Forum > Geluid

Mapping denon dn hc 4500/traktor pro

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
15-6-2015 15:14

Jake schreef:

werk nu met een denon hc 4500, hier van een forumlid gekocht trouwens en ook ik wil niets anders meer.
Dat forumlid werkt zelf ook al jaren met een HC 4500, weliswaar in combinatie met Virtual Dj, eveneens naar volle tevredenheid wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
15-6-2015 18:37
Hmm, er begint me weer wat te dagen.

Ik vraag me toch af of de MC6000 als volwaardig vervanger van de DN-X500 kan dienen. Op zich heb ik dan inputs van externe bronnen genoeg (MD speler, 2 mic's, touwtje voor een laptop/iPhone shocked 8O en dan 2 DN-S1200 spelers).

Maar ik heb ook nog een Lexicon galmpje voor af en toe een 'zanger', je zou de booth/send kunnen gebruiken om daar het signaal mee door je effect te jagen, en dan maar een kanaal (das handig van matrix inputs) ergens terug inmixen. Nadeel: het gaat wel over de hele mix want je kunt de micro's niet naar booth sturen.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
16-6-2015 08:22
Ik heb nog een MC6000 (1e serie) staan voor de verkoop. Mag voor een zacht prijsje wink ;)

Ben er zeer tevreden over, laat nooit in de steek, en de echte Denon kwaliteit natuurlijk.
Vééééél beter dan Pi........ laugh :D ( gelul natuurlijk, maar ik ben nu eenmaal een Denon-man)
Draait toch al jaren met VDJ, zonder gekloot met wat dan ook: doet het dus altijd, anders had ik het al lang in de kliko liggen.
Ik kan er namelijk niet tegen dat iets niet doet wat wel moet...... dan wordt ik héuuuuul "assergief" laugh :D angry angry laugh :D

Ben inmiddels aan m'n 2e toe, dus mijn 1e mag van baas wisselen.
Alles komt goed....
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
16-6-2015 22:56
Ik ben ook echt Denon liefhebber :)

Zacht prijsje is altijd interessant, maar aangezien je aan een 2e toe bent ziet de controller er dan goed gebruikt uit zeg maar of wat is voor jou dan de reden om een nieuwe te kopen. Bied het ook echt meer functionaliteit voor je? Of vind je het gewoon leuk om weer een nieuwere te hebben (dat herken ik ook goed namelijk haha)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
16-6-2015 23:30
Ik had tijdelijk een 2e nodig.
Die had ik dezelfde dag nog, en de eerste mag nu weg.
Daarna tijdje niet gebruikt.
Gisteren even aangesloten met het oog op verkoop.....dood shocked 8O
Ik laat hem nu eerst maar even naijken schoonmaken van binnen.
Gaat binnenkort gebeuren, heb inmiddels een vertrouwde reparateur gevonden (org. Denon servicecenter).
Daarna mag ie weg met de gebruikelijke sporen, maar nog steeds zeer netjes (alleen eigen gebruik).
Pm me maar even voor prijs, je zal er van opkijken. (afhankelijk van de servicekosten, maar dan zelfs nóg wink ;) )
Alles komt goed....
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
17-6-2015 00:23
ok komt er aan haha.

Verder al opmerkelijke verschillen in de MK1 en 2 versie geconstateerd?

Ik heb het misschien verkeerd begrepen, maar wat ik las was dat de MK2 anders met de mixingkanalen omgaat. Ik heb best wat analoge bronnen nog (2 maal DN-S1200 als backup en voor CD's, een MD-speler en ik wil een touwtje voor laptops ed gebruiken). Kun je in geval van een laptopcrash op beide 4 kanalen "offline" gebruiken dat je weet?

Ik stuur je een berichtje!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
17-6-2015 10:44
Mijn 2e is ook een MK1, dus niet de nwe versie.

Mixer is onafhankelijk van midi, dus die werkt ook als de laptop vastloopt ( wat overigens stom is, want een goede laptop loopt niet vast: dat ligt aan wat je er zelf opgooit/mee doet, ik gebruik 1 i5 laptop puur voor VDJ en heb er voor de zekerheid toch nog altijd eentje extra bij me, al gebruik ik 'm nooit).
De inputs met cd, mic, draaitafels etc blijven gewoon werken ja. tis tenslotte een normale mengtafel met als extra de midibesturing.
In vdj heb ik 4 spelers in beeld, waarvan de bovenste 2 gebruikt worden, en de onderste wel handig zijn om even wat voor te luisteren als er al 2 scherp staan. of gewoon voor een nummertje extra. (what's in a name razz :p )
De lijningangen hebben er ook nog tablets, cd/mp3/usb-speler en een sampler aan hangen, dus áls mijn lappie het zou begeven, kan ik altijd met een knip in de vinger dóór....ruimte zat wink ;)
Alles komt goed....
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
18-6-2015 00:11
Tja, zo dacht ik er ook over maar toch wees de praktijk anders uit.

Windows (of Windhoos volgend Dré) heeft kennelijk moeite met het fatsoenlijk herkennen/gebruiken van de drivers van de DN-S1200. In ieder geval als ik niet thuis ben.... sneaky :V Nu las ik wel ergens in een setup guide van Traktor dat bij gebruik van de Denon ASIO driver je het programma in 32 bit modus moet draaien want de DDJ ASIO driver is alleen 32 bit. ASIO4ALL heeft kennelijk wel 64 bits aan boord.

Misschien zit daar nog een deel van het probleem. Ik heb het niet meer geprobeerd, is toch kansloos want zoals gezegd werkt thuis altijd alles ok laugh :D Geen idee of VDJ 64 bit is/draait eigenlijk.
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
18-6-2015 00:25
hoi Dimi_v.

(ik heb je nog niet gemaild, nog geen tijd gehad voor je te kijken),
mijn situatie is in die zin niet vergelijkbaar, dat ik (uit oogpunt van betrouwbaarheid en flexibiliteit) altijd met een externe geluidskaart werk (varieert, meestal een Maya44 of een Traktor audio2), dus mijn S1200 functioneren alleen als controller.
In die setup nooit last gehad met de S1200, sterker nog, voor mij werken ze prima.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
18-6-2015 05:36
Hoezo gebruik je een externe geluidskaart als de 1200 een interne heeft? Ik heb hier een paar keer wat geklooid met twee s-1200's en diverse dj software en het eerste wat eigenlijk altijd werkt is de interne geluidskaart.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)