Forum > Zelfbouw Speakers

Keuze zelfbouw of kopen

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-2-2014 21:01
Toch is het niet helemaal juist wat je zegt.
Je verkondigd een mening alsof het zo is....
Twee dingen:

Het is pertinent niet waar dat je veel geluk moet hebben met spullen van de pa markt.
Ik zou eerder zeggen, je kan wel eens pech hebben met iets.
Maar mijn ervaring is dat de meeste dingen het nog prima doen.
Het is wel zo dat je je goed verstand moet gebruiken, als het te goedkoop is, is er meestal wel wat mee.
Maar in de praktijk kun je prima afspraken over maken met de meeste verkopers op de pa markt, en je kunt natuurlijk ook alles eerst even uitproberen. Er is altijd speciaal hiervoor een testhoek ingericht op de pa markt.

En wat betreft dat horeca, of van mijn part andere pro instellingen die volgens jou geen tweede hands moeten kopen;
Ik heb menige professionele klant blij gemaakt met een prima occasion met 6 maanden garantie. (Er zit ook garantie op een tweedehands apparaat bij mij.)
Van versterker tot zelfs geluid processors en beeldschermen en licht-dingetjes aan toe.
Daar hoeft niets mis mee te zijn, en ze zijn blij dat ze voor vaak minder dan de helft van de nieuwprijs iets goeds hebben.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
22-2-2014 09:15
Tom, eigenlijk zeg je precies hetzelfde als ik doe....
...gezond verstand...
...garantie...
Jij bent een professional, als een horeca ondernemer (of wie dan ook) bij jou gebruikt koopt met garantie, is dat heel wat anders dan op een rommelmarkt (want veel meer is de PA markt niet, alleen is er slechts 1 productrichting vertegenwoordigd)

Een auto kopen kan je met verstand van zaken prima bij bepaalde bedrijven (zal geen namen noemen maar denk aan een vliegtuig), maar als je er totaal geen kaas van hebt gegeven, zou ik daar ook maar wegblijven.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
24-2-2014 09:38
Edit Mod: Dré: Veeg veeg. Off-topic gebeuren over horeca en "me too" bijdragen over HK Audio verwijderd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ClemensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2011
Laatste: 17-8-2020
Berichten: 54
8-3-2014 20:15
Als je een bedrijf hebt kun je BTW terug vragen en daarnaast de investering als kosten.
Dus eigenlijk kost een geluid setje maar ongeveer de helft mits nieuw gekocht.
Gebruikt zonder BTW en bon heeft daarom niet zo veel nut.
Gezien de prijs die je kwijt wilt toch maar kijken naar DAP.
Ik zou echt nieuw voor dit geld niet wat beters weten
Voor het geld vallen ze me ook vaak mee.
Ik heb een HK sets laatst beluisterd linear 5
2 tops 12 inch met 2 subs.
Was niet onder de indruk maar vond deze ook niet slecht.
Lage tonen niet zo, stem geluid beviel me wel.
Maar goed gaat ook boven je budget.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)