Forum > Off-Zone

inprikken tape actjes

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-12-2007 13:40

Tom schreef:

Wat betreft de reden dat een artiest liever zijn eigen spul neerzet, das het zelfde dat ik niet meer los als dj in een zaal ga draaien (werk voor enkele collega's nagelaten), het leverd minder op, punt uit.
Die paar boxjes neerzetten leveren al gauw 100 tot 300 meer op bij een gig voor een artiest.
Dan vrees ik dat je de berekeningetjes nog eens voor jezelf opnieuw moet maken (of je uurprijs toch echt omhoog gooien).
Light Image
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-12-2007 13:51
Ja, toch gek. Dat is precies de reden waarom ik een jaar of wat geleden met de eigen drive-in show gestopt ben. Ik ben me gaan richten op wat ik echt leuk vind én wat veel rendabeler is: Freelance DJ.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
6-12-2007 15:04
Maar wat betreft de reden heeft Tom denk ik wel gelijk.
d&b setjes zijn naar mijn mening toch redelijk gemakkelijk van klankkarakter en veel tapeact techs zullen waarschijnlijk voor zichzelf het idee hebben dat ze makkelijker en sneller hun gewilde geluid uit C7 zullen kunnen halen (ook omdat ze het op hun duim kennen) dan uit een andere set (ook al klinkt die set nog zo goed).

Natuurlijk blijft het inderdaad gewoon grappig om te zien. laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
6-12-2007 17:46

JeroenVDV schreef:

Dan vrees ik dat je de berekeningetjes nog eens voor jezelf opnieuw moet maken (of je uurprijs toch echt omhoog gooien).
Tja, wat zou ik nu als dj per uur waard zijn?
Het is nog een verschil dat je een uurtje draait of een hele avond.
Maar stel dat ik 50 per uur zou vangen en een hele avond draai, heb ik 200 euro.
Nu neem ik mijn set (in de zelfde bus) mee, uurtje extra werk opbouwen 3/4 uurtje afbreken.
En vang ik 500 euro......Das 300 meer voor twee uurtjes extra werk.
Lijkt mij dan toch beter.
Tenzij je vies bent van wat extra werk, die heb je er natuurlijk ook bij wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-12-2007 17:50

Tom schreef:

Nu neem ik mijn set (in de zelfde bus) mee, uurtje extra werk opbouwen 3/4 uurtje afbreken.
En vang ik 500 euro......Das 300 meer voor twee uurtjes extra werk.
Lijkt mij dan toch beter.
Tenzij je vies bent van wat extra werk, die heb je er natuurlijk ook bij wink ;)
Die set heb je (neem ik aan) niet uit de goot getrokken.. Het kost HEEL veel jaren, en heel, heel veel tijd en werk om dat terug te verdienen. Daarnaast moet je met een bus in plaats van een personen-auto, wat ook meer geld kost. Je bent extra uren aan het opbouwen/afbreken. Je hebt vaak een extra mannetje nodig. Ga zo maar door.

Nee, doe mij maar lekker freelance-klusjes.
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
6-12-2007 22:22
Die set heb ik nu, als ik hem niet gebruik kost hij ook geld.
Tot en met deze set heb ik geen hulp nodig, tenzij het een trap op moet, maar daar laat ik de klant voor extra betalen.

En bus heb ik ook al, voor andere werkzaamheden.
Dus die zit al op de zaak en dan vallen de kosten wel mee.
Anderen hebben een aanhanger, kost ook de kop niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-12-2007 22:39

Tom schreef:

Die set heb ik nu, als ik hem niet gebruik kost hij ook geld.
Tot en met deze set heb ik geen hulp nodig, tenzij het een trap op moet, maar daar laat ik de klant voor extra betalen.

En bus heb ik ook al, voor andere werkzaamheden.
Dus die zit al op de zaak en dan vallen de kosten wel mee.
Anderen hebben een aanhanger, kost ook de kop niet.
Maar in hoeverre is die set geschikt voor live-werk?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
7-12-2007 10:14
zoals het er ook bij staat, genoeg voor 100 gasten.
Er zit een md speler in, er zit een galmding in, er zijn twee draadloze mic's.
Wat komen we te kort?
Het gemiddelde bruiloft/verjaardagsfeest/bedrijfsfeest is meestal niet meer dan 100 mensen.

Grotere set voor meer gasten kost ook meer, en dan word hulp heel betaalbaar hoor.
Klik gerust door
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
7-12-2007 13:34
Laat ze maar lekker die D&B meuk neerleggen.
Zal niet de eerste keer zijn dat je ergens staat met een dikke set EAW of Turbo met idem monitor geluid en dat er een tapeshow konijn met alle geweld zijn D&B Cweinig setje naast wil zetten. Om vervolgens op en neer te blijven lopen om maar te luisteren of het wel aan staat.

Meest briljante opmerking van een FOH tech toen er weer zo eentje zijn D&B dozen neer had gezet:
"Klinkt niet verkeerd dat D&B als het over de zeik gaat".

Ze moeten maar zien, is voor mij vaak een cue om eens lekker te gaan pissen en crew catering te plunderen laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-12-2007 22:15

YourLiVe schreef:

Als ze 9 van de 10 keer de eigen set in de bus laten staan zegt het management van zo'n artiest dadelijk "laat je set maar thuis". En dat is niet zo erg, maar dan gaat het gage natuurlijk ook omlaag...
Nee, zo werkt dat niet. Of de technicus nu wel of niet zijn eigen geluid gebruikt de gage blijft gelijk.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)