Forum > Geluid

Ecler HAK320

(81 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
17-12-2003 17:44
mmmm interesant. Ik ben van plan een TC electronics M300 te kopen. Gaat dit dan goed werken met mn HAK send/return. Op de M300 kan zowel wet/dry als input regelen. dan zou je toch de input wat lager kunnen doen?

later!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
17-12-2003 19:26
www.tcelectronic.com/media/M_300_US_rev3.2.pdf
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
18-12-2003 00:21
thanx dré wink ;) die heb ik al 2x doorgelezen en "officieel" moet t kunnen, maar omdat er zoveel problemen zijn. maar t zou toch moeten kunnen, en mocht je die boost krijgen zou je dit toch kunnen corigeren dmv input?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-12-2003 10:41
Als je de TC op "dry" zet zal de output geen origineel bevatten en zal er dus geen "boost" plaatsvinden. Als je een effect(bak) hebt die geen "dry" signaal kan leveren dan is het beter de effectbak "in-line" te plaatsen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
18-12-2003 15:24

Dré schreef:

Als je de TC op "dry" zet zal de output geen origineel bevatten en zal er dus geen "boost" plaatsvinden. Als je een effect(bak) hebt die geen "dry" signaal kan leveren dan is het beter de effectbak "in-line" te plaatsen.
dus stel ik zet de TC helemaal op dry (geen boost) dan kan ik met session input op hak(de return) de wet en dry regelen?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-12-2003 10:48

Turntablist Vlex schreef:

dus stel ik zet de TC helemaal op dry (geen boost)
Boost is het gevolg van fout gebruik en geen feature of instelling!
dan kan ik met session input op hak(de return) de wet en dry regelen?
De output van het effect laat je terugkomen op de mix (rechtstreeks binnenkomen op de mixer z'n interne bus). En daarom MOET het signaal ook vrij zijn van het origineel (anders zou je een lus krijgen dus dus een opeenstapeling van signaal (ook wel eens kromweg "boost" genoemd ;-))

Staat overigens ook in de handleiding: www.eclerdjdivision.com/download/hak320.pdf
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
19-12-2003 12:50

Dré schreef:

Turntablist Vlex schreef:

dus stel ik zet de TC helemaal op dry (geen boost)
Boost is het gevolg van fout gebruik en geen feature of instelling!
dan kan ik met session input op hak(de return) de wet en dry regelen?
De output van het effect laat je terugkomen op de mix (rechtstreeks binnenkomen op de mixer z'n interne bus). En daarom MOET het signaal ook vrij zijn van het origineel (anders zou je een lus krijgen dus dus een opeenstapeling van signaal (ook wel eens kromweg "boost" genoemd ;-))

Staat overigens ook in de handleiding: www.eclerdjdivision.com/download/hak320.pdf
ok maar als je dus de effectbak op wet moet hebben staan, omdat je anders boost krijgt. en m terug moet laten komen op de mix, kan je dus helemaal nix aanpassen aan effect? sad :(

maar er was hier iemand op het forum die m terug liet komen op de sesion, en op deze manier kan je dus toch het een en ander aanpassen aan hoeveelheid wet, maar meer dry komt er nooit in.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-12-2003 13:07

Turntablist Vlex schreef:

ok maar als je dus de effectbak op wet moet hebben staan, omdat je anders boost krijgt. en m terug moet laten komen op de mix, kan je dus helemaal nix aanpassen aan effect? sad :(
Ik denk dat je het nog steeds niet helemaal snapt.

Je stuurt een signaal naar de effectbak toe.

De uitgang van de effectbak bevat het bewerkte signaal PLUS het originele signaal als het effect op WET staat EN DUS in-line geplaatst MOET worden met de rest van je spullen

OF

De uitgang van de effectbak bevat ALLEEN het bewerkte signaal (dus NIETS van het originele signaal) als het effect op DRY staat en DUS teruggevoerd wordt om TOEGEVOEGD te worden aan het totaalsignaal.

Bij sommige DJ effectbakjes wordt de betekenis van WET en DRY helemaal verklooid doordat ze DAAR met "wet" bedoelen "effect aan" en met DRY bedoelen "effect uit". MAAR... Dat zijn stuk voor stuk effectbakjes die PER SÉ IN LINE geplaatst moeten worden (omdat ze ALTIJD het originele signaal op de output zetten). In het geval van de TC (een merk dat precies weet waar het mee bezig is) is dit gelukkig niet aan de orde. Daar weten de ontwerpers wel hoe fikkie hoort te heten.
maar er was hier iemand op het forum die m terug liet komen op de sesion, en op deze manier kan je dus toch het een en ander aanpassen aan hoeveelheid wet, maar meer dry komt er nooit in.
Natuurlijk KUN je de session daarvoor gebruiken MAAR de juiste is de MIX aansluiting.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Turntablist VlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2002
Laatste: 11-5-2005
Berichten: 38
19-12-2003 14:53

Dré schreef:

Turntablist Vlex schreef:

ok maar als je dus de effectbak op wet moet hebben staan, omdat je anders boost krijgt. en m terug moet laten komen op de mix, kan je dus helemaal nix aanpassen aan effect? sad :(
Ik denk dat je het nog steeds niet helemaal snapt.

Je stuurt een signaal naar de effectbak toe.

De uitgang van de effectbak bevat het bewerkte signaal PLUS het originele signaal als het effect op WET staat EN DUS in-line geplaatst MOET worden met de rest van je spullen

OF

De uitgang van de effectbak bevat ALLEEN het bewerkte signaal (dus NIETS van het originele signaal) als het effect op DRY staat en DUS teruggevoerd wordt om TOEGEVOEGD te worden aan het totaalsignaal.

Bij sommige DJ effectbakjes wordt de betekenis van WET en DRY helemaal verklooid doordat ze DAAR met "wet" bedoelen "effect aan" en met DRY bedoelen "effect uit". MAAR... Dat zijn stuk voor stuk effectbakjes die PER SÉ IN LINE geplaatst moeten worden (omdat ze ALTIJD het originele signaal op de output zetten). In het geval van de TC (een merk dat precies weet waar het mee bezig is) is dit gelukkig niet aan de orde. Daar weten de ontwerpers wel hoe fikkie hoort te heten.
maar er was hier iemand op het forum die m terug liet komen op de sesion, en op deze manier kan je dus toch het een en ander aanpassen aan hoeveelheid wet, maar meer dry komt er nooit in.
Natuurlijk KUN je de session daarvoor gebruiken MAAR de juiste is de MIX aansluiting.
ik snap(te) t idd nog neit helemaal.

wat houd in-line nou precies in.

en TC weet dus waar ze mee bezig zijn (das erg fijn om te weten) als ik deze dus gewoon op mn effect send/return zet dan gaat dit goed?

(ik voel me dom razz :p )

bedankt!'
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-12-2003 15:15
In line: Een tuinslang staat "in-line" met de kraan en de sproeikop. Haal de slang weg en er komt geen water meer uit de sproeikop.

Een mixer staat "in-line" met je draaitafel en je versterker. Haal de mixer weg en je hebt geen geluid meer.

In line: In serie met.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)