Forum > Geluid

Modulair klanksysteem

(63 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
3-2-2014 22:49
Hd5000 is een slechte keus naar uitbreiding toe, doe maar 9000 dan

De lijstprijzen en de effectieve setprijs bij Audioxl voor een professional durven ook wel te schelen ;)

1000 man doe je daar niet mee, maar dat doe je evenmin met ps15 op ls18 of 2 Vera10 op 2 subjes.

Voor 1250 à 1500 hingen wij 3 toppen en 2 bassen per kant, plus 2 csr82l als center dub. Outdoor dan wel
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
3-2-2014 23:04
In de tijd dat ik nog naar grote fuiven ging kwam ik geregeld 3*Nexo PS15 per kant en dan aparte baskasten voor 1000man tegen
en dat ging best goed!

In die prijsklasse moet je met drie topkasten en bijhorende baskasten per kant toekomen.
If you can't beat them join them...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-2-2014 12:51
3 PS15R2's per kant lijkt me qua breedte niet zo fijn te schalen, zeker met hun assymetrische hoorn. 2 toppen moet nog prima kunnen. Qua output zal dat wel volstaan, de PS15R2 is namelijk een stuk krachtiger dan de oude PS15 of PS15MK2
De PS15R2 is alleszins een beul van een kast, een PS15R2 kan je gerust op een RS18 zetten zonder dat de sub overheerst. De RS15 is er gewoon te licht voor.
Over het aantal subs/bassen laat ik de nuance toch graag in het midden naar de toepassing zelf. Voor een jeugdfuif leg ik liever 2 subjes extra ivgl met een 30+ party bv...

Wat ook nog prima zou kunnen is beginnen met PS15R2 + LS18, en dan naar uitbreiding toen AlphaE fullrange toppen nemen.
Fijne aan de combo van de PS15R2 en LS18 is dat je de PS15 ook kan vliegen onder de LS18 en de hoorn draaien, dat maakt het een erg flexibel setje.
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
4-2-2014 13:38
Ik had gisteren een vertegenwoordiger van DB Tech - RCF aan de lijn.

Zij hebben wel enkele kasten in hun gamma die ik zeker niet wil uitsluiten.
Staat DB Tech en RCF als B en A merk op de markt, of is dit te verwaarlozen? Het prijsverschil tussen beide merken is er wel, maar betaal je kwaliteit, of enkel het logo?
Ik weet dat klankkleur zeer persoonlijk is en ik altijd al van mening was dat RCF nogal agressief in het hoog overkwam. Maar met goeie settings kan het wel leuk klinken. Dit is met alles zo veronderstel ik.

Het is niet de bedoeling om over 1 nacht ijs te gaan en vlug een klanksysteem te kopen. Ik wil me zeker genoeg informeren naar wat er op de markt is, wat 'goed' is, en vooral wat er betaalbaar blijft. Want investeren is 1 ding, maar rendabel zijn iets anders. En aan mijn wensen/eisen blijft voldoen. Over het feit actief/passief moet ik me misschien wat flexibeler opstellen. Het heeft allebei voor en nadelen.
Ik heb weinig PA-werk, dus daaruit kan je al een hoop afleiden.

In de veronderstelling dat ik een 'topmerk' aankoop, vraag ik me af als ik daar meer werk zal uitkrijgen? Of grotere jobs? Dat betwijfel ik allemaal vrij sterk. Enige kleine voordeel is het eventuele doorverhuren aan collega's met dezelfde topkasten, maar hoeveel keer zal dit voorvallen? Ik ken de agenda van mijn collega's niet. En daarvoor is het me ook niet om te doen.
Ik kreeg al vaak de reactie als ik zou investeren in 'merk X' dat dit veel meer zou verhuurd worden, rental partners/pool enz enz. Zoals een medeforumlid hier al aangaf, rental pool, al goed en wel, maar iedereen kijkt eerst voor zijn jobs.
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 1230
4-2-2014 15:34
Hangt er een beetje vanaf of je met "kenners" of leken te maken hebt. Bij de kenners heb je dan nog de ruimdenkende en de minder ruimdenkende.

Merknamen doen het over het algemeen wel beter. Het is tenslotte "merk X" dus is het per definitie goed. Die vlieger gaat natuurlijk niet altijd op.
Ik ken ook verhuurbedrijven die met "budgetmerken" durven te werken, de logo's of merknamen verwijderen en toch een fatsoenlijke sound neerzetten. Veel heeft ook te maken met de mensen die de boel opzetten, afregelen en mixen.

Ik heb ook al optredens gezien/gehoord waar ze een dikke Nexo line array ruk lieten klinken.

Kwestie van het materiaal aanpassen aan jouw klandizie. Dan zorgen dat er een capabele geluidstechnieker is en je zult tevreden klanten hebben...
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-2-2014 20:52
GeoT slecht opstellen kom je idd wel eens tegen en dat is er erg gevoelig voor, GeoS minder.

db t4 vind ik een systeem dat het geld niet waard is. De toppen zijn zo licht dat je er best wat moet hangen, de s10 bankpas sub is klankmatig ook niet de beste. De s20 is wel dik in orde.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
4-2-2014 22:31
Ik zou ook kijken na de T8 van Db technologies, compact en toch een stuk meer power dan de T4.
Daarnaast kun je ook gebruik maken van Rdnet remote.
Focus on the customer and the rest will follow.
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
4-2-2014 22:45
Wat wel zeker is dat als je gaat voor 4 topkasten en 4 baskasten van een A-merk, je er niet gaat komen met 10.000euro.

Al zeker niet als er nog aparte versterkers moeten komen.

Reken dus maar op min. 20.000 tot 25.000euro (Zie vrx berekening)

Als je dezer dagen dat geld uitgeeft aan wat kasten zou ik toch zeker zien dat je er voldoende werk voor hebt en niet van "het zal wel los lopen."

Reken dan ook uit hoeveel keer je moet verhuren om gewoon je investering terug te hebben. Hoeveel jaren later ben je dan eer je er op begint te verdienen ?
If you can't beat them join them...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-2-2014 23:09
Niets verplicht je nieuw te kopen.

Mijn eigen VRX set is verkocht geweest na 3j voor een goeie 25.000
Dat waren 8 toppen met frames, 4 csr82l en 3 mai9000 met soundweb 9088. Inclusief kisten, exclusief kabels.
Voor ons was het een opportuniteit die financieel goed opbracht, maar de helft van die set kwam van minder gefortuneerden. En als faillissement naakt kan je goede zaken doen op prima spullen.

Als je echt nieuw wil dan zal het wat kosten ja, maar ex demo kan ook. JVM sound verkoopt regelmatig een paar ps15r2 voor 3500€ bv.
Er is ruimte genoeg in de markt voor wie slim wil investeren, en dat is zeker niet altijd nieuw kopen.
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
7-2-2014 15:01
Tweedehands lijkt mij ook financieel een veel haalbare kaart

Misschien is deze set wel iets voor TS:

LINK

Wel altijd goed testen en onderhandelen... wink ;)
If you can't beat them join them...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)