Forum > Geluid

Compacte mengtafel

(44 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
22-7-2013 12:38

bomdes schreef:

Frank, of je mij gelooft of niet kan me eerlijk gezegd geen barst schelen.
Waarmee nog maar eens je ongeziene betweterigheid pijnlijk duidelijk de bovenhand neemt...

Al vanaf je beginperiode op het forum profileer je jezelf als dé grote kenner. Alleen jij weet wat goed is en wat niet. Dat gaat zo met lichteffecten, speakers, mengers en noem maar op. Prachtige materialen bestempel je wel vaker als klucht, materialen die op diverse punten minder scoren, probeer je dan weer op te hemelen. Fijn dat je zo'n uitgesproken meningen hebt, daar niet van, maar blijf er in godsnaam niet steeds aan vasthouden wanneer je ziet dat anderen het (vaak terecht) niet met je eens zijn! Je bezit vaak niet eens de helft van de ervaring en de kennis van mensen waarmee je zit te discussiëren. Analyseer, doe er iets mee en leer er iets uit...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-7-2013 12:46

pimmo schreef:

Als je kijkt in de lijst die de TS in eerste instantie gaf - voor jij met je digi-tafels kwam - staan daar enkel analoge mixers in.
Niet heel vreemd dat er in dit geval dat verder geborduurd wordt op de lijst die de TS gaf.
Dat klopt ja, maar dan kan je ook evengoed zeggen "je hebt een lijst, ga ze proberen".
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1593
22-7-2013 17:54
Hmm, fijne discussie... Het is zomer, warm, dus houd het hoofd koel ;-)

Goed, mijn toevoeging:
Nieuw analoog kopen zou ik inderdaad niet meer doen. Maar als je iets robuusts zoekt dat ook door derden (minder ervaren techs) mis-/gebruikt wordt, zou ik niet voor de Presonus gaan. Een 2e hands analoog tafeltje is dan misschien toch verstandiger; zeker als je geen/weinig effecten gebruikt en geen dikke multi (>24 kanalen) nodig hebt. Ik heb zelf veel plezier gehad van de zeer betaalbare Soundcraft FX16 (met een reverbje ingebouwd). Deze kost je de kop niet (ca 250euro voor een net exemplaar) en je kunt altijd nog overgaan op digitaal...
't is maar een hobby...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-7-2013 20:15
Zoek dan wel een een Soundcraft FX16ii, de gewone FX16 is een Spirit en dat hoor je toch wel echt
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
22-7-2013 20:57
Hier ben ik weer (TS)

Ik zit nu al een 2-tal dagen meerdere keren per dag dit tiopic te volgen, ik vind het persoonlijk een heel interessante discussie (digitaal vs analoog). Maar vind het echt jammer dat dit topic in een ruzie aan het uitdraaien is. Dit is het echt niet waard hoor jongens sad :(

Ik dacht dat ik intussentijd toch al aangegeven had dat ik op zoek ben naar een vrij eenvoudige / degelijke mengtafel. Met een budget dat echt niet al te hoog is. Niet dat ik het geld er niet voor heb of wil spenderen, meer dat de klussen waar deze tafel word ingezet niet de klussen zijn waar er echt veel eer van je werk te halen valt.
De kans is heel reeel dat er op een van de klussen wel eens pint bier of wat anders ingekieperd wordt (jeugdhuizen etc...)
Multikabel heb ik reeds (van de huidige tafel).
Ik zoek dus echt iets dat bij wijze van spreken door de modebuwuste jongens wordt weggegooid maar eigenlijk een prachtig werkinstrument is, dat nog jaren meekan.
Intussentijd heb ik de Spirit folio's nog eens bekeken, en dit zou een perfect kandidaad kunnen zijn.

De A&H modellen moet ik nog eens onder de loep nemen.

