Forum > Geluid

Compact PA setje

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
29-8-2017 18:03
Een vraag van een vriend/klant, ik heb geen ervaring met PA, dus ik vraag het hier eens.
Het is voor een groepje die harde rock/metal brengt voor zo'n 100 man.
cafe's of kleine zaaltjes
Een vraagje aan mijn vrienden geluidstechniekers : Mijn organisatie smeedt plannen om een simpele geluidsinstallatie te kopen voor kleine shows te doen. Iets dat mobiel is, gemakkelijk op te zetten en af te breken en budget vriendelijk. Waar moet ik daarvoor zijn en hoeveel zou het me kosten? Mengtafel, monitors, statieven etc... PM please! Thanks!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
29-8-2017 18:54
Hier moet je eigenlijk niet zo veel verstand van PA hebben om te weten dat dit zowat alle kanten op kan gaan. Er is iets meer specifieke info nodig om daar een enigszins goed antwoord op te geven, en dat is dan nog buiten het criterium "smaak" gerekend.
De omschrijving "compact, handelbaar en voldoende om een rockband voor 100 man te versterken" is dan al erg tricky... Is er een budget voor de hele set die ze in gedachten hebben, eventuele budgetten per onderdeel?
Voor de PA zou ik bijvoorbeeld voor een actieve sub-top set gaan, da's inprikken en raggen. In het betaalbare segment ga je daar een hele hoop merken vinden die dat aanbieden. In het verleden vond ik dat JBL daar wel leuke setjes aanbood. Klankmatig niet altijd mijn favoriet maar wel netjes afgewerkte degelijke kastjes die vaak ook nog niet te zwaar waren. En om binnen in een café te gebruiken ook nog genoeg output. Ondertussen is daar dus al een hele hoop concurrentie bij gekomen. Denk dan bijvoorbeeld aan DB Technologies, Electro Voice, Mackie, HK Audio, etc...