Forum > Newbie Forum

Beginnersinformatie DMX en Licht

(276 reacties. Pagina 13 van 28)
Moderator(s): Dré
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
2-8-2006 22:01
Atomic van martin. Eigenlijk niet van mij maar van mijn baas.
account op verzoek stoptgezet
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-8-2006 01:41

Douwe schreef:

Wie wil er eigenlijk midi gebruiken om een lichtshow te runnen? Heb er zelf wel eens mee geknutseld maar verdomt moeilijk.
Ik ken er genoeg, denk o.a. maar aan bands.
Midi is niet extreem moeilijk, als je een geluidsmodule kan aansturen en programmeren, kan je een lichtunit ook mee laten lopen.

De goedkope tafeltjes zijn echter heel beperkt in het midi gebeuren. Wil je het uiterste op midi gebied eruit halen moet je al snel aan een wat duurdere tafel denken.
Enig voordeel kan ook zijn: de midi data dump, daarmee kan je namelijk een back-up van je tafel maken.

Martin.
kvm entertainment
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1139
3-8-2006 18:28

J.C. Sound & Light schreef:

Atomic van martin. Eigenlijk niet van mij maar van mijn baas.
Bij eigenlijk alle bedrijven waar ik voor werk worden Atomics met een eigen lijn voorzien van DMX, kijk je kunt het altijd proberen om het op 1 lijn te prutsen maar als je een DMX storing hebt weet je nu waar het waarschijnlijk aan ligt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
3-8-2006 18:53
In de discotheek waar ik nu werk hangt de atomic al tijden op één lijn met de rest van de apparatuur. Gaat prima zo, geen idee waarom het niet zou moeten werken. Het maakt toch allemaal gebruik van hetzelfde protocol? En zeker bij een relatief dure strobe als die van Martin mag je toch verwachten dat deze geen DMX-problemen veroorzaakt.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1139
3-8-2006 18:59
Wat ik denk is dat bij de grotere bedrijven, waar genoeg bekabeling aanwezig is. De regel "Better save then sorry' geld. Kijk het hoeft niet altijd, en zeker bij de duurdere strobes, voor vervuiling op je DMX netwerk te zorgen maar als je net een stuk of 30 fixtures hebt opgehangen en bekabeld, dan wil je wel graag dat het werk.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1139
3-8-2006 19:06

KVM schreef:

Ik ken er genoeg, denk o.a. maar aan bands.
Midi is niet extreem moeilijk, als je een geluidsmodule kan aansturen en programmeren, kan je een lichtunit ook mee laten lopen.
Martin.
Je zal wel gelijk hebben heb me er zelf ook niet echt in verdiept. Wat ik me wel afvraag wordt de show dan na een poosje en beetje saai. Het is toch ons werk om er een show van te maken en om het publiek te "entertainen" of niet?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
3-8-2006 19:50
Vandaag met de importeur gebeld en deze zegt dat dit de grootst mogelijk onzin is en wanneer een stroboscoop stoort op de rest van de dmx lijn. De stroboscoop niet goed is en deze terug moet worden gestuurd.

De beste man garandeerde zelfs dat wanneer het gebeurde ik de martin zo kon omruilen.

Dr kracht waarmee de stroboscoop wordt aangestuurd wordt op gebouwd in grote condensatoren. Door deze te ontladen krijg je de lichtflits. De dmx zorgt er alleen voor dat ze ontladen worden dit kan o pgeen mogelijk wijze gestoord worden door de ontlading.

De man vroeg waar je deze wijsheid vandaan hebt. Want mogt het werkelijk zo zijn dan is hij erg benieuwd naar de achterliggende gedachte.
account op verzoek stoptgezet
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1139
3-8-2006 20:03
Ik doe aleen wat de tekening zegt. In sommigge gevallen als je een hoop strobes hebt lijkt het me alleen handig aangezien je de Martin met dipswitches moet adreseren. heb zelf ook regelmatig gesmokkeld scheelt een hoop tijd.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
3-8-2006 20:08
? dat snap ik niet.

Dus je neemt een tweede kabel omdat je anders moeilijk moet doen met dipswitches?

Of begrijp ik je verkeerd?

En welke tekening is dat dan precies, dan zal ik hem die een toezenden.
account op verzoek stoptgezet
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 1139
3-8-2006 20:15

J.C. Sound & Light schreef:

? dat snap ik niet.

Ik ook niet

Dus je neemt een tweede kabel omdat je anders moeilijk moet doen met dipswitches?
Ja want vind je zelf ook niet dat adress 143 moelijker is dan adress 1
En welke tekening is dat dan precies, dan zal ik hem die een toezenden.En met de tekening bedoel ik de verschillende tekeningen per show
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)