Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 6 van 289)
Moderator(s): Dré
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
2-6-2003 02:06
maar nou wil ik niet zeggen dat mensen die niet zoveel vragen eglijk slecht zijn hoor voordat ik boze reacties krijg... happy :)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
2-6-2003 10:49

DjLeon_V schreef:

maar nou wil ik niet zeggen dat mensen die niet zoveel vragen eglijk slecht zijn hoor voordat ik boze reacties krijg... happy :)
neej logisch, maar, maar toch tuurlijk je doet dit voor de hobby maar is nix mee om met je hobby wat te verdienen, en die spullen kosten een heeeleee bak geld, toch leuk als je alles een beetje terug kan verdienen, en als je dan een hele avond met je eigen drive in loopt te draaien en dan maar 15 euro hebt... sad :(
als je dan een nieuw versterkertje koopt, 500 euro moet je dus gewoon ruim 33 feesten draaien.... sad :( shocked 8O
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
2-6-2003 11:02
Ik denk...maar das mijn mening...Dat we alle drive in's, dus ook de allerkleinste..allemaal op één lijn moeten krijgen door zeker te stellen. Dat per persoon 50€ op een avond word verdient..En klein drive-intje bestaat meestal uit 2 mensen ofzo..Dit maakt voor een discoavondje alvast 100€. Als we dit op grote schalen voor elkaar krijgen. Is de marktverzieking over. Doordat er dan tenminste beetje concurrentie is. En je dan alleen hogerop kan komen door goed je best te doen.

Ik heb het hier natuurlijk niet over de grote jongens enzo..Maar gewoon alle kleine drive-innetjes die nu nog onder de 100€ per avond zitten. Erboven heisen..Iedereen verdient dan meer. En grootste gedeelte van de marktverzieking is over.

Dit is slechts mijn mening, ik weet niet of mensen mij hier in bijvallen maar lijkt mij op zich geen slecht plan.

Groeten,
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
2-6-2003 11:50
Mensen, laten we ons niet te druk maken.

Bij de kleinste drive-ins is per definitie nooit sprake van marktverzieken. Waarom niet: omdat het in die "markt" niet mogelijk is winstgevend te draaien. Voor het soort feestjes waar deze shows worden geboekt (kleine huiskamer/verjaardagsfeestjes) zullen nooit de bedragen kunnen worden gevraagd die nodig zijn om quitte (of met winst) te draaien.

Dit zit allemaal in de hobbysfeer. Mocht er toch een professional zijn die deze markt wil "veroveren" dan moet hij zijn klanten maar duidelijk maken waarom hij een hogere prijs waard is.

Het merendeel van de piepkleine drive-in showtjes verdwijnt na korte tijd vanzelf, omdat de eigenaar geen zin meer heeft er geld bij te blijven leggen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
2-6-2003 15:24
Wij hebben 13 juni bij ons school een feest voor de 2e klas waar wij gaan draaien, maar wij verdienen daar niks mee. Puur promotie en omdat we het leuk vinden om te draaien. Wie weet komen we zo van de feesje tot 90 man in een keer naar het eindfeest voor 400 man ofzo. Altijd lekker om een leuk begin te maken en 90 man is voor ons al erg veel.
Volgende keer Peter!
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
2-6-2003 16:06

yoghurt schreef:

Ik denk...maar das mijn mening...Dat we alle drive in's, dus ook de \
*blaat*
Groeten,
Drive-in show's aller landen verenigt u! laugh :D
Door internet beperkt
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
2-6-2003 18:06
Natuurlijk is het een praktisch idee een prijzen richtlijn op te stellen. Maar helaas wonen wij in een vrije markt economie, waar deze regelingen niet alleen verboden zijn, ze blijken niet eens te werken!

Waar ik nu werkelijk van sta te kijken is dat er geen theoretische dan wel praktische normen zijn voor drive-in shows. Hierbij zou je kunnen denken aan een combinatie van technische eisen, ervaring, kwaliteit, etc. Indien drive-in's hieraan voldoen zouden ze bijvoorbeeld een goedkeuring kunnen krijgen, en mogen ze zich uitgeven als drive-in show.

