Forum > Algemeen Forum

Wie draait er in een club en hoe kom je daar?

(47 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
MahiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2003
Laatste: 18-1-2004
Berichten: 2
30-7-2003 22:20
hmmmm.eesrt had ik een demotje opgenomen en die had ik aan een van die dj's die draaiden gegeven,toen mocht 2 uur gaan draaien.ze vonden het goed ennnnn.........
DJRo-MeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 3-5-2005
Berichten: 35
30-7-2003 23:02

mahi schreef:

ik draai zelf in MInistey Of Dance(A20) in Rotterdam(Iraanse disco).
Hoe ik daar in gekomen ben((GELUK))
zeker weten ((GELUK))
Just Be!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
30-7-2003 23:15
Ach, in de tijd dat ik in disco's draaide waren de meeste Dj's gewoon plaatjes draaiers.
Ik bracht iets nieuws, ik had een showtje, ik entertainde het publiek. Ik draaide verzoekjes (dat werd toen maar mondjesmaat gedaan),
Ik ging waar het publiek heen wou, ik rommelde met de platen, ik rommelde met het publiek, ik deed spelletjes, en ik had iedere week een remix van de grootste hit van die week. Die hit bepaalde wij natuurlijk zelf door hem van te voren een paar weken lekker te pluggen.
Zo'n remix maakte ik thuis met 2 tape decks, en twee TT's.
toen had je og geen PC happy :) Je gebruikte gewoon 2x de zelfde (disco)single.

Mijn reclame was altijd:
Eerste avond draai ik voor nop, of wat het je waard is,
Daarna betaal je mijn prijs.
Heb in diverse disco's gedraaid, voor een week, een maand en tot en met 5 jaar.
Ik draaide het liefst op vrijdag of zondag. Zaterdag reserveerde ik voor drive-in avondjes.

Mijn eerste vaste job om als dj te werken kreeg ik, je gelooft het vast niet,
via het arbeidsburo, afdeling artiesten.
Edit Mod: Chatposts die hierna kwamen verwijderd-Victor
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
THeFLyZoNeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 82
5-8-2003 19:30
Edit Mod: We dulden hier absoluut geen discriminerende opmerkingen!
Zie je zelf bij deze gewaarschuwd angry.
Hele antwoord verwijderd.
FF Quote-less
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-8-2003 18:04
Om eventjes te reageren op het draaien zonder je eigen muziek. Ik heb van de vakantie in levenende lijve meegemaakt dat dit zeker niet werkt. Dat gebeurde zo;

We stonden op een camping en daar bleek ook een disco te zijn. We waren daar net 1dag en hadden dus werkelijk geen id hoe het daar aantoegaat enzo. Maar ze waren dus de disco aan het opbouwen en nieuwsgierig als ik ben ga ik daar mooi staan kijken. Maar dat heb ik geen 5min. aan kunnen zien, de statieven werden nog geen 10cm uitgezet, de tulp's werden horizontaal inpgeplugd(rood in ch.3 en wit in ch.4 shocked 8O )kortom ik heb gezegd dat ik wel even op deed bouwen. Nou dat had ik geweten! Terwijl ik een testcd'tje aan had gezet stroomde het plein vol, en begonnen er mensen cd's neer te leggen. Ik zoeken naar de organisator, om te vragen waar de dj bleef. Bleek dus dat er helemaal geen dj was (normaal deed de mede eigenaar dat, maar die was er nu niet, en ze hadden gepland om vanavond een cd'tje op te zetten) en dat ik daar maar moest gaan staan! Ik had het eerst niet aangenomen, maar hij bleef maar aandringen, en toen ben ik daar maar gaan staan met de instelling van "ik kan altijd nog een cdtje opzetten". Een van de meest "leuke" dingen was dus dat bijna alle cd's gecopieerd waren en er dus niet opstond wat er opstond. Dit hebben de mensen mij in duits/frans uitgelegd, en ik heb warempel nog wat leuke nummers kunnen draaien.

Ik vind het zelf achteraf een van de meest beschamende momenten, maar de eigenaar en het publiek vonden het tegek shocked 8O . Maar nu heb ik een contract voor volgend jaar om betaald met mijn eigen muziek te gaan draaien. ... Dus...
Maar dat is MIJN mening...
LazyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2003
Laatste: 27-7-2004
Berichten: 51
11-8-2003 22:00
heb een aantal jaren geleden gehad dat ik de muziek slecht vond in een discotheek en aan de eigenaar vroeg of ik niet even mocht draaien, nou ik kwam daar al een hele tijd bijna elke week dus wist wel wat voor publiek er kwam enzo, toevallig had ik mijn platentas nog in de auto van mijn maat staan dus ik die snel gehaald en toen zei de eigenaar dus ook als ik 3 plaatjes lang de mensen gek kon maken dat ik de avond door mocht blijven draaien...

dus ik met mijn grote mond, drie plaatjes?? ik maak ze in 30 seconde gek!!

Hahaha.. had al een paar bacootjes op dus ik ging met mijn 15 jaar wel even achter the wheels of steel staan, ik had 2 platen bij me met elk 1 en dezelfde toon en deed daarmee als intro vader jacob met de platenspelers "scratchen"/"mixen"....

nou de mensen die er waren van gemiddeld een jaar of 19 werden helemaal gek... hahaha... nou toen kon de rest van de avond niet meer op!!

helaas had ik in die tijd te weinig tijd ervoor omdat ik op hoog niveau deed sporten maar zit er nu wel weer aan te denken om nog een keer ergens een demo te geven want die avond zal ik nooit meer vergeten!! heb werkelijkwaar in mijn hele leve nog nooit zoiets moois meegemaakt als toen!!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
11-8-2003 22:04
leuke verhaaltjes, lijkt me erg vet als zoiets een keer gebeurt... wie weet hoewle mag ik wel heeeel hard oefenen want wil geen 1ne f*ck van lukken...
LazyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2003
Laatste: 27-7-2004
Berichten: 51
11-8-2003 22:09

speakerfreak schreef:

leuke verhaaltjes, lijkt me erg vet als zoiets een keer gebeurt... wie weet hoewle mag ik wel heeeel hard oefenen want wil geen 1ne f*ck van lukken...
eerlijk gezegd had ik dat van vader jacob ook niet zelf verzonnen hoor maar zag het een keer op een videoband van een set van een vriend van mij en toen heeft hij mij een beetje geleerd hoe en wat...

ik zeg altijd maar.. beter goed gejat dan slecht verzonnen!! ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)