje te zetten" Het was toch de bedoeling, dat de mensen die in de horeca werken niet meer in de rook hoefde te werken. "rook vrije werkplek"

En dat er dan voorstanders zijn (niet-rokers) en tegenstanders (rokers). Dat is iets normaals denk ik.
Denk dat bij eigenlijk elke beslissing wel voor en tegen standers zullen zijn zo dus ook met het rookverbod.

Maar blijft nederland he, ff tegen sputteren en uiteindelijk toch gewoon alles slikken.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
10-7-2008 00:26
Vanavond in mijn stamkroeg hebben we een snel referendum gehouden.
Binnen 2 minuten was zo'n 98% pro roken in de kroeg,
er waren toen 2 niet rokers aanwezig waarvan 1 pro roken heeft gestemd.
De tweede vond het niet erg zolang ze maar niet aan het eten was.

Lekker kunnen paffen in mijn kroegje. sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
10-7-2008 08:55
Ach ja... nu vinden de meeste het nog overdreven dat rookverbod in de horeca... het moet toch kunnen? Het hoort erbij?
Toen ik begon met werken (jaartje of 8 geleden) zat ik in mn kantoor en koffiehoek continu rook in te ademen van de vele rokers... toen een rookvrije werkplek werd ingevoerd en je dus niet meer mocht roken op kantoor en koffiehoek had ik ook zoiets van.. ach joh, laat die mensen lekker, hoort er toch bij? Als ik nu denk aan collega's die naast mij, tijdens werk, op kantoor of koffiehoek, staan de paffen.. vind ik dat een heel raar en absurt idee!
Kortom, over een paar ja denken we (bijna) allemaal zo over het verbod in de horeca...

Haha, dat was vroeger toch niet normaal meer! Elk cafe stond blank van de rook die alle mensen verplicht in moesten ademen, om nog maar niet te spreken van je stinkende kleding als je thuis kwam! Tsjonge jonge, wat een tijd was dat he! laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 13458
10-7-2008 10:46

Mr. Edie schreef:

Toch heb ik nog nooit gehoord van iemand of ik mijn sigaret OF uitmaken wil OF even ergens anders wil gaan staan, als elke niet-roker, die er last van heeft, dat zou zeggen is er helemaal geen probleem en hoefde het niet zover te komen als nu.
En daar zit (en let wel: Ik ben een kettingroker!!!) de fout van de roker (voor zover er al "een roker" bestaat). Het moet niet zo zijn dat anderen moeten vragen of de sigaret uitmag, het moet zo zijn dat de roker moet vragen of hij aan mag!

En inderdaad... Er zijn zat andere dingen slecht voor je gezondheid (wonen naast de snelweg, wonen in de buurt van pernis, een appel eten etc. etc. etc.). Dat verandert echter niets aan het feit dat roken schadelijk is (voor de roker EN z'n omgeving).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)