Forum > Geluid

Pioneer XDJ-RX2 hoofdtelefoonaansluiting

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
4-1-2022 17:37
Bij de XDJ-RX2 wil de hoofdtelefoonaansluiting nog wel eens sneuvelen.
Dit komt omdat de print van zeer slechte kwaliteit is, de aansluiting raakt los van de print, en dan is het klaar.

Het bewuste printje is wereldwijd notorisch slecht leverbaar sad :(

Samen met Dré heb ik een oplossing hiervoor ontwikkeld.
Je hebt slechts 2 1K weerstandjes nodig, een soldeerbout en een paar stukjes installatiedraad.
Half uurtje gefrot en het werkt weer, en veel beter dan het ooit geweest is.
Ik heb het op mijn facebook pagina neergezet met alle foto's en een schema.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
5-1-2022 13:08
Waar Corona al niet goed voor is.
wink ;)
Free beats!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2057
5-1-2022 14:52
De printplaatkwaliteit van Pioneer is inderdaad om van te huilen, ik heb zelf een XDJ-R1, waarbij de 2 hoofdprinten elk op minstens 20 sporen door waren.
Met de schema's en heel wat bruggetjes uiteindelijk toch nog werken gekregen gelukkig.
Enkelzijdige kartonnen printjes, die zie je in aliexpress prullen niet eens meer shut up :X
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit goedkoper is, in de XDJ-R1 was de helt van de componenten wel een 0 ohm SMD of een op maat gemaakte doorverbinding.

Ik zou overigens overwogen hebben het hele printje te vervangen of een meer mechanische bevestigde aansluiting te monteren, maar deze fix werkt inderdaad ook prima. Als de mute schakeling je niet interesseert (vraag me sowieso af waarom deze er is en pas helemaal op het eind op dit printje zit), blijft er weinig over.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
5-1-2022 15:52
het printje zit in een metalen beugel, die behoorlijk stevig op het chassis weer vast zit, en de belasing van de ingang zit met een moer op het metalen beugeltje vast
Rechtonder op deze foto kan je het goed zien.

De belasting komt niet meer op de print want de kabels en weerstandjes zitten rechtstreeks op de 6,3 jack vast.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)