Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 334 van 345)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
10-8-2015 21:32
Wat is het idee achter die AES50 extenders in het rack?
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
10-8-2015 21:50
Conversie 2x AES50 koper naar 1x optisch per doosje. Deels vanwege de afstandsbeperking van 75 á 100mtr bij koper en deels vanwege de hoeveelheid cat5 er tegenwoordig alsnog gelegd moet worden vanwege alle verschillende niet compatibele protocollen en limiet van 24ch bidirectioneel AES50 SuperMAC.

Op het rack zit 2x opticalcon quad. Per opticalcon quad een paartje AES50 HyperMAC op een AES50 converter en een paartje op de Teqsas switch voor Lake control/MA-Net/ART-Net/Intercom etc.
Op die manier moet ik enkel 2x quad-glasvezel leggen van FOH naar stage. Snel klaar en de haspels heb ik 175 meter laten maken dus geen gedoe meer met afstanden.

Systeem draait al een paar maanden vlekkeloos dus nu tijd om alles in de definitieve racken te bouwen. Op FOH zitten dezelfde converters in het side/smaart rack. Dat wordt het grote rack met opklapdeksel op de foto's.

Overigens wordt dit systeem vooral met de Midas PRO-1 gebruikt en niet zozeer met de M32, al kan het wel.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
11-8-2015 10:52
png afbeeldingen van zo'n 1MB per foto. Wie het breed(band) heeft laat het breed(band) hangen laugh :D

Voor foto's is jpg een stuk compacter zonder noemenswaardig verlies aan kwaliteit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
12-8-2015 10:20
Ach ja webruimte is tegenwoordig het probleem niet meer Dre... ik heb een hostingpakketje bij Neostrada van 4 euro per maand, met onbeperkte webruimte en bandbreedte...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
12-8-2015 12:45
Netjes gedaan allemaal!!!

Zo'n ladekast staat ook nog een keer op mijn verlanglijst om te bouwen.
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
13-8-2015 14:46

YourLiVe schreef:

Ach ja webruimte is tegenwoordig het probleem niet meer Dre... ik heb een hostingpakketje bij Neostrada van 4 euro per maand, met onbeperkte webruimte en bandbreedte...
Ik dacht niet zozeer aan degene die de foto's post. wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenzelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 11-9-2016
Berichten: 62
14-8-2015 13:20
Toch ook hier maar even t resultaat tonen van een zelf ontworpen flightcase, welke in gebruik is als photobooth voor feestjes. Het systeem draait vol automatisch, na het maken van de foto's worden de foto's gelijk geprint dmv de ingebouwde fotoprinter.
Ontwerp eerst in Sketchup getekend

Omdat er een fotoprinter inzit van plus minus 30kg, heb ik ervoor gekozen de flightcase in 2 delen te splitsen. De fotoprinter, laptop, bekabeling en props worden trouwens los vervoerd ivm kwetsbaarheid, hiervoor heb ik 3 kabelkisten van Flyth Pro gekocht.

De onderkant wordt eerst op de truss gezet dmv ingebouwde halve truss eitjes, waarna ik de printer erop kan zetten & aansluiten. Daarna wordt de bovenkant eroverheen geschoven.
Bouw van de onderkant om de LED par te behuizen
De LED par is ingebouwd
De onderkant incl print
(hier moesten de profielen nog erop gezet worden)

Omdat de truss niet veel hoeft te dragen, heb ik ervoor gekozen de stroomkabel door de binnenkant van de truss te voeren. Aan de onderkant zit een ingebouwde powercon aansluiting, en deze wordt weer dmv een powercon op de onderkant aangesloten. In de onderkant van de case zit alle stroomaansluitingen verwerkt, welke met powercon aangesloten wordt op de bovenkant van de case.

De bovenkant van de flightcase heeft een ingebouwd 22" touchscreen, een sleuf voor de foto's die eruit komen en een rond gat waar de lens doorheen komt van de camera die erin zit.
Voorkant van de flightcase
Achterkant van de flightcase met toegangsdeur
Binnenkant zonder de fotoprinter
(De fotoprinter zit normaal onderaan. Daarboven de laptop die alles aanstuurt. Het balkje wat je erboven ziet wordt gebruikt om dmv een beugel de camera vast te zetten.)

En het eindresultaat:
Op een event met gekleurde achtergrond
Op een event met een vintage achtergrond
(inmiddels is er ook degelijke ventilatie ingebouwd, het werd iets te warm erbinnen)

Was een leuk klusje om te doen, heb vroeger flightcases af en toe gebouwd. En dan nu weer zo'n project afronden is toch een leuk iets om te doen.

Op het lijstje staat nog:
- poedercoaten (wit) van de truss baseplate en de 70cm truss (matcht de rest vd huisstijl)
- kabels in de flightcase opnieuw fatsoeneren
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
17-8-2015 09:31
Leuk projectje ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
20-8-2015 11:51
zeer netjes inderdaad!
Maar dat dj meubeltje had je niet meer nodig...stond toch te koop laatst?
Alles komt goed....
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
25-8-2015 21:51
Welke lijm is het beste om speakerschuim achter een grille te bevestigen, moet dus maw geen zichtbare sporen achterlaten?
Standaard penn lijm zorgt voor witte of gele slierten en dus niet bruikbaar.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)