Forum > Algemeen Forum

American audio XLT 2500

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
6-12-2012 12:25
Maar hebben hier dan echt te maken met een unieke serie producten en geen OEM?
M.a.w. komen we 'm niet tegen bij een ander merk in een ander jasje?
Jordy91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2009
Laatste: 14-9-2015
Berichten: 45
6-12-2012 18:37
Vandaag gelukkig een reactie via de mail terug gehad:

Goede morgen Jordy,

Allereerst bedankt voor het compliment betreffende de producten.

De XLT Series eindversterkers wordt door de fabriek gespecificeerd dat deze in Stereo modus aan 2 ohm gebruikt kan worden en in brug modus aan 4 ohm.
Houd er rekening mee dat bij een 2 ohm belasting zeer grote stromen lopen en dat beveiligingen bij kritische situaties eerder aangesproken worden.
In de hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Jordy91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2009
Laatste: 14-9-2015
Berichten: 45
6-12-2012 18:57
@Tom,

Ik kijk wel degelijk naar kwaliteit, de tijd van ''me blind staren op wattages en decibels'' heb ik achter de rug. Ik vond het alleen wel noodzakelijk om te weten of hij op 4 ohm bridge belast kon worden en was verkeerd ingelicht toen ik hem ging kopen. Ik heb in het verleden veel setjes gehad ook de electro voice tour x en een setje rcf die 2 vond ik tot nu toe het geweldigst klinken alleen het is nu allemaal voor de hobby en niet meer voor het publiek en het belangrijkst ik wil wat geld overhouden. Vind het toch altijd nog leuker klinken als een home cinema set. (mijn buren ook)

Fijne service trouwens bij american audio! kreeg wel 1 dagje later een reactie terug als verwacht maar dat maakt ook niks uit.

Groet
Jordy91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2009
Laatste: 14-9-2015
Berichten: 45
6-12-2012 19:05
@ tom sorry je doelde niet op mij, ik las te snel lange dag gehad haha
EricsamandjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 16-4-2021
Berichten: 100
14-4-2013 12:28
In mijn stamkroeg zit nu ook zo'n xlt 2500, voor het mid/hoog.
Eerder zat daar ook een v3001+.
Ik heb hem zelf niet ingebouwd dus of de processorsettings zijn veranderd weet ik niet, maar ik was niet aangenaam verrast.
Het ging wel veel harder, maar vond het vooral veel blikkeriger klinken dan voorheen.
Het onderste werkgebied van de topjes db arena 8 klonk erg leeg, waar dit voorheen toch wel erg lekker doordrukte.
Maargoed voor dat geld een lichtgewicht amp kan natuurlijk nooit hetzelfde zijn als een conventionele amp van dezelfde prijsklasse.

@Jordy91, is die 91 van je geboortejaar?
Zo ja, jij praat dan over vroeger dat je rcf en tour x setjes hebt gehad. dan heb je het voor je leeftijd nog niet slecht gedaan.
Dateq, RCF , Pioneer, Shure.
Jordy91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2009
Laatste: 14-9-2015
Berichten: 45
20-8-2013 22:27
beste ericsamandj,

ik praat er over alsof het geen drol voor stelt maar het heeft me geld gekost wat ik niet had en nu nog steeds niet heb. en het leukste is nog dat ik geen dj ben maar puur van die apparaatuur hou en er alles voor over heb om een voor mijn gevoel en oren een dikke set heb. ik ben heel erg fanatiek in het beluisteren van muziek en het liefst niet met een home cinema set die op zn limiet zit terwijl het voor geen reet klinkt en je nog harder wilt om je lievelings nummer als in een live concert te beleven. tot zo ver mijn uit de hand gelopen hobby en ja ik heb al heel veel gehad maar tevens ook al heel veel verkocht. trouwens mijn xlt2500 doet het nog perfect ik gebruik hem nu gebrugt voor een rcf lf18g401 en voor de huiskamer klinkt het beter dan ik ooit had durven dromen op tien procent max. die andere 90 procent is voor oud en nieuw. of ik gek ben? 100 procent!!

mvg,

jordy.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)