Forum > Algemeen Forum

Facebook

(48 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
15-8-2020 05:12
Hulde Dré!
Ik heb zelfs geen Facebook en ik denk niet dat ik het ooit gemist heb.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
15-8-2020 10:02
hier in Spanje is het wel vrij belangrijk als je een beetje wilt weten wat er speelt in de local community.
Dus tja, ik heb 1,5 jaar geleden ook maar een account aangemaakt ashamed :$
Maar het onzin gehalte is idd best wel hoog.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
15-8-2020 11:25
Het onzingehalte is nog het minste van je probleem. Zoals Dré al aangaf is er een veel groter probleem wat betreft privacy en censuur. Door bepaalde inhoud te boycotten of juist te promoten kun je de mening van ontzettend veel mensen beïnvloeden. Daarbij is de informatie die ze over jou, je "vrienden" en interesses verzamelen enorm waardevol. En dan bedoel ik niet alleen financieel. Stel je eens even voor wat voor schat aan informatie hier voor het oprapen ligt voor bijvoorbeeld inlichtingendiensten.
Gelukkig doet Facebook er niets mee...
sneaky :V
Free beats!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
20-9-2020 00:56

Hollender schreef:

Het onzingehalte is nog het minste van je probleem. Zoals Dré al aangaf is er een veel groter probleem wat betreft privacy en censuur. Door bepaalde inhoud te boycotten of juist te promoten kun je de mening van ontzettend veel mensen beïnvloeden. Daarbij is de informatie die ze over jou, je "vrienden" en interesses verzamelen enorm waardevol. En dan bedoel ik niet alleen financieel. Stel je eens even voor wat voor schat aan informatie hier voor het oprapen ligt voor bijvoorbeeld inlichtingendiensten.
Gelukkig doet Facebook er niets mee...
sneaky :V
Wij zitten in hetzelfde schuitje als Tom, locale overheden communiceren vaak alleen via Facebook.
Hoe gevaarlijk het gebruik is heb je natuurlijk zelf in de hand.
Ik post nooit wat en om je eerlijk de waarheid te zeggen, check ik het wel elke dag, maar heb ik van de 134 vrienden, maar 2 vrienden die dagelijks onzin posten. De rest is al lang gestopt met facebook. Het is een soort eindeloze reclame website geworden.
Tijdens de de corona nog wel veel geklaag van de mede ondernemers, maar die zijn er inmiddels ook mee gestopt, waarschijnlijk omdat er niets nieuws onder de zon is en niemand het meer leest.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 694
20-9-2020 09:13
ik doe er niet aan mee vanwege 1 ding: sinds whatsapp en fb onder 1 hoedje zitten loop je n serieus risico dat jouw klanten en concullegas die in dezelfde contactenlijstjes in telefoons staan via facebook vriendschapsvoorstellen ontvangen...

(ja dat gebeurt echt!!! toen ik n bevriende collega uit de buurt in mijn FB zette kreeg ik gelijk een hele berg vriendschapsvoorstellen van allerlei horecamensen, musici enz. die hij in zijn whatsapp contacten heeft.. en hij n berg vd mijne.
Dus als je graag al je contacten/werkrelaties wilt delen met de rest vd wereld veel succes, maar ik doe er niet aan mee)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
20-9-2020 10:15
Als jij goed werk levert voor een fatsoenlijke prijs,
dan denk ik dat er niets aan de hand is dat je collega's weten voor wie je werkt.
Als je relaties zo makkelijk van leverancier wisselen,
dan zijn het al niet al te beste relaties, die vaak meer schade dan goed doen.

Ik heb vanaf het begin altijd al mijn klanten (mits ze er akkoord mee gingen) op een referentie lijst gezet.

Wat ik precies bij deze klanten deed, varieerde, van het simpelweg instellen van zaken, adviezen geven (second opinion), tot complete installaties.
En tuurlijk kreeg ik af en toe van klanten te horen dat ze benaderd waren.
Maar ("we blijven wel bij jou hoor") goede, eerlijke klanten zijn niet zo gediend van deze manier van klantenwerving.
En de klanten die dat wel zijn, had ik liever niet als klant, zonder van mijn energie.
Je bouwt in de loop van soms tientallen jaren een relatie op die vaak verder gaat dan een standaard zakelijke relatie.

Wel moet je als bedrijf kunnen accepteren dat er verloop is,
20% per jaar ongeveer.
Er zijn altijd mensen die denken dat het gras groener is aan de andere kant.
Waarvan de meesten na een paar jaar toch weer terug kwamen laugh :D
ook vallen er klanten weg vanwege beëindiging, of bijvoorbeeld wisseling van de wacht.
Dus het binnenhalen van nieuwe klanten is heel essentieel, anders loop je leeg.
Als je wat langer meedraait, krijg je meestal van bestaande klanten ook klanten toegeschoven.
Dankzij dit netwerk heb ik de laatste tien jaar eigenlijk helemaal niets meer aan marketing hoeven te doen happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
20-9-2020 18:13
Het gaat niet altijd enkel om zakelijke relaties. Zo kan het bijvoorbeeld ook zomaar voorkomen dat je vrouw ineens jouw minnares voorgesteld krijgt als eventuele vriend...
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
21-9-2020 21:56
Daar moet je maar tijd (en energie) voor hebben zeg, meer dan één vrouw. laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
22-9-2020 08:20
Hier in Spanje krijg ik ook regelmatig een "vriendschap"' aangeboden van "dames".
Dat is de downsite van elk van dit soort platvormen waar iedereen je kan benaderen.
Maar ja, wat doe je er aan.

Vroeger kreeg je e mail omdat je heel bleu ergens lid van was geworden om kortingen te krijgen.
Nu is het facebook, straks is het waarschijnlijk WhatsApp, of gewoon telefoon.
Je houd het toch nooit helemaal tegen als er met hagel geschoten word.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)