Forum > Geluid

Mobiele dj met laptop en 19" controller - Hoe doen jullie het?

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
13-12-2015 17:20
Hallo,

Hopelijk is mijn vraag wat duidelijk: hoe voorzien jullie de setup van jullie combinatie tussen laptop en controller (op een bestaande/gehuurde installatie)?

Ikzelf heb al eens een topic lopende gehad over de inbouw van de laptop samen met de controller in een flightcase met laptopplateau.
Alles is werkbaar, maar aangezien mijn laptop gecrasht is en ik nu toch de kans heb om alles te herbekijken, wou ik even weten of er andere opties zijn en of er andere manieren zijn dat je als dj je laptop met controller kan meenemen (en geplaatst krijgen op een bestaande dj-set-up)

Ikzelf heb nu een setup met onderaan van voor de controller (Denon 4500), daarachter een 1HE panel met de aansluiting voor 2 x RCA combi + powercon. De rest van het plateau is dicht met ventilationpanels en achteraan komt de adaptor van de laptop en de USB kabel eruit.
Bovenop de schuif staat dan de laptop (met 4 blokjes geblokkeerd tegen het schuiven)

Mijn ervaring met mijn setup:
+ Roadproof
+ Alles in één
- Lomp volume (de kist is toch wel groot voor alleen een pc en een controller van 3HE)
- Heeft toch redelijk wat autonome plaats nodig in een bestaande dj setup (ik moet steeds wel plaats vragen naast de mengtafel om mijn kist te kunnen zetten )

Hoe doen jullie het?
Ik zit nu te denken aan een combi in een rugzak voor de laptop (los en dus niet in een case) in combinatie met een scanmastercase voor de controller (past de DENON 4500 hier in?) en een laptopstand.
Zou dit comfortabeler en flexibeler werken zijn? De case kan je overal wel sneller kwijt als een grotere) en de laptop zou je op de stand dus ook op meerdere plaatsen kunnen zetten?

Hebben jullie (andere) ervaringen die jullie willen delen?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
14-12-2015 19:03
Het nadeel is dat de HC4500 vrij hoog is, bijna 10 cm (4 inch als je de bovenkant van de bedieningsknoppen meetelt). Die gaat niet in dat kistje passen denk ik. Jammer want ik snap je punt helemaal en daarnaast werkt de HC4500 erg prettig.

Wellicht zou het beter zijn om op termijn ook over te stappen naar bv een MC4000 met een softbag (om het bij hetzelfde merk te houden laugh :D ) of bv een Traktor Kontrol S2 of evt. 4.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
17-12-2015 12:36
Hey, overstappen wil ik niet onmiddellijk. Is inderdaad een heel leuk toestel en ik ben nogal redelijk traditioneel (eens ik het onder de knie heb, waarom nog zomaar wijzigen...? :-) )

Als er geen ervaringen zijn van anderen, blijf ik wel bij mijn oude setup, maar stilletjes hoop ik hier nog ingevingen te kunnen lezen! :-)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-12-2015 13:34
Ik draai zelf al jaren met dezelfde setup, laptop met Denon HC 4500 controller ingebouwd in een standaard DJM case.Klik voor een foto. Maar ja, dat neemt minstens even veel plek in beslag als je huidige setup.

Nu is dat voor mij meestal geen probleem omdat ik in 95% van de gevallen met mijn eigen drive-in-show op pad ben en dan heb ik ruimte zat, maar ik draai ook weleens in een kroeg om voor een andere drive-in-show waar ik die ruimte niet heb. In zo'n geval zet ik de kist gewoon op een kruk ofzo, niet ideaal maar best werkbaar voor een avondje.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)