Showtec Kanjo 60 issues
(5 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
| KlaasWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2026 Laatste: 16-5-2026 Berichten: 1 | 13-5-2026 08:51 |
| Hallo, Allereerst alvast dank voor het meedenken bij deze nieuweling op het forum. Mocht ik per abuis iets vergeten of verkeerd hebben gepost, laat het gerust weten. Het probleem, ik heb zonder al teveel voorkennis 4x Showtec Kanjo 60 tweedehands gekocht. Hiervan werken er 2, 1 zou de LED kapot van zijn en 1 was zo dood als een pier (enkel een fan, geen beweging, geen LED, geen actief scherm) Nu heb ik van de 3e lamp de LED vervangen, echter geen resultaat. Het bleek niet de LED te zijn, want de 'kapotte' LED bleek het bij een andere lamp gewoon te doen. Nu komt het vreemde, de uitgaande spanning voor de LED poort op het mainboard in de arm, geeft bij werkende lampen 30v. Bij de lamp waarin de LED niet werkt maar 9v. De algemene ingaande spanning op het mainboard is wel hetzelfde bij beide lampen. Iemand enig idee wát het kan zijn? Overigens het is het V1 Board, dus 7 connectoren. Duizendmaal dank voor het meedenken! Groet, Klaas | |
| JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 20-5-2026 Berichten: 2113 | 13-5-2026 10:12 |
| Hallo Klaas, Allereerst welkom! Ik ken deze specifieke lampen niet, wat foto's zijn handig om mee te beginnen. Je kunt hier niet rechtstreeks foto's uploaden, doe dat bijvoorbeeld via nl.imgbb.com, hier kun je meteen kiezen voor "BB-code" insluitcode, die plak je dan gewoon hier tussen de tekst, dan krijg je zoiets: ![]() Je kunt denk ik het best beginnen met onderdelen onderling uitwisselen om uit te zoeken wat er precies kapot is. Het helpt dan als je 3 kleuren stiften of stickertjes gebruikt om de onderdelen te markeren als "verdacht", "werkend" en "defect". Als je dat gedaan hebt, kun je daarna je bevindingen hier terug melden, zodat we samen kunnen kijken of de dingen die uiteindelijk defect blijken te repareren of vervangen zijn. Succes! Groeten, Joep | |
| Niet goed, wel hard! | |
| DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 20-5-2026 Berichten: 13444 | 13-5-2026 23:11 |
| Als je meerdere spots hebt is de truc van het wisselen van onderdelen eentje die je in de meeste gevallen niets kost (er is natuurlijk altijd een kans dat de defecte kop een gewisseld werkend onderdeel sloopt). Mede hierom zou ik het 4e apparaat (die het dus compleet niet doet) gebruiken om bijvoorbeeld de driver uit te wisselen (zit in de arm van de Kanjo 60). www.new-line.nl/nl/onderdelen-licht/showtec-sphk432-69699.htm of www.new-line.nl/nl/onderdelen-licht/showtec-sphk432a-79855.htm Als een spot helemaal niks doet dan is het vrijwel altijd de voeding die naar z'n grootje is. Pas bij dat onderdeel wél op met verwisselen (en verwissel alleen indien eventuele sluitingen zijn verholpen). www.new-line.nl/nl/onderdelen-licht/showtec-sphk417-69713.htm | |
| -- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
| JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 20-5-2026 Berichten: 2113 | 14-5-2026 08:10 |
Haha dus het is stiekem geen 60W, de voeding doet blijkbaar maximaal 56W, waarvan de driver ook nog wel wat zelf opsnoept Altijd maf hoe men dan in de marketing schermt met het nominale vermogen van de LED maar het vervolgens technisch zo afstelt (begrijpelijk voor warmte ontwikkeling en levensduur) dat deze nooit bereikt wordt... | |
| Niet goed, wel hard! | |
| TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 20-5-2026 Berichten: 9494 | 14-5-2026 08:36 |
| nah zo bijzonder is dat niet, we zien dat (nog steeds) bij lasers, maar ook waar je het minder zou verwachten bij bijvoorbeeld luidsprekers. Ik heb voorbeelden van kasten die 500watt zouden zijn, maar als je ze dan openmaakt, zit er een 400 watt basspeaker en een 100 watt hoge tonen speaker in, bij elkaar opgeteld kom je dan uit op 500 watt volgens de redenatie van de marketing van de speaker...... | |
| Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
| DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 20-5-2026 Berichten: 13444 | 15-5-2026 09:15 |
Joepurlings schreef: Haha dus het is stiekem geen 60W, de voeding doet blijkbaar maximaal 56W, waarvan de driver ook nog wel wat zelf opsnoept Altijd maf hoe men dan in de marketing schermt met het nominale vermogen van de LED maar het vervolgens technisch zo afstelt (begrijpelijk voor warmte ontwikkeling en levensduur) dat deze nooit bereikt wordt... | |
| -- Pardon my French, I'm Dutch -- |