Forum > Algemeen Forum

Wie draait er in een club en hoe kom je daar?

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
30-7-2003 12:25
inderdaad, wie zet er nou een ventje van 13 in zijn discotheek shocked 8O sad :(
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
30-7-2003 12:31

DSalembier schreef:

Reemski schreef:

Wat een hoop meuk wordt er weer neergeschreven..
Hoe kan een zichzelf serieusnemende dj nou zeggen dat het draaien vanuit andermans of onbekende platentas/bak best goed te doen is..
Wat duidelijk bewijst dat Reemski minder geduld heeft dan ikzelf laugh :D
Om eerlijk te zijn: ik had deze thread eigenlijk ook al opgegeven toen men begon te beweren dat je onbekende nummers aan elkaar kunt mixen (wat ik overigens niet tegenspreek) bleek duidelijk dat deze "club-DJ's" toch nog de clue missen van hun hobby. Jammer, want die Alcazar zag er op hun site écht wel fenomenaal uit sad :(
Je hoort mij niet zeggen dat ik zomaar een onbekende plaat pak en dat ik dan denk van hey die mix ik is even met die terwijl ik de plaat niet ken.

In discotheken draaien ze vaak de recentere hits dus ook op het gebied van hardstyle, trance e.d.
Als je je goed orienteert en je komt daar met terecht in een bak met platen dan blader ik er snel doorheen en kijk ik welke nummers ik ken.
Als ik die platen dan geselecteerd heb dan bedenk ik me wat het publiek nou wil (wat rustiger of wat harder) en welke platen ik denk dat er goed mee over te mixen is.

En op deze manier is het best te doen.
Tuurlijk zijn je eigen platen 'fijner' maar als je er vaker draait dan ken je ook wel een flink gedeelte van de platen die ze daar hebben en wat ik ook vaak doe als ik niet hoef te draaien is luisteren naar andere Dj's die daar draaien en kijken wat voor combinatie hun maken van de platen en dan evt. vragen hoe heet die plaat enz. enz. En zo vergroot je ook je kennis op muziekgebied.
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DJRo-MeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 3-5-2005
Berichten: 35
30-7-2003 13:07

roberto schreef:

inderdaad, wie zet er nou een ventje van 13 in zijn discotheek shocked 8O sad :(
heehj ik ben ondertussen 14.
Ik zie niet wat daar mis mee is "als" ik de qualiteit heb waarom niet?
Zolang ik er niet voor word betaald is er volgens mij niks mis mee, en aangezien ik niet word betaald is er niks mis razz :p
Just Be!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
30-7-2003 13:13
Als je er niet voor wordt betaald is er juist wél iets mis!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJRo-MeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 3-5-2005
Berichten: 35
30-7-2003 13:45
ja maar je moet het tot nu toe nog zien als een stage je word beetje opgeleid. Het is een soort Idols maar dan voor DJ's en wat kleiner laugh :D
Just Be!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 1370
30-7-2003 13:55

DSalembier schreef:

Wat duidelijk bewijst dat Reemski minder geduld heeft dan ikzelf laugh :D
Ik heb heel weinig geduld laugh :D

Ach, ik heb toch niet zo heel veel respect voor club-dj's... Tuurlijk vind ik het ook leuk als ik een keer in een discotheek sta te draaien. Maar je publiek weet wat er gedraaid wordt. Komt om te feesten. Zuipt zich vaak klem. En is zo mak als een lammetje als het om muziek gaat.

Er zijn maar weinig discotheek dj's waarvoor ik echt een BAK respect heb (natuurlijk heb ik er helemaal niet zo veel gezien. Maar toch). Dit zijn wel de grotere namen, maar kunnen er echt wat van.

Als er in een platenbak voornamelijk recente hits staan is het wel logisch dat je het overgrote deel wel kent. Maar bij het draaien van enkel hitjes wordt het al een heel stuk makkelijker.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
30-7-2003 15:12
hoi,
ook ik draai in een club nl. Bora Bora in belgie,
daar heb ik lang voor moeten zweten en trainen, ik draai reeds 11 jaar en ben 6 jaar aktief in het clubwereldje! Wat ik hier dus wil zeggen is, dat je niet kan verwachten als je begint met draaien dat je dan direkt in een zaak kan! Het wordt toch wel een beetje onderschat door de meeste hoor!
of je moet tonnen geluk hebben!
love my sharpy moving-heads!!
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
30-7-2003 15:34
Als je in alcazar Draait sta je onder supervisie van een DJ. Als je echt bagger draait grijpt tie heus wel in hoor. Maar naast een stuk geluk heb je ook talent nodig anders had alcazar gelijk al gezegd van; we investeren niet in jullie, en waren resp. DJRo-Meo en ondergetekende er allang uitgevlogen.
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
MahiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2003
Laatste: 18-1-2004
Berichten: 2
30-7-2003 22:13
ik draai zelf in MInistey Of Dance(A20) in Rotterdam(Iraanse disco).
Hoe ik daar in gekomen ben((GELUK))
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
30-7-2003 22:16
hmm, misschien wel zo handig hoe dat gelukje kwam?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)