Forum > Algemeen Forum

PA markt 2014 datum: 29 maart

(36 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
1-4-2014 21:51
Waarom weggeven als iemand bereid is om er iets voor te betalen (neem aan dat de koper wist wat hij kocht)?

Zolang je jezelf in de spiegel kunt aankijken omdat je eerlijk zaken doet is er volgens mij niets mis mee...

[on topic] Vond de markt dit jaar erg tegen vallen, de grote verhuurbedrijven ontbraken en er werd veel China spul voor teveel geld aangeboden.

Weinig overjarig pro spul wat de moeite waard was.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
2-4-2014 00:15

Hollender schreef:

En zoiets verkoop jij nog?
Ja hoor, ik had als prijs 100 euro per stuk gezet, en in de tijd tussen zijn telefoontje en dat het geld binnen was had ik minimaal nog 5 geïnteresseerden via de mail...
Elke euro die ik op deze manier binnenkrijg is natuurlijk mooi meegenomen, ik doe naast al mijn technische werkzaamheden ook veel van dit soort (partij)handel in gebruikte licht- en geluidsapparatuur en onderdelen daarvan, defect of werkend.
Maar de hele zwik heb ik (zoals altijd) wel met duidelijke foto`s en beschrijving van de staat op MP gezet, de koper wist exact wat hij kocht!
Vermoedelijk had hij alleen de deckplates, platters enz. nodig voor een pimp project, en op deze manier kon hij zijn eigen deckplates en platter origineel houden ofzo.
Tafels kwamen met nog anderhalve buslading andere oude gebruikte spullen, en kostten mij dus hooguit 5 euro per stuk?
Je moet een beetje geduld en ruimte voor dit soort dingen hebben, maar de winstmarges zijn vaak astronomisch..
Ik schat dat ik uiteindelijk ergens rond de 800% marge had op de totale partij, en dan praat ik nog niet eens over de spullen die ik aan mijn eigen inventaris heb toegevoegd...

Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
2-4-2014 16:42
Ik ben ook geweest. Het aantal stands vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen en ook de diversiteit aan aanbod was voor mijn gevoel iets minder dan andere jaren. Bij AED wat quick lockers gekocht en links en rechts van XLR kabels met Neutrik pluggen. Ook wat handschoenen en gereedschap erbij gekocht. Geen grote aankopen gedaan deze keer.

Wat mij ook opviel is dat het qua sfeer wat minder leek dan andere jaren. Het "lachen gieren brullen" was minder en de echte dumpprijzen of gekke verkoopslogans/geschreeuw/neem maar mee was er ook niet.

Al met al toch een paar leuke uurtjes gehad, maar dit jaar wel op tijd thuis én niet veel geld uitgegeven.

Overigens: weet iemand of de Bose L1 set nog verkocht is die op de kopse kant te koop stond, schuin tegenover de ingang? Heb er spijt van dat ik deze niet meer heb gekocht....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
2-4-2014 16:59
ha ha, dus jij stond zeker in discussie voor mij....
Het is geen L1, het is een PS1.

Overigens, in de standaard L1 zitten maar 6 speakers,
in deze PS1 zitten er maar liefst 24.
Te vergelijken met het L1 model 2 systeem van Bose

Ik zat al de hele dag te loeren op dat ding, en aan het einde van de dag heb ik hem gekocht razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
2-4-2014 17:55

Soundpower schreef:

Maar de hele zwik heb ik (zoals altijd) wel met duidelijke foto`s en beschrijving van de staat op MP gezet, de koper wist exact wat hij kocht!
Vermoedelijk had hij alleen de deckplates, platters enz. nodig voor een pimp project, en op deze manier kon hij zijn eigen deckplates en platter origineel houden ofzo.
Op deze manier klinkt dat al een stuk anders. Ik meende uit je eerdere post begrepen te hebben dat je echt iemand iets in de maag gesplitst had.

Waarschijnlijk had ik het verkeerd begrepen!

wink ;)
Free beats!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
2-4-2014 21:39
Ik had het misschien ook iets beter kunnen verwoorden. happy :)
Vond het gewoon verbazingwekkend dat die Technics tafels met zoveel schade enz. nog zoveel geld opbrengen... bij de meeste bedrijven verdwijnt dit soort spul zo de bak in..
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
5-4-2014 23:08
Tom, wat heb je nog moeten lappen? 5 of wellicht nog iets minder?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)