Forum > Geluid

Uitbreiding plafond speakers

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-3-2026
13-3-2026 12:16
Interstate heeft trouwens ook een compleet programma wat misschien interessant voor je kan zijn: www.xilica.com/solaro/
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-3-2026
13-3-2026 12:20
In de tijd dat ik er mee begon om meerdere kanalen op elke ruimte te krijgen (kamers in een verzorgingstehuis bijvoorbeeld) Moest dat allemaal nog met 100 volt....

Elke kamer twee speakers met een kanalen selector en een volume/mute knop.
Daaroverheen was ook nog een systeem met relais om omroepen te kunnen faciliteren, en een extra circuit voor ontruiming/calamiteiten.

Mooie opdrachten waren dat, want het ging vaak om meer dan 50 ruimtes en totaal 8 kanalen. 6 voor stations met uitzending, en dan het omroep en het calamiteiten kanaal.
Alles met 100 volt.... ;-)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-3-2026
13-3-2026 13:37

Richarddv schreef:

Als ik het goed begrijp met kan ik met 1 wiim streamer geen 3 ruimtes van geluid voor zien die afzonderlijk de regelen zijn (wat met de dateq wel kan), dan moet ik als nog een wandpaneeltje maken met "pot meters" om het niveau te kunnen regelen per ruimte.
Of ik moet 3 streamers kopen die ik dan aan elkaar koppel om de ruimtes apart te regelen.
Klopt. Je plaatst een streamer (of streamende speaker(s)) in elke ruimte waar je naartoe wilt streamen. Dus geen kabels trekken tussen ruimtes (alles gaat via Wifi of bedraad ethernet als dat er toevallig ligt). Volume regelen doe je met je telefoon, met je stem of op de apparaten zelf.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)