tweeters kapot
(28 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
| DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 11-12-2025 Berichten: 13524 | 27-8-2005 20:14 |
| Aaaah... Ik had te snel gelezen en AX-15 gelezen. Vandaar m'n relaas (want bij de AX ben ik nog GEEN opgeblazen HF drivers tegen gekomen). Excuus. | |
| -- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
| TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 29-8-2005 17:29 |
Dré schreef: En gezien de huidige prijzen van dit soort kastjes (DSP based speaker processors) zou eigenlijk IEDEREEN dat moeten doen (ook bij budget speakers). Zijn we gelijk de discussie over opblazen kwijt.De enige vrees die ik heb is dat de mid-speakers door het toepassen van compressie het ooit eens zullen begeven. TCMC | |
| TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 29-8-2005 18:31 |
1 x bewerkt. Laatst door TCMC op 4-9-2005 09:08 dynafan schreef: Uiteraard is de gebruiker de belangrijkste schakel in een versterking! Ik wil helemaal niet generaliseren, en ik zeg absoluut niet dat DAP slecht is, maar ik blijf toch van oordeel dat ze sneller kapot zullen gaan als een EV of een JBL. Met welke versterkers werk je? (begin nu niet te zagen over de prijs, want ik weet dat JBL en EV zowat het 10voudige kost van DAP, en dat je dan ook meer moet verwachten) Ik heb 2x P-1600 aangeschaft, omdat deze relatief gezien het ruimtste in de koeling en voeding zit. Helaas verdient deze versterker geen schoonheidsprijs met het mechanische ontwerp. Alle transistorren op een kluit geeft een hotspot effect, waardoor de koeling niet optimaal is. Gelukkig is de koeling wel voldoende. M.i. mocht er zelfs per eindtrap nog een extra transistorpaartje bij, en dat ga ik binnenkort ook eens doen. Je hebt bij DAP inderdaad vele prijsklassen, waarvan het meeste tegen het midden segment aanhikken. Juist in die groep moet je erg goed uitkijken. De MC-reeks wil ik nog niet gratis hebben omdat ik deze gewoonweg beroerd vind klinken. Ook specs neem ik met korrels zout, soms te weinig, vaak te veel. Mijn oude PR-115B subwoofers werden voor 200 Watt aangegeven. Ik heb 4 jaar lang inderdaad 600 Watt toegevoerd. Ander geval is de AX-15B die bij 450 Watt het echt voor gezien houd, tenminste wat onvervormde geluidsweergave betreft (Xmax). EV is inderdaad een van mijn favoriete merken, en vaak (ligt aan de DJ) klinkt het ook heel leuk. JBL heeft ook lagere budget systemen (JRX) en dat valt ook wel horen. Mijn idee is wat je er voor betaalt, en niet zozeer het merk. Voor de rest is het ook een smaak kwestie en wat je wilt besteden. TCMC | |
| KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 29-8-2005 18:41 |
dynafan schreef: zeg absoluut niet dat DAP slecht is, maar ik blijf toch van oordeel dat ze sneller kapot zullen gaan als een EV of een JBL.Blijkbaar wil jij alleen je eigen mening horen. de EON reeks beter dan menig andere brol van Mackie, RCF, DAP, en noem maar op Toe maar meneer heeft er verstand van.Ooit zo'n EON gereconed? misschien is het dan opgevallen dat de 15" en de hoorn uit 1 gedeelte bestaan? (het hele voorfront !) Ik ben van meerdere merken dealer geweest, de ene box zal geluidstechnisch beter zijn dan de andere, kwestie van smaak en voor sommige gekoppeld aan budget.Maar om het de naam "brol" te geven...... Martin. | |
| kvm entertainment | |
| DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 11-12-2025 Berichten: 13524 | 4-9-2005 00:32 |
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond. Helaas hebben ook een paar informatieve posts eraan moeten geloven. | |
| -- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
| GateWayStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-4-2003 Laatste: 1-4-2010 Berichten: 221 | 25-4-2006 21:53 |
| dus de tweeters van een a-15 gaan sneller kapot dan die van de nieuwere ax reeks ? misshcien er dan toch eens aan denken om alles van de a reeks te verkopen en eens nieuwe toppen te gaan kopen ax-15 dan ? | |
| TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 26-4-2006 07:44 |
GateWay schreef: dus de tweeters van een a-15 gaan sneller kapot dan die van de nieuwere ax reeks ?misshcien er dan toch eens aan denken om alles van de a reeks te verkopen en eens nieuwe toppen te gaan kopen ax-15 dan ? TCMC | |
| HR SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2005 Laatste: 13-3-2017 Berichten: 347 | 26-4-2006 08:26 |
| Ik heb ook eens een setje A-15's gekocht met kapotte hoogdrivers. Deze kon ik vanwege dit euvel voor een hele leuke prijs kopen. Ik heb hier toen van Tonsil de GTC12 - 19/100 ingezet. Deze had ik liggen ( hoofzakelijke reden om hem te plaatsen ) en deze hoogdriver heeft alreeds vanaf 2000hz een redelijk vlak lopende karakteristiek, iets dat redelijk goed aansluit bij de x-over freq. van 1800Hz.Enige nadeel is dat de Tonsil hoogdriver wel nadrukkelijk aanwezig was ( 105 db 1W/1m ) en vooral bij lagere volumes wat geknepen moest worden. Qua geluid overigens was dit een zeer goed alternatief en ook de belastbaarheid ligt voor deze driver zeer hoog, en dat ook nog eens tegen een leuke prijs. Ik was hier erg tevreden over en hoop dat je hier iets aan hebt. | |
| Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen. | |
| GateWayStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-4-2003 Laatste: 1-4-2010 Berichten: 221 | 26-4-2006 09:20 |
| kan ik zo een 3 dB verzwakker netwerk niet zetten voor men tweeters die er nu in zitten ? want ik hbe nog een aantal recone setjes liggen voor deze en het is dus te zot om de tweeters te vervangen als ik er nog 4 recones voor heb liggen. ik ben laatst ergens zo een verzwakker schema tegen gekomen maar kweet niemeer waar, maar kga nog even zoeken hier opt forum. of ken je de link zo ? @ hr sound, ik heb momenteel nog recones liggen, maar als deze erdoor zijn zal ik zeker eens naar jouw alternatief kijken | |
| DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 11-12-2025 Berichten: 13524 | 27-4-2006 12:39 |
TCMC schreef: GateWay schreef: dus de tweeters van een a-15 gaan sneller kapot dan die van de nieuwere ax reeks ?misshcien er dan toch eens aan denken om alles van de a reeks te verkopen en eens nieuwe toppen te gaan kopen ax-15 dan ? Overigens zijn de recones voor de A-reeks nog gewoon te krijgen (en nog betaalbaar ook). Dus waarom iemand er een Tonsil in zette ontgaat mij volledig... | |
| -- Pardon my French, I'm Dutch -- |