Forum > Licht

LED parren met goede licht kwaliteit

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
27-11-2006 20:03
*Gaap*

Aangepast. Nu wel naar je zin?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-11-2006 20:11

DeMennooos schreef:

*Gaap*

Aangepast. Nu wel naar je zin?
Was niet persoonlijk bedoeld EN niet negatief over de PixelParren, want ik weet maar al te goed dat deze nog steeds niet zijn geevenaard in kleurechtheid en lichtopbrengst. Kwaliteit is ook tiptop in orde.

Echter worden de China-artikelen te snel op een hoop gegooid, en heb ik diverse LED-armaturen voorbij zien komen, nog niet hier direct te verkrijgen, die angstvallig in de buurt komen qua lichtopbrengst en kleurechtheid. Zodra hier meer info over beschikbaar is zal ik 't direct posten.
Light Image
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
27-11-2006 20:17
Was niet persoonlijk bedoeld EN niet negatief over de PixelParren
Dan zijn we daar alvast over eens wink ;)

Dat de Chinezen hard aan het werk zijn met LED en proberen de Westerse kwaliteit te benaderen of te overtreffen weet ik. Ben dagelijks bezig met China en de rest van de wereld sneaky :V.

Feit is en blijft dat ze het goedkoop willen blijven doen en daardoor concessies blijven doen op delen van de kwaliteit.
Aan de andere kant willen ze voor gaan lopen op de Westerse producten en kiezen dan voor LEDs waarvan hier reeds bekend is dat het beter is om er nog mee te wachten omdat er bijvoorbeeld problemen zijn met warmte en de afvoer ervan. Ook LEDs worden warm razz :p

Maar goed, ik ben wel benieuwd met welke PAR je bedoelt dus laat maar horen als die er is...
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
27-11-2006 21:58
Hmmm, ik geef toe zo'n Pixelparretje geeft meer licht dan ik had verwacht (dat mag ook wel voor de prijs dat zo'n dingetje kost shocked 8O ) Maar de laatste keer dat ik bij een collega drive-in een setje led parretjes zag (dat waren overduidelijk als ik je filmpjes zie geen Pixelparren) Het lijkt me daarom ook niet meer dan rechtvaardig om te zeggen dat een Showtec LEDpar niet opkan tegen een 500W par56.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-11-2006 23:54

timcooijmans schreef:

Het lijkt me daarom ook niet meer dan rechtvaardig om te zeggen dat een Showtec LEDpar niet opkan tegen een 500W par56.
Dat is eigenlijk niet wat de OP vraagt, hij zoekt immers iets wat meer licht geeft dan de Showtec.

In Frankfurt waren vele oplossingen te zien, die kwa lichtopbrengst beter zijn. Enige die mij bijgebleven is en die indruk heeft gemaakt is de JB-Lightning Varyled Moving Head.
(niet verwarren met JB Systems) Dit model Led armatuur was ook "los" te zien bij andere aanbieders.

De "losse" armatuur heeft echter niet mijn aandacht getrokken daar parren niet mijn "basis licht" vormen.
Ik weet wel dat voorlopig alle units die meer licht geven dan de bekende showtec / eurolite (e.a.)een stuk duurder zijn.

Martin.
kvm entertainment
BmanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-10-2006
Laatste: 5-6-2007
Berichten: 4
28-11-2006 08:32

KVM schreef:

timcooijmans schreef:

Het lijkt me daarom ook niet meer dan rechtvaardig om te zeggen dat een Showtec LEDpar niet opkan tegen een 500W par56.
Dat is eigenlijk niet wat de OP vraagt, hij zoekt immers iets wat meer licht geeft dan de Showtec.
Trouwens, het is hier al meer maals gezegd op het forum over die Showtec LEDparren.
Ik vraag mij wel af of die LEDparren van Showtec wel de moeite kunnen zijn om op een slaapkamer te gebruiken omdat iedereen steeds bezig is deze te vergelijken bij een drive-in?
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
28-11-2006 08:45
Ik vraag mij wel af of die LEDparren van Showtec wel de moeite kunnen zijn om op een slaapkamer te gebruiken omdat iedereen steeds bezig is deze te vergelijken bij een drive-in?
Nou is dit natuurlijk ook een drive-in/live forum en in de vraagstelling stond niet dat het voor iets anders dan drive-in/live bedoelt was.
Voor een slaapkamer zijn de Showtec LEDparren prima te gebruiken.
Al moet ik wel zeggen dat ik dan eerder naar opbouw-/inbouw modules ging kijken. Zijn wat subtieler kwa effect in een toch relatief kleine ruimte.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-11-2006 12:01

Bman schreef:

Ik vraag mij wel af of die LEDparren van Showtec wel de moeite kunnen zijn om op een slaapkamer te gebruiken omdat iedereen steeds bezig is deze te vergelijken bij een drive-in?
In de slaapkamer prima, een drive-in of lichtverhuurder zal deze spot bekijken als vervanger voor zijn (b.v. 300 of 500watter) par 56 spot, en dat is het niet.

Zowel de Par 56 als de Par 64 maken gebruik van 153 LED's. (de output is gelijk).

De "nieuwe" generatie par units maken gebruik van 24 (1watt LED's), die geven meer licht maar zijn ook een stuk duurder.par64 of Studiobeam

Het zit hem dus niet alleen in het aantal LED's wat gebruikt word, maar ook het soort LED.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)