Als iemand nog tips heeft...... laat maar weten.
De discussie analoog vs digitaal mag van mij gerust verder gezet worden, ik blijf het hoogst interessant vinden. Maar doe me een plezier..... geen geruzie! shut up :X
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
22-7-2013 23:21
Al eens gekeken of een gb2 in het budget past?
Is in mjjn optiek een forse stap hoger dan de spirit serie en werkt ook een stuk prettiger.
If it ain't Dutch it ain't much...
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
23-7-2013 02:12
Vergis je niet in Soundcraft spirit serie. De huidige serie (lx7II en fx16II)
zijn niet veel anders.
Ook de gb serie vind ik niet veel beter dan de vroegere spirit series.
Sterker nog liever een oude LX 7 van spirit (made bij soundcraft alleen andere naam)
dan de huidige LX7II ivm de waardeloze eq. (mijn mening)

Ik vind de spirit echt wel fijne tafels om op te werken al zijn de mogelijkheden
wat beperkte maar ja dat is logisch.
Ik heb er in een jaar of 8 met meerdere 2e handsjes nooit problemen gehad.
Heb oa de F1,SX en een Live van gehad.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
23-7-2013 08:16
Ik heb eens een Spirit LX7 op de werkbank gehad met defecten, maar een Mixwizard heeft toch een betere opbouw.
De Spirit tafels zijn opgebouwd op 1 print, allemaal niet super degelijk.
Als er risico is op een bierdouche, zou ik liever een modulair opbouwde tafel kiezen, liefst met losse faders welke "op zijn kant" liggen.
Aan de andere kant leeft je Behringer ook nog.

De Spirit FX 16 heb ik ook ooit eens tweedehands gehad en verkocht, leuke tafel maar niet mijn ding.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
23-7-2013 08:58

dexter schreef:

Vergis je niet in Soundcraft spirit serie. De huidige serie (lx7II en fx16II)
zijn niet veel anders.
Ook de gb serie vind ik niet veel beter dan de vroegere spirit series.
Sterker nog liever een oude LX 7 van spirit (made bij soundcraft alleen andere naam)
dan de huidige LX7II ivm de waardeloze eq. (mijn mening)

Ik vind de spirit echt wel fijne tafels om op te werken al zijn de mogelijkheden
wat beperkte maar ja dat is logisch.
Ik heb er in een jaar of 8 met meerdere 2e handsjes nooit problemen gehad.
Heb oa de F1,SX en een Live van gehad.
Het Lexicon effectje in de FX16ii vond ik toch wat mooier klinken dan in de Spirit FX16

www.2dehands.be/muziek/audio-apparatuur/mengpaneel-geluidstechnicus/soundcraft-gb4-16-2-kanalen-155928738.html?qq=soundcraft+gb4&pc_id=&locale=all&afd=

Is wel geen 19" doos, maar voor het geld een zeer fijne mixer.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
23-7-2013 22:41

Frank76 schreef:

De Spirit tafels zijn opgebouwd op 1 print, allemaal niet super degelijk.
Als er risico is op een bierdouche, zou ik liever een modulair opbouwde tafel kiezen, liefst met losse faders welke "op zijn kant" liggen.
Dat hangt maar net van de Spirit af, in het verleden heb ik ooit nog een Spirit 'live' gehad. Die waren toch echt wel modulair opgebouwd (van binnen) je kunt alleen de broodjes er niet uitliften zoals met een échte modulaire tafel.

Waar het probleem van die Spirit tafeltjes (en vele andere tafeltjes uit dezelfde prijsklasse) zit, is de summing. Die is gewoon waanzinnig slecht. Eén microfoontje voor spraak: dikke prima, hele band erop: dan verzuipt de tafel op de masterbus en blijft er niets meer van je sound over...

Ik zou ook zeker voor digitaal kiezen als je nieuw wilt kopen, maar je zou ook naar een 2e hands kwaliteitsmixer kunnen kijken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een Soundcraft Delta. Dat zijn nog de degelijke Soundcraft mixers die behoorlijk klinken (op hun eigen manier, dat weer wel), volledig modulair zijn, en vrijwel onverwoestbaar. Met de huidige markt moet je daar goedkoop aan kunnen komen.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)