Forum > Licht

"Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90.

(3681 reacties. Pagina 331 van 369)
Moderator(s): Dré
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
29-12-2012 16:40
Ik ben er van overtuigd dat vintage effecten, mits voorzien van moderne electronica en goede optieken een gat in de markt is. zolang het maar geen halve ledeffecten zijn met te weinig power, zoals de ADJ ufo-achtige varianten.
Een cosmosbal die is voorzien van goede ledbeams met CMY zou ik zo twee willen hebben. nog maar niet te spreken over een venus met CMY...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
29-12-2012 18:52
het is gewoon een hype.

Wereldwijd hangt en staat er nog zat van dit spul.
Er worden steeds meer "hondjes" wakker sneaky :V

Ik denk dat het prijsgedeelte van deze prijshype nu een beetje op zijn top is.
Als het aanbod groter word zullen de prijzen weer kelderen,
en dan is de hype ook weer snel voorbij.
Men geeft echt belachelijke prijzen voor sommige effecten, en dan moeten ze vaak nog helemaal opgeknapt worden.

Over een paar jaar blijft iedereen met de meuk zitten, en dan blijven de echte liefhebbers weer over en kun je deze veel te duur gekochte effecten voor een prikkie weer overnemen van de mensen die er de ballen verstand van hebben, en er mee in hun garage zitten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
29-12-2012 18:58
@Tom,, niet helemaal waar. Ik weet nog uit mijn jongere jaren, dat discotheken in Limburg dicht gingen en verbouwd werden. Dan kwam je daar voorbij en lagen de effecten op de container...Er zijn niet meer zoveel seventies effecten te vinden...Werd behandeld als oud ijzer! Ze beginnen echt schaars te worden.. Voor de rest heb je helemaal gelijk...Er zijn er nu mee aan het speculeren..dat gaat nooit goed komen...maar we wachten gewoon netjes!! Prettige jaarwisseling!!
Leg neer die Coemar Trisball !!!
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
29-12-2012 20:05
Als er iemand ooit de tijd en zin heeft om het ontwerp van bv een Kremesa Krypton te moderniseren met nieuwe (moderne) stuurapparaten/motoren en natuurlijk high-power ledtechniek erin heb je wel een ultiem centereffect!
(heb je wel een ontzettende berg DMX-kanalen nodig om hem te bedienen, maar dan zijn de mogelijkheden ook haast onbeperkt)

Uit hoeveel onderdelen bestaat zo`n Krypton eigenlijk ongeveer?
Praten we over honderden deeltjes, of duizenden?
(dan bedoel ik niet alle schroefjes en ringetjes, maar meer de onderdelen die je zelf zal moeten reproduceren/bedenken)
En durft een van de kenners zich aan een schatting te wagen over de hoeveelheid uren die je daar aan kwijt zou zijn?
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
29-12-2012 20:52
Er zijn hier een paar forumleden, die exact weten hoeveel deeltjes een Krypton bevat... shocked 8O
Leg neer die Coemar Trisball !!!
RVDJStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-1-2014
Berichten: 353
29-12-2012 20:55
By the way...Wie van de forumleden heeft een Nisel Maxi Radar??? Ik heb ooit een mail van een van jullie gehad, jaren geleden.. als diegene hem nog wil verkopen.. even een pm...
Leg neer die Coemar Trisball !!!
RinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 11-1-2015
Berichten: 114
29-12-2012 22:32

RVDJ schreef:

Er zijn hier een paar forumleden, die exact weten hoeveel deeltjes een Krypton bevat... shocked 8O
Tsja, ik heb een krypton maar nog nooit geteld hoeveel onderdeeltjes het zijn, erg veel

Het grote probleem van het namaken van oude effecten is dat het veel tijd kost om ze te maken en tijd is tegenwoordig heel veel geld

Belachelijk hoge prijzen voor effecten idd, jammer van die Sear lamp, ik had de ontbrekende reflectoren zo liggen

Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst

Rinus
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
30-12-2012 15:23
Leuke gedachten, maar beseffen jullie wel dat deze vintage lampjes ooit een vermogen gekost hebben?

Zou je bereid zijn om enkele duizenden euro's te betalen voor een effect met dezelfde hoogwaardige kwaliteit dat je ze in 2030 nog werkend uit een container kunt halen bij een discotheek die leeg wordt gehaald?

Dus, met alle respect, niet voor een effect met de huidige (highlite/China) kwaliteit!

En dan betaal je voor een enkel effect terwijl we naar mijn idee vooruit moeten en de fixtures veelzijdiger worden.

Terug in de sentimentele modus: erg leuk die oude effecten maar het blijft wat de gek cq. verzamelaar ervoor geeft!

De lol van de handelaars verdwijnt snel als men er geen gigantische bedragen meer voor geeft.
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
30-12-2012 20:04

rinus schreef:

RVDJ schreef:

Er zijn hier een paar forumleden, die exact weten hoeveel deeltjes een Krypton bevat... shocked 8O
Tsja, ik heb een krypton maar nog nooit geteld hoeveel onderdeeltjes het zijn, erg veel
Ben daarstraks even bezig geweest met te tellen maar heb het opgegeven. wink ;)
Verder wat betreft DMX kanalen valt dat wel mee. Heb ook al een DMX dimmer 6 kanaals, 3 kanalen aangepast naar 130VAC regelbaar.....Rest zal allemaal DMX gestuurd worden.
Mijn grootste probleem gaat de strobo zijn denk ik.
Je mag altijd komen kijken naar de Krypton om hem na te maken.........

Daarstraks ook de tweede EVER Hexagone in elkaar gestoken en huppa hij werkt weer. Was probleem met de lagers en rondellen. happy :)
(Met dank aan Wacky I)
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
31-12-2012 12:19
Aan iedereen een gelukkig Vintagelight Year.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)