Forum > Geluid

Soundcraft UI16 of Behringer Xair18 digitale mixer

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
2-1-2016 18:06
Een antenne beter plaatsen, en eventueel een richtingsgevoelig exemplaar nemen werkt dan weer wel. Daarnaast geld voor deze mixers (De Xair en de UI) dat er geen geluid over de wifi verbinding gaat, alleen stuursignalen. Daarmee zijn ze vaak prima geschikt om bijvoorbeeld het geluid te verzorgen bij congresjes e.d. De techniek is makkelijk uit te zicht te bergen en de technicus kan zeer discreet met een ipad in de zaal zitten.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
2-1-2016 20:25
Zelfs met alleen stuursignalen, neem je nog een flink risico.
En al helemaal met touchscreens.

Ik zou er nooit mee willen werken als het niet perse hoeft.
Scenario:
Touchscreens hebben nogal eens de irritante nijging om net niet te willen doen wat jij toucht, en als je dan voor de twee keer iets probeert te doen, wat dan even later toch twee keer uitgevoerd word omdat de processor even bezig was met iets anders, wat je niet doorhad,
en dan staat zomaar er een microfoon van de presentator in een volle zaal te feedbacken, en voor dat je dan weer op je geweldige touchscreen het weer zachter hebt, met je slecht reagerende touch en wifi...... je heel professioneel.....

Ik zeg altijd tegen klanten die een touchscreen zo geweldig vinden als uitbreiding:
liever knopkes en schuiven:
want hoe vaak probeert u uw smartphone op te nemen of te ontgrendelen en het werkt niet bij de eerste swipe?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
3-1-2016 17:30

DJ Snuf schreef:

Ik heb er inmiddels eentje aangeschaft, binnenkort maar eens aan de tand gaan voelen.
Inmiddels al meer mensen ervaring met de Soundcraft Ui16 mixer?
Ben erg benieuwd naar de afstand die ik betrouwbaar kan overbruggen tussen de iPad en de mixer.....
Doet het leuk voor feestjes met een DJ en een kleine openingsspeech. Helaas stopt de wifi er mee zodra de zaal vol is, ook als je met de iPad naast de mixer staat. Daar sta je dan met een microfoon in de mute terwijl de opdrachtgever hoopvol wacht tot je het oplost. ashamed :$ Net als Tom wil ik graag een fysiek ding aan kunnen raken als de iPad even geen zin heeft.
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 30-10-2024
3-1-2016 17:57

Jadjong schreef:

DJ Snuf schreef:

Ik heb er inmiddels eentje aangeschaft, binnenkort maar eens aan de tand gaan voelen.
Ben erg benieuwd naar de afstand die ik betrouwbaar kan overbruggen tussen de iPad en de mixer.....
Doet het leuk voor feestjes met een DJ en een kleine openingsspeech. Helaas stopt de wifi er mee zodra de zaal vol is, ook als je met de iPad naast de mixer staat. Daar sta je dan met een microfoon in de mute terwijl de opdrachtgever hoopvol wacht tot je het oplost. ashamed :$ Net als Tom wil ik graag een fysiek ding aan kunnen raken als de iPad even geen zin heeft.
Ik zeg: X32rack. Ingeval van nood heb je nog steeds een scherm en een fader. En de X32rack is ook als stagebox bruikbaar bij een X32. Wat duurder, maar veel meer mogelijkheden.
't is maar een hobby...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 25-10-2024
3-1-2016 18:06

Jadjong schreef:

DJ Snuf schreef:

Hier kan ik even niet volgen. Is dat een hypothetische situatie of is dit iets wat jou regelmatig overkomt/overkomen is?
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
3-1-2016 18:39
koop maar eens een scanner welke de activiteit op de wifi frequenties kan laten zien,
je zal je rot schrikken in een zaal met 300 mensen shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 25-10-2024
3-1-2016 19:11
Ik snap nu wat je bedoeld ja. Maar ik weet nog steeds niet of bovenstaand nu een hypothese is of iets dat regelmatig ervaren word. Ik snap ook dat mensen voor de zekerheid van een fysiek bedieningsorgaan kiezen tegenover een aanraakscherm en draadloze verbinding. Maar is de betrouwbaarheid nu echt zo ruk als hier word afgeschilderd?
Free beats!
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
3-1-2016 20:00
Tja, een touchinterface reageert toch minstens 1 op 10 keer niet zoals ik het had bedoeld... lijkt me niet handig voor iets dat live gebeurt?
Niet goed, wel hard!
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 30-10-2024
3-1-2016 20:16

Hollender schreef:

Ik snap nu wat je bedoeld ja. Maar ik weet nog steeds niet of bovenstaand nu een hypothese is of iets dat regelmatig ervaren word. Ik snap ook dat mensen voor de zekerheid van een fysiek bedieningsorgaan kiezen tegenover een aanraakscherm en draadloze verbinding. Maar is de betrouwbaarheid nu echt zo ruk als hier word afgeschilderd?
Als je op een ipad oid een fader loslaat is het verdomd moeilijk om deze blind weer vast te pakken. Dat is voor mij dé reden om fysieke faders te willen.

WiFi in live omgeving werkt niet als je tussen het publiek staat met een router/AP op afstand. Ik heb verschillende routers/APs getest (Apple, Draytek, Dlink, Fritz, ...), maar geen van alle zijn ze 100%: de verbinding valt altijd wel een keertje even weg en dan hakkelen de faders ed. Dat gebeurt al met enkele tientallen menseb publiek. WiFi kun je - naar mijn mening - alleen op het podium gebruiken (router/AP+ipad op het podium evt met richtantenne) of als extra scherm/bediening bij FOH (met router/AP bij FOH met CAT kabel naar podium). Maw: er zal altijd een kabel tussen podium en FOH liggen.

De enige toepassing voor de Xair mixertjes ed vind ik oefenruimtes of bandjes/duos die de bediening zelf vanaf het podium(pje) doen. Ik durf geen serieuze klus met alleen ipad te doen. Voor mij is de ipad alleen een hulpmiddel om de monitormix te doen zonder heen en weer te rennen tussen podium en FOH. En de ipad + X32core is mijn backup voor het geval mijn X32 er mee stopt.
't is maar een hobby...
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
3-1-2016 21:23

Hollender schreef:

Hier kan ik even niet volgen. Is dat een hypothetische situatie of is dit iets wat jou regelmatig overkomt/overkomen is?
Dit is een eigen ervaring. Wifi (ook die interne van Soundcraft) stopt er mee als het gezellig wordt in de zaal, wanneer ze stoppen is afhankelijk van de wifichip en hoeveel mensen er zijn.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)