Voor de kleineren wordt het dan wellicht ook beter. Alhoewel zij bij aanvang geen feesten mogen verzorgen, kunnen zij op deze wijze bij groteren meekijken. Indien zij dan beginnen en voldoen aan de normering kunnen zij wel direct gaan verdienen zoals in de richtlijn aangegeven.

Het is maar een voorbeeld :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 9470
2-6-2003 20:58

Niek Bolscher schreef:

Hierbij zou je kunnen denken aan technische eisen,
Nou dan valt 75 procent van de drive in shows al af.
Als je praat over elektrische veiligheid sad :(
Ik heb bij die hobby drive in shows die ik tot nu toe gezien heb, zelden een goede elektrische installatie gezien.
En de drive in shows die het wel voor elkaar hebben, draaien niet voor € 50,- Kan ook niet, anders moeten ze het echt als geldverslindende hobby zien.

Praten we over (val en breek)veiligheid, denk ik dat er maar een heel klein percentage is wat zich echt aan alle veiligheidseisen houdt. (Geef ze maar eens te kost die nog parren gebruiken zonder roosters, om maar eens wat te noemen.)

Kwaliteit is subjectief, wat de een heel goed vind kan de andere troep vinden. Het is maar waar je standaard ligt.

Ik denk dat het heel moeilijk om waarden toe te kennen naar drive in shows. Maar ik zou het wel leuk vinden om er aan mee te werken dat we een soort trap gaan maken met items om onderscheid aan te brengen, zodat een klant van te voren een beetje kan zien wat hij in huis haald.

Maar ik denk toch dat mond op mond reclame de belangrijste meting is laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
14-6-2003 12:35
Aankomende vrijdag hebben we een feest dat de hele nacht door gaat
Maar wij weten echt niet hoeveel we er voor moeten vragen.
Wij hadden het er al over dat als die jongen het te duur vond dat we dan meteen zeiden van ''dan doe je het toch niet'' maar ik zou niet weten
hebben jullie een bedrag per uur of hoe zit dat
Na twaalfen ik zou het niet weten
Normaal kosten we 70 euro (en dat vond hij al duur) maar na 12en kosten we natuurlijk duurder
Wat moet ik doen!!
Die jongen denkt wel ff ons in te huren voor een vriendenprijsje maar dat doe ik nou niet

Rigro
Forever Today
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
14-6-2003 12:56
Bij mij hangt het bedrag erg v/d situatie af hoe interessant het is. Ik doe af- en toe nog weleens concessies aan mijn prijs op het moment dat het interessant is.

De ene keer vraag ik per avond en de andere keer per uur.
Hangt er dus vanaf of ik op een feest wil draaien en hoeveel ze te besteden hebben.
Als ik ergens vast draai, kijk ik meestal naar wat fair is. Ik draaide een tijd in een bar-dancing in zaandam samen met een andere jongen. Daar de tent niet echt groot was en ik het er wel leuk vond ging ik niet echt zeuren over de prijs. Ik ving dan meestal op een rustige avond tussen de 50 en de 100 en op grotere avonden/dagen tussen de 100 en de 200 euro.

Als ik gewoon wordt ingehuurd (ik ben geen drive-inn, slechts dj) op een feest gaat dit de organisatoren tussen de 100 en 200 euro per uur kosten.
Mits ze dus weinig te besteden hebben en ik het echt een leuk en interessant feest vind, dan maak ik een afspraak tot een bedrag waarvoor ik het minimaal wil doen.

Is het ergens voor de eerste keer en meer als proef vraag ik meestal consumpties (en ik zuip best veel laugh :D ) en een kusje van de barvrouw razz :p . Als ze me dan echt willen hebben kijk ik wederom naar de situatie.

Conclusie is dus dat ik voor losse feestjes (meestal) duurder ben dan voor ergens vast.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)